Soort kortsluiting in mijn hoofd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Soort kortsluiting in mijn hoofd

Bericht door Bloembij » do 03 jul 2014 10:00

Beste dames,

Het is gewoon verschrikkelijk hoe ik me in de ochtend voel. Ik begin te denken aan een hersenaandoening.
Ik word wakker en dan lijkt er een soort kortsluiting in mijn hoofd plaats te vinden waar ik erg bang door word.
Mijn hoofd wordt erg warm en vervolgens word ik erg onrustig en zelfs gedesorienteerd. Het lijken wel klikjes in mijn hoofd.

Graag zou ik van jullie willen vernemen of dit herkenbaar is?

Gr, Bloembij

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 65

Re: Soort kortsluiting in mijn hoofd

Bericht door Lilyfee » do 03 jul 2014 13:51

Hey Bloembij,

's morgens voel ik mij bijna nooit echt goed, ik word wakker met een soort nerveus gevoel, ik kan het niet beter vergelijken met het gevoel dat ik heb als ik van iets schrik, dan heb ik zo'n weeïg gevoel in mijn onderbuik, maar dat gaat dan vlug weer over. Bij mij blijft dat gevoel dan hangen, ik voel me zo onrustig en onzeker dan en wil alleen nog in een hoekje wegkruipen.
Deze morgen was het weer hetzelfde liedje, en ik moest nu toevallig alleen op stap, gelukkig is dat akelige gevoel na een halfuurtje verdwenen en kon ik gewoon doen wat ik van plan was.

Ik denk niet dat dat hetzelfde is wat jij voelt? Ben je zenuwachtig, of is het alleen dat rare gevoel in je hoofd.
Ik durf ook wel eens duizelig zijn, dat gaat dan samen met een vapeur, misschien is het dat bij jou, je zegt dat je een warm hoofd hebt, ben je dan ook duizelig ?
Die klikjes herken ik niet, ik hoop voor jou dat er nog iemand reageert, zodat je wat gerustgesteld kan worden.
Pfff die menopauze is echt geen kleinigheid, de rariteiten en vage klachten die ik al heb gehad..... te veel om op te noemen, de ene klacht is nog niet verdwenen of er is er al een andere.
Hopelijk krijg je nog reacties.

Groetjes.
Cath

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » do 03 jul 2014 13:59

Hallo Cath,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik voel me al een tijdje gespannen en nerveus, heb hier zelfs antidepressiva voor. En ja, hopelijk herkennen mensen mijn klachten want ik ben de hele dag bang voor iets ernstigs.

Gr,
Bloembij

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Godin » do 03 jul 2014 21:13

Hallo

Ik heb dat wel gehad de hele dag, de ochtenden vind ik nog steeds moeilijk.
Het lijkt net of ik uit een rustige slaap ineens weer in mijn lichaam word geworpen. Ik kan het dan ook heel warm krijgen en misselijk worden en een soort trillinkjes in mijn hoofd voelen, daarbij ook bonken in mijn oor.
Ik heb een zeer moeilijke tijd gehad, maar nu sta ik op ga ik dingen doen en denk het is zo, ik kan er toch niets aan veranderen.
Ik probeer de ochtend door te komen, die vandaag gelukkig heel goed was.
Ik heb het er al zo vaak met de dokter over gehad. Maar als je aan ernstige dingen denkt, dan heb je andere verschijnselen dus echt uitval van een arm of been zicht of spraak. Zo hou ik mij dan op de been en vraag kracht heel veel kracht aan mijzelf

Godin

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » vr 04 jul 2014 10:31

Bedankt voor je bemoedigende woorden.

Heb jij hier ook een soort hoofdpijn bij. Ik ben ook heel verward en onrustig.

gr,
Bloembij

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wiske » vr 04 jul 2014 12:01

hallo,

de ochtenden zijn inderdaad erg. ' morgens bij het wakker worden nerveus, ongelukkig onrustig, leeg, bang voor van alles, denken dat ik toch wel een serieuze ziekte heb en ga zo maar door, totdat ik er letterlijk misselijk van word.

Het duurt een tijdje voor ik de moed in mijn handen neem om er toch maar weer tegenaan te gaan.
Bij mij verdwijnt als ik een tijdje op ben.
Maar het is er alle ochtenden weer.

Groetjes
Wiske

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:

Bericht door Godin » vr 04 jul 2014 15:09

Hoi

Ik heb maanden last gehad van hoofdpijn en heb heel wat paracetemol geslikt.
Door s,avonds voor het slapen gaan valeriaan te nemen verminderde dat.
Ik gebruik aromatherapie als ik ga slapen ik heb een samengesteld flesje wat mijn geur is dat spuit ik even op mij en ga lekker slapen, als ik dat niet doe blijf ik malen.

Godin

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » ma 07 jul 2014 09:53

Hallo,

als ik weer een klacht heb kijk ik op dit forum en 9 van de 10 keer staat deze in een berichtje. Dat is heel geruststellend. Ik neem aan dat dit bij jullie ook zo werkt.
Vanochtend werd ik wakker en het leek wel of ik kortsluiting in mijn hoofd kreeg. Ook heb ik steeds een druk op mijn blaas en darmen. Haal me van alles in mijn hoofd op dat moment. Ik zit er helemaal doorheen.

In de loop van de morgen gaat het dan beter maar word ik stijf en ervaar ik een soort elektriciteit in mijn lichaam, vooral mijn benen. Ook een enorme druk achter mijn ogen.
Wat ik ook zo vreemd vind is dat ik zo ontzettend opzie tegen de alledaagse dingen. Vroeger was ik de spil in het gezin, nu niet meer. Ga morgen maar weer eens langs bij mijn huisarts, durf bijna niet meer omdat ik bijna wekelijks op zijn stoep sta.

Wie herkent mijn verhaal? en maakt dezelfde hel mee?

Gr, Bloembij

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:

Bericht door Godin » ma 07 jul 2014 10:27

Hoi Bloembij,

Wat maakt het uit als je vaal bij de dokter komt, als jou dat geruststelt, Ik heb deze maand een record, ben al een maand niet geweest.
Dat drukken op mijn ogen heb ik soms ook, volgens mijn arts is dat oogmigraine

Sterkte
Godin

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » ma 07 jul 2014 10:48

Hallo

Ik voel me bezwaart als ik vaak bij de ha kom. Morgen ga ik eens bij de vrouwelijke arts in de praktijk.

Aan oogmigraine had ik ook wel eens gedacht. Ik hoop eigenlijk, en dat ga ik ook vragen of de ha mij verwijst voor een MRI van mijn hoofd want dit trek ik niet meer.

Ik merk dat ik qua karakter heel erg veranderd ben, van een zelfstandige goed verzorgde vrouw ben ik een bange wezel geworden, bang hoofdzakelijk voor enge ziekten die ervoor zorgen dat mijn ziek zijn in stand gehouden wordt.

Heb zojuist een alprazolam genomen, het was niet meer te harden. Ga hier geen gewoonte van maken want ik weet dat deze tabletten verslavend werken.

Bedankt voor jullie reacties,
Bloembij

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » ma 07 jul 2014 11:46

Hallo,

Wat ik het meest verontrustend vind is dat ik na het slapen, wat goed lukt, erg eng wakker wordt. Het lijkt wel of mijn hersenen niet optimaal werken. Ook na een middagdutje heb ik dat. Het lijkt wel of mijn klachten te maken hebben met het slapen. Herkent iemand dit?
Heel graag zou ik van iemand van jullie een antwoord willen vernemen.

Gr,
Bloembij

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » ma 07 jul 2014 14:03

Bloembij schreef:
do 03 jul 2014 10:00
Het lijken wel klikjes in mijn hoofd.
Hallo Bloembij,

Heel herkenbaar. Ik had er altijd andere benamingen voor.
Het gevoel van knappende elastiekjes of van overspringende vonkjes, of iets daar tussenin. De ene keer 'knetterde' het meer als de andere keer.
Naarmate mijn hormonen later weer rustiger werden werd het minder en kwam het uiteindelijk niet meer terug.

Het heeft mij nooit bang gemaakt, want ik wist dat onder invloed van de hormonen in de hersenen van alles verandert. Oude verbindingen worden afgebroken en nieuwe worden gemaakt.

Dat het tijdens zo'n ingrijpend proces als de overgang moeilijker was om lichamelijk en geestelijk op gang te komen, daar vond ik niets vreemd aan. Lastig, maar logisch vond ik het dat ik meer tijd daarvoor nodig had. En genoeg dagen kwam ik gewoon niet op gang.

Je hormonen schommelen al zo in de overgang, ze zijn al zo van slag, dan is elke omschakeling een extra douw die ze krijgen. En dan is het voor mij niet vreemd dat de omschakeling van slapen naar wakker worden een behoorlijk gezoek is voor de hormonen om de stand te vinden voor die dag.

Het zal in mij zitten denk ik, maar ik heb nooit de neiging gehad om al die gevoelens in angst om te zetten. Wat dat betreft heb ik het vertrouwen in mijn lijf redelijk kunnen behouden. Dat viel niet altijd mee natuurlijk, want er is overal zoveel bangmakerij. Als ik dat allemaal op mezelf had betrokken, ja dan had ik al heel veel keren dood moeten zijn en dagelijks in grote angst moeten leven.

Anette

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » ma 07 jul 2014 15:23

Beste Dames,

Ben weer even gerust. Wat een gevecht met mezelf en ja...ik zet dit om in angst en dan is de cirkel rond. Ga proberen de kracht te halen uit mezelf. Het proces dat jij beschrijft van de elastiekjes relateerde ik aan een hersenaandoening. Niet doen dus..

Vele zonnige groetjes,
Bloembij

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » di 08 jul 2014 13:15

Hallo Dames,

Net terug van de vrouwelijke huisarts in de praktijk. Ik heb mijn klachten op tafel gelegd, klachten die ik in dit forum heel veel lees. Ik vroeg aan haar of dit overgangs gerelateerde klachten kunnen zijn. Mijn huisarts zei dat de overgang niet meer en minder dan opvliegers en blaasontstekingen kunnen zijn. Onbegrip dus. Mijn vacuumhoofd, onrust, moeilijke ochtenden enz. heeft te maken met overbelasting en overspannenheid drukte ze mij op mijn hart.
Ook vertelde ze nog dat ze vorige week een nascholingscursus overgang gehad heeft, m.a.w. ze is goed op de hoogte. Ik weet wel beter maar schiet op deze manier niets op. Word verdrietig van alle onbegrip.

Bloembij

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Alies39 » di 08 jul 2014 20:14

Hoi Bloembij,

Jeetje wat teleurstellend zo'n bezoek aan je huisarts. Je voelt je toch al zo kwetsbaar en als je dan ook nog tegen die muur van onbegrip aanloopt.... heb echt even met je te doen.

Probeer overtuigt te zijn door alle verhalen en herkenning die je hier vindt. Wij weten nl. wel beter!

Ik wens je toe dat je gauw weer in je eigen "overgangskracht" komt!

Groetjes,
Alies

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » di 08 jul 2014 20:43

Hoi Bloembij,

Mijn vrouwelijke huisarts gaf ongeveer dezelfde definitie van de overgang. Huh? Ik heb veel meer gehad aan alle informatie op deze site en wat goede boeken. Zo makkelijk om van alles maar onder de noemer 'tussen de oren' te plaatsen als het regulier niet in een ander hokje past.

Vooral niet aan jezelf gaan twijfelen. En als je het toch doet: hier lezen en vragen!

Groetjes,
Nellie

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » zo 13 jul 2014 16:28

Hallo,

ik kan het bijna niet geloven dat het allemaal overgangsklachten zijn. Iedere dag weer wat anders. Als ik ga zitten voel ik me zo stijf als een plank, met druk op bekkenbodem. Ook het zombie gevoel is heel naar. Ik heb AD, misschien hierdoor.
Ben erover na aan het denken om een total body scan te doen. Dit is geen leven, steeds maar onzekerheid. Zou ik niet dit hebben..of dat... Zouden de doktoren niet wat over het hoofd zien, waardoor mijn klachten in stand houden...enz.enz.

Bloembij

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » zo 13 jul 2014 18:40

Bloembij:

Het eerst wat ik dacht toen ik je bericht las was : zou ze AD gebruiken...
Ik heb mij door de vroegere ha ook AD laten aanpraten ( paroxetinen) en dat komt door de AD!! Ik herken het helemaal precies zoals jij het omschrijft.
Ook als je dus een keer een tablet vergeet krijg je nog meer van die bijwerkingen : zoals elektrische stootjesgevoel : alsof je lichaam vanuit zichzelf kleine schokjes geeft ? ook transpireren heeft het als bijwerking . Onrust/ slapeloosheid... Het is gewoon ...rotzooi.

Let wel: met AD moet je ook niet zomaar in enen stoppen. Ga maar eens lezen op googelen.

Een kennis van mij heeft bij een farmaceut gewerkt en hij is ..ontslagen omdat hij vond dat er te weinig over in de bijsluiter werd gezet!!

Groet, Bep

Bloembij
Berichten van Bloembij
Onderwerpen van Bloembij
Menopauzejaar:

Bericht door Bloembij » do 04 sep 2014 15:13

Hallo allemaal,

Heel vaak heb ik troost gezocht op dit forum. Ik heb de leeftijd en ben in de overgang.
Echter maandag j.l. is bij mij de ziekte van lyme gediagnostiseerd. Een betrouwbare test in Duitsland heeft dit duidelijk gemaakt.

Groeten,
Bloembij

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht