Veel druk in hoofd, zo eng

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Veel druk in hoofd, zo eng

Bericht door Judith41 » wo 04 apr 2018 09:20

Hallo Dames.

Ik heb rare enge druk in mijn hoofd en soms ook uitstralend naar neusbrug en bijholtes. Dit heb ik nu 10 maanden.. het is even weggeweest daar dat ik dry needling behandelingen gehad heb.
Ook heb ik tintelingen/kippenvel daarbij, af en toe op mijn hoofd..
Ik heb ook last van zware benen en steken en pijnlijke kuiten. Veel haaruitval, ook lange tijd, last gehad van hartkloppingen, maar deze klacht is gelukkig weer verdwenen. Ben ook vaak moe...
Ik wijt mn klachten ook aan Lyme, maar aangezien dat net als de overgang niet wordt herkent weet ik het allemaal niet meer... ik weet niet wat ik moet.
Voel me onbegrepen en ondertussen modder ik maar wat aan...
Vind die druk in mn hoofd en de hoofdpijnen die daarmee gepaard gaan ontzettend verontrustend.
Hopelijk wordt hier op gereageerd..

Judith

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Veel druk in hoofd, zo eng

Bericht door Claire » ma 09 apr 2018 10:22

Hallo Judith,

De druk op het hoofd heb ik ook een periode gehad. Dat de holtes meedoe herken ik zeker.

Ik kan heel slecht tegen kou op mijn voorhoofd. Ik doe daarom bijv. altijd een muts/hoofdband op als ik ga fietsen; zelfs als het alweer warmer wordt. En ik let erop dat er geen airco op mijn hoofd staat te blazen.

In de overgang worden de slijmvliezen droger. Slijmvliezen zitten overal en het uitdrogen daarvan geeft veel klachten.

Ik hoop dat de klachten beteren voor je.

Groetjes,
Claire

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:

Bericht door Judith41 » di 10 apr 2018 06:42

Hoi Claire.

Jij hebt het over... op het hoofd. Ik voel het in het hoofd.
Alsof er een ballonnetje wordt opgeblazen. Het heeft bij mij niet te maken met kou...maar meer met overprikkeling volgens mij.
Ik ben van plan om minder achter schermpjes te zitten voortaan... kijken wat dat doet.Ik vind het echt een raar en eng gevoel...
Bedankt voor je reactie.

Judith41

Juffie
Berichten van Juffie
Onderwerpen van Juffie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Juffie » di 10 apr 2018 17:40

Hoi Judith
Het is inderdaad een raar gevoel. Ook doet het me pijn als mijn hoofd zo wordt opgeblazen zoals jij beschrijft.
Ik heb alles al geprobeerd. Maar helaas zonder succes. Al ben ik er wel achter gekomen dat het bij stress erger wordt. En ik ben er ook heel zweverig bij. Al met al erg vervelend. Als ik met dit gevoel opsta, kan ik het overdag niet kwijt raken

Gr. Juffie

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:

Bericht door Judith41 » di 10 apr 2018 17:59

Hallo Juffie..

heb je die druk ook op je neusbrug soms? En heb jij er ook als je er hoofdpijn bij krijgt..krakende/ knappende geluiden in hoofd?...heb soms ook tintelingen bovenop mn hoofd...soort van kippenvel. Bah heb dit al vanaf vorig zomer....soms gaat het twee dagen goed en dan is het er weer....

Ik herken dat zweverige gevoel wel...maar dit is nu minder aanwezig.

Bedankt voor je reactie
Judith41

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Diaantje » do 12 apr 2018 11:44

Hoi,

Ik herken het ook. Alsof de inhoud van het hoofd er niet meer in past. Voel het bij mijn oren en holtes en neus en voorhoofd.
Bij mij komt het door het klemmen van de kaken en spanningen.
Ik ga dan naar de chiropractor die mijn kaken los maakt en craniosacraal behandelt, zeg maar het spierweefsel rond je hoofd los maken.
Bij mij helpt dat wel.

Groetjes,
Diana

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:

Bericht door Judith41 » do 12 apr 2018 13:20

Hey....fijn dat je reageert.

Ik klem ook mn kaken op elkaar.. ( 's nachts) zie dit aan mn ene voortand. Ik heb een tijdje triggerpointtherapie (dry needling ) gehad en het was 2 maand weg... daarna kwam het weer terug maar triggerpoint hielp niet meer.
Denk zelf ook dat het te maken heeft met spanningen... maar zeker ervan ben ik niet. Het helpt me wel dat ik lees dat jij dit ook zo ervaart. Ik ga eens zoeken naar wat jij opnoemt
Kraakt het ook in je hoofd?

Judith

Juffie
Berichten van Juffie
Onderwerpen van Juffie
Menopauzejaar:

Bericht door Juffie » do 12 apr 2018 18:27

Dag dames,

Ik heb geen drukkend gevoel bij mijn neus. Maar wel een drukkend en trekkend gevoel op mijn kruin. Het is soms ondraaglijk. Ook trekt mijn hoofd soms naar één kant. Dan heb ik moeite met mijn evenwicht. Ik kan bijna niet geloven dat dit van de overgang komt. Het voelt zo bizar allemaal!
En inderdaad heb ik ook een gevoel dat mijn hoofd te klein is.
Ik kamp al wat jaartjes met dit probleem. Zou een gat in de lucht springen op de dag dat ik me weer normaal voel!

Juffie

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:

Bericht door Judith41 » vr 13 apr 2018 08:42

Hallo Juffie

Dat trekkende gevoel op hoofd heb ik ook ..
Kraakt je hoofd ook? In het hoofd hoor ik dan dingen knappen... zo akelig.
Ik kan me dat ook niet voorstellen...dat t overgang is.. denk dat het allemaal spanningen zijn... en het te maken heeft met stress. T is een heel naar gevoel elke dag...soms gaat het twee dagen goed en dan is t er 's morgens alweer ..

Judith

Juffie
Berichten van Juffie
Onderwerpen van Juffie
Menopauzejaar:

Bericht door Juffie » vr 13 apr 2018 10:44

Hallo Judith

Het heeft zeker weten met stress te maken. Ik zit momenteel in een zeer stressvolle situatie. Ik merk dat het veel erger is geworden. Ik hoor geen geluiden in mijn hoofd. Maar het is wel druk in mijn hoofd, zoals de golvende bewegingen die ik voel in mijn hoofd.

Gr. Juffie

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Diaantje » zo 15 apr 2018 15:19

Hoi,

Nee, het kraakt niet in mijn hoofd gelukkig.
Momenteel ook weer meer hoofdpijn, ik denk echt door spanningen.
En, moet ook weer ongesteld worden.

Groetjes,
Diana

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 64

Bericht door Sunny » za 09 jun 2018 10:30

Hallo dames,

Veel herkenning wat ik lees!
Ik ben nu 63, bijna 64...ook ik heb soms een druk op mijn hoofd, het komt en het gaat!
Soms krijg ik die druk boven de neus en soms wat steken bij m'n hoofd.
Meestal krijg ik dat tegen de avond...net op het moment dat je in de rust ben. :x
Wanneer die druk mij overvalt, word ik angstig...en krijg ik van die rare nare gedachten dat het iets ernstig is!
Als ik hier leest, ben ik gelukkig niet de enige...ben blij met deze site, het stelt je toch weer gerust.
Sterkte voor jullie allemaal!

Groetjes Sonja

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:

Bericht door Judith41 » wo 28 nov 2018 07:58

Hallo Dames.

Ik ben naar fysiotherapeut gegaan. En die drukt op 2 punten achter in hoofd boven de nek. Zogenaamde triggerpoints. Dit kun je ook zelf doen. Het helpt echt!!!
Natuurlijk is stress de grootte boosdoener hiervan, had alle spieren daar in de knoop.
Ik ben een stuk of 8 x naar fysio geweest en het blijft gelukkig weg. Wel masseer en druk ik zelf vaak op deze punten om het een beetje los te houden.

Judith...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht