Last van duizeligheid

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Musketier
Berichten van Musketier
Onderwerpen van Musketier
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Last van duizeligheid

Bericht door Musketier » di 14 nov 2017 15:30

Beste dames,

Ik ben een vrouw van 52. In mei is mijn baarmoeder verwijderd ivm heftige menstruaties. Het herstel ging voorspoedig.
Nu heb ik vanaf september ineens last van duizeligheid. Als ik zit is het goed. Maar als ik ga lopen heb ik last van instabiliteit.
Ik heb een raar gevoel in mijn hoofd. Ik heb het gevoel alsof ik flauw val en loop alsof ik dronken ben.
Ik word hier heel erg angstig en onzeker van. Durf niet meer alleen op pad.

Het bloed is onderzocht en was goed. Ik heb wel last van oorsuizen en heb in december een afspraak bij de knoarts.

Wie herkent deze klachten? En wie weet een oplossing? En kan het door de overgang komen?

Ik voel mij erg radeloos op dit moment.

Groetjes musketier

Jackievos
Berichten van Jackievos
Onderwerpen van Jackievos
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd nu: 56

Re: Last van duizeligheid

Bericht door Jackievos » di 14 nov 2017 19:30

Hoi Musketier,

Ik ben een vrouw van 55 en bijna 4 jaar post. Dit is bij mij de hardnekkigste klacht. Licht in het hoofd en soms ook gevoel of ik ga flauw vallen. Dit heb ik nu alweer een paar weken, het is ook al wel wat minder geweest. Ik heb geen oorsuisen! Maar wel tal van andere klachten erbij. Ik doe wel alles en werk ook wel. Ikoetker wel zeggen dat het niet altijd meevalt.
Veel sterkte voor jou en ja ik denk dat het er allemaal bij hoort.

Groetjes Jackievos.

Dinkeltje5
Berichten van Dinkeltje5
Onderwerpen van Dinkeltje5
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 61

Bericht door Dinkeltje5 » di 14 nov 2017 19:37

Hier nog 1 😔 !! Wordt er helemaal gek en onzeker van! Vind het ook heel moeilijk om alleen weg te gaan, zie overal tegenop!
Heb het nu van af eind juli, werd zo duizelig, het gevoel wat ik had was of ik draaide ipv dat alles om me heen draaiden.
Nadat ik dat heb gehad ben ik zo vaak licht in mijn hoofd, eigenlijk iedere dag!
Ook heb ik een zwaar vol gevoel in mijn hoofd.
Als ik sta en ik kijk met mijn hoofd naar beneden, bijv als ik op mijn telefoon wil kijken voel ik me ook soms dizzy.
Dan weer gevoel dichte oren te hebben.
En soms ook wat je zegt of je een dronken loop hebt.
Bloed geprikt, bloeddruk gemeten en test gehad zoals met je ogen dicht op 1 been, en je neus aanraken., alles was goed!
De dokter zei ook dat ik 1 bonk stress ben. ( heel veel meegemaakt in anderhalf jaar)..
Loop nu bij de fysiotherapeut om alles los te maken, rug schouders nek, en moet zeggen het helpt.
Als ik bij hem vandaan kom voel ik me best goed!
Ben pas 3x geweest.
Maar vandaag weer echt zo'n rotdag weer veel dizzy.
Soms voel ik me redelijk en ben dan maar 2 of 3x dizzy en dan bam daar is het weer bijna heel de dag door en dan zit ik weer in zak en as.
Nu zit ik het te schrijven via mijn mobiel dus kijk naar beneden dan voel ik me dus ook weer dizzy worden ! Pfffffffff wordt er zo moe van, zou me zo graag weer eens happy willen voelen!
Klachten:
Dizzy
Vol gevoel hoofd.
Oren dicht(soms).
Maagklachten.
Steekje hier steekje daar.
Hartkloppingen.
Overslaan hart.
Snelle pols.
Geeuwen.
Boeren.
Kan zo wel doorgaan.
Dokter zei in juli ook dat ik met die draaiduizeligheid hyperventilatie had op dat moment.
Deze klachten horen er ook wel bij maar kan het nu niet zo makkelijk van me af zetten.
Weet niet of je ook deze klachten erbij hebt?
Want zo'n operatie is ook geen kleinigheidje!!!

Ik wens je iig heel veel sterkte ermee en ben benieuwd wat de kno arts in december zegt!
Hoop dat je wat aan mijn veel te lange bericht hebt! 🙈

Gr. Myriam

Musketier
Berichten van Musketier
Onderwerpen van Musketier
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Bericht door Musketier » wo 15 nov 2017 12:56

Hoi Myriam

Ik heb zeker wat aan jouw verhaal. En ik vind het fijn dat ik niet de enige ben met allerlei klachten. Maar die duizeligheid maakt mij zo onzeker en bang. En de vraag waar komt dit allemaal door en is het inderdaad een overgangsklacht. En hoe lang gaat het nog duren voordat ik weer normaal kan functioneren. Ik moet mij niet teveel door die angst laten beinvloeden maar dat doe ik wel.

De volgende stap is de knoarts. Ik hoop dat er iets uit gaat komen.

Sterkte ook en groetjes, Musketier

Dinkeltje5
Berichten van Dinkeltje5
Onderwerpen van Dinkeltje5
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 61

Bericht door Dinkeltje5 » wo 15 nov 2017 13:19

Hallo musketier,

De fysio vertelde dat het bij mij vanuit de nek komt.
En wat ik al zei als ik bij hem ben geweest dan gaat het echt veel beter.
Zal nog veel behandelingen moeten krijgen voordat het echt allemaal los is.
Het beïnvloed ook heel mijn leven zoals bij jou, moet morgen weer werken zie er als een berg tegenop! Vrijdag en zaterdag een feest, moet er niet teveel over nadenken want wordt er helemaal gestrest van!!!!
Pfff weet dat er ergere dingen zijn maar die angst wordt ik ook niet vrolijk van!

Dinkeltje5

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Bericht door RaNa1970 » zo 04 feb 2018 10:53

Hallo allemaal,

Ook ik ben vaak duizelig. Concentratie is ook heel slecht. Ik kon uren achter elkaar lezen maar opeens niet meer.
Of ik vergeet namen, dan leest een verhaal ook heel lastig.
Als ik plotseling opsta moet ik me vasthouden maar ook gaan liggen, dan draait alles mee. Als ik voor een boekenkast sta om de ruggen van boeken te bekijken moet ik soms oppassen dat ik niet omval.
Ik word er nog net niet misselijk van.
Uit onderzoeken een paar jaar geleden al, kwam niets geks..
Ik besef ook nu pas dat ik al wel langer met klachten rondloop.
Dat rare hoofd is lastig. Op dagen dat ik het heel erg heb blijf ik in huis.
Toch probeer ik op goede dagen wel naar buiten te gaan en een stuk te wandelen. Frisse lucht doet mij wel goed. Fietsen vind ik wel lastig omdat ik bang ben om te vallen.
En ik probeer niet bang te zijn.. Dat lukt de laatste tijd steeds beter.

Groetjes van RaNa1970

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht