Hondsberoerd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Hondsberoerd

Bericht door Claire » di 25 jun 2019 09:57

Lieve dames,

Nog één dagje hitte en dan wordt het minder warm.

Ik houd mij vandaag rustig, blijf binnen, doe af en toe mijn handen onder de koude kraan, maak mijn armen en gezicht eens nat en drink wat meer dan anders.

Iedereen sterkte vandaag!

Groetjes,
Claire

Ankie01
Berichten van Ankie01
Onderwerpen van Ankie01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Ankie01 » di 25 jun 2019 10:27

Lieve Claire,

Hoe bemoedigend jouw bericht! Dank je wel zou ik zeggen...

Ik ben heel vroeg wakker geworden en dan ben ik beginnen poetsen, dus nu is het veel te warm om nog iets te ondernemen in het huishouden...

Leve de afkoeling!

Het zweet loopt zo van mijn lichaam vandaag...

Nu nog iets anders :
Hebben jullie ook zo last van haaruitval?

Ik weet niet meer wat te doen, voedingssupplementen helpen totaal niet!

Ben radeloos! Ik kan niets doen, het staat poederdroog en valt met pakken uit...

Wat moet ik doen? Het zou fijn zijn mocht iemand me een advies kunnen geven...

Iedereen sterkte vandaag!

Ankie

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » di 25 jun 2019 11:25

Hallo Ankie,

Fijn dat je toch wat hebt kunnen doen in het huishouden vanochtend.

Moet bekennen dat ik een dikke bos haar op mijn hoofd heb en het dus niet heel erg opvalt, maar ik heb inmiddels bovenop echt veel dunner haar en eigenlijk de onderrand (zoals bij kalende mannen.... :roll: ) nog prima op dikte. Gaanderweg de jaren is het dus behoorlijk uitgedund bovenop.

Verder krijg ik daarvoor zwarte haren op mijn kin terug :shock: en helaas ook wat borsthaar. Ik ben er niet blij mee!

Volgens mij komt dit doordat het testosterongehalte omhooggaat in/na de overgang. Volgens mij is daar niet zoveel aan te doen, maar tips zijn zeker welkom. Wie weet heeft iemand een oplossing.

Groetjes,
Claire

Ankie01
Berichten van Ankie01
Onderwerpen van Ankie01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Ankie01 » di 25 jun 2019 13:09

Dag Clare

Ik had ook heel veel krullend haar (in mijn puberteit is het enorm beginnen krullen).
Gaandeweg verloor ik de dikke bos...

Nu is het een hoopje "ellende" ik kan er niets mee aanvangen (en dat is al zo sedert vorig jaar)

Je ziet bovenop mijn hoofd ook al mijn hoofdhuid... dit merkte ik vandaag op

Ook op gezicht heel veel donshaartjes bijgekregen.

Gynaeco raadde mij de Zoély aan, huisdokter denkt niet dat dit een oplossing is.... dus wacht ik nog steeds om terug een pil in te pakken.

Wat denken jullie? Zou Zoely een oplossing zijn voor enerzijds haaruitval te verminderen en/of stemmingsschommelingen te minderen?

Wat een hitte zeg! Ik hou me rustig...

Ankie

Kaatje71
Berichten van Kaatje71
Onderwerpen van Kaatje71
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 47

Bericht door Kaatje71 » di 25 jun 2019 16:24

Claire schreef:
zo 23 jun 2019 07:31
Hoe gaat het nu met jou, Kaatje? Je verhaal over het zemen van de ramen is zoooo herkenbaar!
Hoi claire en andere dames

Hier gaat t redelijk, al heb ik een grote hekel aan deze hitte. Ik krijg er altijd angst van....vooral s nachts kan ik moeilijk relativeren. Allerlei scenario's schieten door mijn hoofd.. nooit positieve helaas!
Op mijn werk heb ik nu een grote ventilator achter me staan....alleen als ik aan de telefoon zit doe ik m even uit....anders lijkt t alsof ik in een windtunnel zit. Ook thuis hebben we ventilatoren. Net als jullie doe ik ook niet veel (naast mijn werk) en daar word ik onrustig van. S avonds ben ik moe en duizelig.
Maar morgen wordt t beter (qua weer in ieder geval)

Sterkte allemaal
Kaatje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » ma 01 jul 2019 03:49

Hallo dames,

Nou, daar zit ik weer op, uit bed.

Ben om 3.00 uur wakker geworden, zwetend, kokhalzend en met een hoge hartslag. Er even uitgegaan om vervolgens weer te proberen in slaap te vallen; niet gelukt dus.

Dat wordt dus waarschijnlijk weer een lange dag met veel klachten :( . Het is nog warm in huis en dat helpt ook niet. Pffff. Moet het er maar weer mee doen, geloof ik.

Groetjes,
Claire

Lientje74
Berichten van Lientje74
Onderwerpen van Lientje74
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door Lientje74 » ma 01 jul 2019 12:12

Beste Claire,

Sterkte maar weer om deze dag met de veelheid aan klachten door te komen.

Ik voel me vandaag ook belabberd. Zwabberbenen, enorme onrust in mijn lichaam. Weet nooit zo goed wat ik tegen die onrust moet doen. Zou heel hard willen gaan lopen, maar door mijn zwabberbenen en spierspanning lukt dat natuurlijk weer niet.
Zo naar in mijn hoofd, tintelend gevoel, kan niet eens goed nadenken heb ik het idee.
Weet dat mijn lichaam weer naar een eisprong gaat toe werken. Krijg dan altijd veel meer klachten. Had afgelopen zaterdag zo maar ineens een "betere"dag. En nu dit weer. Wordt er bij tijden moedeloos, hopeloos..
Accepteren en het er gewoon laten zijn. pff moeilijk hoor. Mijn man zegt dat telkens ook tegen me, het is er nu eenmaal, doe niets waar je geen zin in hebt, luister naar je lichaam, neem je rust, waardoor klachten niet erger worden.

Ik sla even een arm om je heen in gedachten om je te bemoedigen.

Lientje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » ma 01 jul 2019 15:31

Hoi Lientje,

Dank je! Wat lief dat je me steunt nu je jezelf ook zo rot voelt.

Het moedeloze en hopeloze gevoel herken ik (ook al je andere klachten trouwens :cry: ). Het zou zo fijn zijn om bijv. te weten wanneer je erdoor bent; dan kun je je daarop richten. Maar het komt uiteindelijk goed. Mss maar de focus zetten op 55 jaar, dan valt het wellicht mee... :roll: .

Fijn dat je man je zo goed steunt; dat heb ik hier ook en dat vind ik na al die jaren ook knap van hem.

Virtuele knuffel terug van mij en beterschap gewenst.

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht