Hoofdpijn en migraine

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Janneke71
Berichten van Janneke71
Onderwerpen van Janneke71
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 46

Hoofdpijn en migraine

Bericht door Janneke71 » vr 05 jan 2018 20:22

Hallo,

Hoe zijn jullie ervaringen met hoofdpijn en migraine? Ik heb al sinds ongeveer mijn 18e spanningshoofdpijn, sinds de pre menopauze is dit migraine. Eerst nog de eerste dagen voor en tijdens mijn menstruatie. Nu is de laatste in april 2017 geweest, sinds augustus vreselijk veel migraine. Echt om de 4-6 dagen een aanval die dan een halve dag tot 3 dagen duurt.... meestal triptaan nodig. Heftige troep. Hoop zo dat na de overgang dit monster weer gaat slapen....

Janneke

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 51

Re: Hoofdpijn en migraine

Bericht door Madu » za 06 jan 2018 17:04

Hoi Janneke,

Er staat behoorlijk wat geschreven over hoofdpijn en migraine. Ik heb al migraine vanaf mijn kindertijd. De laatste 6 jaren zijn een hel eerlijk gezegd. Nu heb ik wel minder zware aanvallen, vroeger altijd ex 3dgn zwaar ziek op bed in de maand. Nu heb ik vaker lichte migraine of wellicht zelfs hoofdpijn met lichte misselijkheid. Alles is al zo'n beetje langsgekomen.

Ik hoop op een sterke afname na de menopauze. Dat houd me op de been.

Sterkte want het is niet niks die migraine,

Grtjs,

Madu

ps. kijk uit met teveel medicatie want dan kan je medicatieafhankelijke hoofdpijn erbij krijgen.

Janneke71
Berichten van Janneke71
Onderwerpen van Janneke71
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 46

Bericht door Janneke71 » za 06 jan 2018 17:50

Dank je.. ja ik probeer zo weinig mogelijk te slikken maar ja... duimen dat het een keertje overgaat.

Janneke

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Bericht door RaNa1970 » vr 12 jan 2018 14:55

Hallo allemaal,

Al vanaf mijn twaalfde migraine. Meestal rond de menstruatiecyclus.
Voordat ik kinderen kreeg was dat tot en met overgeven aan toe. In de zwangerschappen was het allemaal wat rustiger. Wel zware hoofdpijn maar niet overgeven, of hoofdpijn en nog wel kunnen functioneren.
Toen mijn kinderen klein waren en ik er plotseling alleen (overlijden van man) voorstond, wel periodes van veel migraine tijdens elke menstruatie een aanval, die meestal 24 uur duurde. De dag erna nog moe en lusteloos.
En eigenlijk bleef dat zo ook tot in mijn tweede huwelijk met twee bonuskinderen.
Migraine kwam soms wel bij heftige spanningen tussen mij en mijn bonuskinderen extra maar nooit langer dan 24 uur.. en soms één aanval in de week..

Echter nu met de overgang is alles veranderd. Menstruaties onregelmatig soms maar twee of drie dagen en dan rustig de week erna weer twee of drie dagen... Maar als ik nu migraine krijg kan het twee tot drie dagen aanhouden.. verschrikkelijk in plaats van aan één kant van mijn hoofd, nu beide kanten en mijn hele gezicht en oren. Ik ben er echt ziek van..
Pijnstillers doen niets dus ik neem eigenlijk zo min mogelijk.
Mijn moeder heeft haar hele leven ook al migraine. En die nam werkelijk de meest rare pijnstillers en ze slikt zowat dagelijks paracetamol...
Ik geloof niet dat dat veel opgelost heeft voor haar want zij heeft het dus nog heel vaak..
Bij mij is het wel afgenomen maar als ik het heb, ben ik gelijk drie dagen van de wereld...

Groetjes van RaNa1970

Catootje
Berichten van Catootje
Onderwerpen van Catootje
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 51

Bericht door Catootje » za 17 feb 2018 00:15

Hallo Rana,

Zoals jij het beschrijft heb ik het ook. Heb het eergisteren gekregen en nog steeds is het niet weg. Wel de misselijkheid is nu gaan liggen. Twee dagen aura’s gehad en vandaag gelukkig niet. Dus hopelijk dat het morgen wat beter gaat.
Ook mijn nek, oog en voorhoofdsholtes zijn erg pijnlijk momenteel.
Ik slik paracetamol. In de overgang is het bij mij ook heftiger en langer geworden.
Hopelijk wordt het met de tijd minder want het schakelt me gewoon 3 dagen uit pffff.
En dat is met een eigen zaak niks.
Ik heb mijn hele ritme al aangepast, ben minder hectisch en doe alles een versnelling lager.
Oftewel ik heb me erbij neergelegd dat verzet alleen maar averechts werkt.
Dat doet me heel goed moet ik zeggen. Alles verandert dat is gewoon zo.
Als de migraine komt, komt hij toch. Net als mijn droge ogen en neus die continue ontstoken zijn door de droge slijmvliezen. Voor mijn hartkloppingen slik ik magnesium citraat en dat werkt ! Ben echt dankbaar.
Ik zit echt in de acceptatie fase, na de boosheid en onmacht.
Ik krijg morgen een aantal voedingssupplementen die de migraine aanvallen zouden verminderen.
Ik houd jullie op de hoogte !

Catootje

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Jamilla » do 12 apr 2018 16:04

Hoi Catootje e.a.,

Zit weer even te lezen en herken je klachten heel goed. Hier ook zeer geïrriteerd en pijnlijk neusslijmvlies. En nog steeds af en toe een heel nare keel. Ook ik voel de bijholtes, ogen. Dik gevoel ogen en hoofd.

Ik las iets over sucralose. Een zoetstof (gechloreerd) die ook effect zou kunnen hebben op slijmvliezen. Het zit ook in vitamines en vooral vaak in vitamine C. Maar ook in vitamine D-tabletten. Wellicht ook in zoetjes en suikervrije drankjes. Ik heb het gevoel dat m'n klachten erger zijn na het nemen van die vitamine C met sucralose. (Ik neem een paar vitamine C-tabletjes per dag). Ook zou sucralose migraine kunnen bevorderen. Nu kunnen m'n allergieklachten aan vitamine C liggen maar ook aan die sucralose. (Natuurlijk in combinatie met de overgang waarin allergieën makkelijker de kop opsteken).

Nu heb ik net een vitamine C gevonden zonder sucralose. Die maar eens proberen en die vitamine C en D met sucralose laat ik vanaf nu staan. Ben erg benieuwd.

Het is weer even heftig allemaal, zoveel klachten. Had vandaag een inspannings-fietstest bij cardiologie. Leuke combinatie... :S

Sterkte dames. Groetjes van Jamilla.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht