Pijn aan hoofd / hoofdhuid? Ben bang!

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Thirza
Berichten van Thirza
Onderwerpen van Thirza
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Pijn aan hoofd / hoofdhuid? Ben bang!

Bericht door Thirza » do 03 mar 2011 15:55

Hallo dames

Rare vraag misschien, maar misschien herkent iemand het.
Ik heb sinds 2 dagen aan 1 kant van mijn hoofd een pijnlijk gevoel.
Als ik daar mijn hoofdhuid aanraak is het pijnlijk, lijkt een soort zenuwpijn?

Kan er niet echt op liggen, maar overdag gaat het wel.
Als ik er niet aan zit, gaat het ook wel, maar als ik het aanraak denk ik steeds, au!
Zit tussen mijn oog en oor in het haar dus.
soms als ik mijn kiezen op elkaar bijt voel ik het ook doortrekken naar die plek.

Krijg gelijk de schrik, zie je wel, iets ernstigs, een tumor enz.
Herkent iemand dit?

groet,
Thirza

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Re: Pijn aan hoofd / hoofdhuid? Ben bang!

Bericht door Cornelie » do 03 mar 2011 16:54

Hoi,

Nee dit herken ik niet maar heb je al op de hoofdhuid gekeken? Zit er niet iets van een plek die misschien de pijn kan verklaren, misschien iets van een irrtitatie of ontsteking in de huid?
Ik gis maar iets hoor.
Anders als je er echt onrustig van wordt toch even langs de huisarts misschien?

Groetjes, Cornelie

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 45

Bericht door Dorien73 » za 19 mar 2011 21:28

Hoi Thirza,

Ik heb dat precies hetzelfde gevoel ! Ik heb het aan de linkerkant bij mijn slaap, haar, en richting mijn kaak. Maar ik was in de veronderstelling dat er ergens een verkoudheid of holte-ontsteking zit terwijl ik helemaal niet verkouden ben. Is dat bij jou ook zo'n gevoel ? Ik was ook meteen bang dat ik wat ernstigs mankeer, ik hoor zoveel vreselijks in mijn directe omgeving dat ik telkens bang wordt. Ik durf ook niet steeds de huisdokter te raadplegen....dan denkt hij vast: heb je haar weer !

groetjes Dorien

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Sosolala » zo 08 mei 2011 11:20

Hoi Thirza en Dorien,

ik heb het ook, ook links en zoals Dorien het beschrijft ook naar mijn kaak.
Ik ben ergens zo blij dat jullie het ook hebben.
Gedeelte smart is halve smart? nou niet echt en ik wilde dat ik er een oplossing voorhad, maar wel fijn om te lezen, het geeft toch een soort van bevestiging.

Linda

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Charamber » ma 09 mei 2011 00:27

Hallo dames

Heb ik ook vaak hoor, niet altijd, maar soms doet je hoofdhuid gewoon pijn, ik denk dat het dan gewoon wat gevoeliger is hoor. Wat betreft de huisarts nooit denken wat zal hij of zij denken hoor. Gewoon gaan en jezelf gerust laten stellen, daar is niks mis mee.

Ik had het zelf ook een tijd terug, ik voelde me er toch ongemakkelijk onder, en zei ..sorry ik kom hier wel vaak he.. toen zei de dokter: "Al kom je iedere dag niet blijven lopen als je te bang bent hoor nergens voor nodig."
Ik kon haar wel zoenen, was zo opgelucht. Kijk zo kan het ook toch!!

Groet Willemien

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Linda1970 » za 30 dec 2017 06:42

Hallo

Dit is al een oud topic maar ik wil toch reageren omdat vrouwen het dan kunnen lezen. Ik heb deze pijn nl. ook en het is atypische aangezichtspijn.
Het is een zenuwpijn. Ik wilde er 4 kiezen en tanden voor laten trekken maar ik heb gelukkig een goede tandarts die het niet heeft gedaan. Het gebit is nl gezond. Ik ben bij een kno-arts geweest, tandartsen, gnatoloog, neuroloog en endocrinoloog. Het is aangezichtspijn. De zenuwen reageren gevoelig. Bij mij heb ik vooral na de menstruatie veel pijn. Links bij mijn slaap. Uitstralend naar boven, oor, tanden , neus, oog en kaak. Een zeurende drukkende pijn met soms zenuw-pijnscheuten. De pijn was zo erg dat ik in 3 mnd tijd 15 kilo was afgevallen. Het is nu, na 2 jaar, bijna weg! Het komt door de hormoonschommelingen. Eèn van de vele overgangsklachten. Ondertussen heb ik maar 2 vrouwen gevonden die dit ook hadden tijdens de overgang, het is dus zeldzaam. Bij hen was het ook tijdelijk (paar maanden/ jaar). Stress en vermoeidheid maken de pijn veel erger. Dus focus op ontspanning. Bij mij gaat de pijn langzaam weg. Sterkte!

Linda

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Pee » za 30 dec 2017 09:11

Hallo,

Dank voor je berichtje. Ik heb het ook al jaren, maar niet elke dag. Het komt en gaat.
Soms als ik er kou op gevat heb, denk ik dan, maar dat het met de overgang te maken heeft weet ik zeker.

Groetjes Petry

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Linda1970 » zo 31 dec 2017 11:25

Hallo Petry,

Bedankt voor je bericht. Jij hebt het al jaren? Ik hoop dat het na de overgangsperiode over zal zijn.
Vandaag heb ik ook weer erge pijn, vooral aan mijn kiezen. Mijn lichaam is weer naar de eisprong toe aan het werken en dan is de pijn altijd aanwezig. Gelukkig niet meer zo erg als 1,5 jaar geleden. ;-) Het blijft wel beangstigend. Maar ik weet nu dat het weer weg gaat over een aantal dagen.

Gebruik jij iets tegen de pijn? En hoe ga jij ermee om?

Fijne jaarwisseling!

Linda.

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » di 02 jan 2018 18:37

Hallo Linda,

Mijn overgang duurt ook al jaren.
Vliegers ruim 3 jaar, daarvoor heel veel klachten en nog.
Nu een enkele keer ongesteld, zo eens per jaar, bah.
Pijn aan mijn hoofdhuid heb ik ook al jaren, geen idee hoe lang, heb al wel eens eerder hierop gereageerd.
Ik gebruik hiervoor geen pijnstillers, als ik voor alle overgangsklachten iets moet nemen dan kan ik aan de gang blijven.

Groetjes Petry

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Conny1966 » vr 01 feb 2019 12:56

Herkenbaar, heb hier helaas ook last van.
De ene keer meer dan de andere keer. Vooral rechts, als ik in de buurt van mijn wenkbrauw druk voel ik het, en soms lijkt het meer richting mijn slaap of kiezen. De rest van mijn hoofd is soms ook erg gespannen, stijve, pijnlijke spieren, hoofdpijn net boven mijn ogen. Zou best kunnen dat het een soort zenuwpijn of de aanhechtingen van de spieren zijn. Bij stress verergert het ook, dan staat alles sowieso meer gespannen.
Omdat ik er ook regelmatig een onrustig of gejaagd gevoel bij heb, hou ik mijn hormonen ook verantwoordelijk.

Groetjes Conny

Lientje74
Berichten van Lientje74
Onderwerpen van Lientje74
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Lientje74 » vr 01 feb 2019 15:03

Ik wilde hier net een vraag over stellen en zie dat hier al een topic over is.
Ik nu sinds 3 maanden, soms een aantal dagen niet, maar een heel gevoelige plek op mijn achterhoofd.
Het is echt mijn hoofdhuid want het voelt heel gevoelig , soort brandende pijn. Kan soms met haarkammen niet eens goed de kam er op verdragen.
Ook mijn kiezen/tanden doen de laatste tijd zoveel pijn. Het is voor mij een geruststelling dat meer dames hier last van hebben.
Al is het voor jullie natuurlijk ook niet fijn.

Groetjes Lientje

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » za 02 feb 2019 11:02

Dag Lientje,

Ik heb het nog steeds met tijd en wijlen.
Heel veel overgangsklachten zijn weg, maar deze had ik laatst nog.
Oppervlakkige pijn, maar wel heel heftig, echt die AUWWWW momenten.
Haren kammen is dan erg pijnlijk.

Groetjes Petry

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 57

Bericht door Troelaatje » za 02 feb 2019 18:37

He petry...

Wat geweldig hoe jij positief reageert op allerlei topics maar uh jij had toch ook oorsuizen...heb je dat nog?

Grtjes troelaatje

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » zo 03 feb 2019 08:26

Hoihoi,

Nee oorsuizen had/heb ik niet.

Groetjes Petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht