Duizeligheid / Wegtrekkers

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Duizeligheid / Wegtrekkers

Bericht door Rina50 » do 08 jan 2009 20:03

Hallo dames

Ik heb heel lang last van enorme duizeligheid gehad in combinatie.
Op straat,b.v de hond uitlaten was echt een drama, ik liep van boom naar boom en hield mij dan stiekem vast terwijl de hond plaste.
Schaamde me echt dood hiervoor, ging ook zowat van mijn stokje, kon ook niet goed stilstaan, b.v als je een bekende tegenkwam die met je wilde praten(drama).
Ik ontweek iedereen.
En terwijl je liep of stilzat kreeg ik hele enge wegtrekkers, of je in een zwart gat viel, of mis stapte, of dat je geen grond meer onder je voeten voelde.
Uiteindelijk bij de Neuroloog beland, echt alle onderzoeken gehad die er maar zijn, ging ook moeizaam, voor elk onderzoek was ik nerveus.
Hier kwam niets uit, ik mankeerde niets.

Zelf gaf ik opeens aan bij de Neuroloog of het niet met de overgang te maken kon hebben.
UITGESLOTEN zei deze meneer, maar zijn vrouwelijke assistente zat ja te knikken met een rood hoofd en toen begreep ik het ineens.
Echt geloof me, ik had hier nooit eerder bij stilgestaan.
Ik ben 5 weken thuis geweest in de ziektewet.
Uiteindelijk is het overgegaan, kon er mee omgaan laat ik het zo zeggen, maar een ding weet ik zeker, Het is de overgang!!

Ik word 51 jaar over een maand,

Sterkte ermee.
Rina :D

Silvi
Berichten van Silvi
Onderwerpen van Silvi
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 69

Re: Duizeligheid / Wegtrekkers

Bericht door Silvi » vr 09 jan 2009 17:02

Hallo Rina

Hier nog 'een met die afschuwelijke duizeligheid, ik wil niet eens meer naar buiten, zo erg is het. Ik moet me overal vast houden, nou zo ga ik niet voor mijn plezier naar buiten, geloof me.
En ik heb het al een paar jaar, maar verbetering ho maar. Ik blijf maar hopen op vooruitgang, wat moet ik anders, en als ik dan zo de andere dames lees, heb ik toch nog een sprankje hoop, dus laten we de moed er maar in houden he,

Nou sterkte hoor,
Groeten Silvia

Mariaelisabeth
Berichten van Mariaelisabeth
Onderwerpen van Mariaelisabeth
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 64

Bericht door Mariaelisabeth » do 15 jan 2009 17:19

Hallo Rina,

Als ik lees dat het jaren kan duren, kan de moed me in de schoenen zakken. Je bent zo beperkt door die duizeligheid!
Rina, jij schrijft dat het uiteindelijk is overgegaan, of in elk geval dat je hebt geleerd ermee om te gaan.
Mag ik vragen hoe? En heb je nu dan nog steeds last?

Groet, Mariette

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » vr 16 jan 2009 19:27

Hallo Mariette

Ik zal proberen het uit te leggen is niet makkelijk want het is al weer jaren geleden.
Ik was zo erg duizelig, dat zelfs als ik stil zat op de bank ik alles zag draaien. Als ik liep voelde het buiten de duizeligheid alsof ik in een zwart gat viel, echt doodeng!!.
Deze angst werd uiteindelijk erger dan de duizeligheid!! Moest naar de Neuroloog en KNO-arts.
Alleen om daar heen te gaan was al een drama. En dan dat drukke ziekenhuis, en de wachtkamer.
Onderzoeken van 15 min. duurde uren voor mijn gevoel, en kreeg daar ook prompt paniek, die ik toch vraag me niet hoe, aan kon. Blij als ik buiten was.

Omdat alle uitslagen prima waren, ben ik gaan denken.

Ik mankeer niets ernstigs, er is nog nooit iets gebeurd tijdens de duizeligheid, dus als ik nou kalm blijf zakt het veel eerder. Deed een paar ademhalingsoefeningen, juiste ademhaling, schoenen aan en naar buiten, en doorstappen, maar vooral niet meer bang zijn,
Heeft even geduurd, maar verrek het ging beter, zo kwam mijn zelfvertrouwen snel terug, wat was ik blij.

Heel soms word ik nog wel eens beroerd in een winkel, maar heel kort, zeg dan tegen mezelf, het gaat zo over hoor, dus vooral rustig blijven!! Is moeilijk, ik probeer het maar.
Yoga is ook geweldig, zit ik ook op sindsdien.
Ik heb ook geleerd me niet te druk te maken, want dan zit de kans erin dat ik het even voel.
Ik wens je sterkte, weet wat het is, je bent compleet uitgeschakeld, maar het gaat over echt waar.
Probeer te ontspannen op jouw manier, adem een paar keer via je buik.

Groetjes Rina

Troela
Berichten van Troela
Onderwerpen van Troela
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troela » zo 25 okt 2009 08:24

Beste dames,

Ik heb al eerder een duizeligheidsonderzoek gehad, en moet nu ook een m.r.i scan eerst heb ik een c.t scan gehad hebben ze wel iets gezien maar het was niet duidelijk genoeg van daar die m.r.i.

Ik ben sinds twee dagen achter deze site gekomen, en wat lees ik :roll: dat deze duizeligheid heel normaal is tijdens de overgang pfff.
Vind het wel jammer dat artsen mij niet voor gesteld hebben voor de eventuele mogelijkheid dat het wel eens de overgang zou kunnen zijn.
Dan had ik zeer zeker anders gaan denken.
Maar goed de m.r.i heb ik uit moeten stellen in verband met een nier-ontsteking, kon echt niet lang op mijn rug liggen. Daar gaan ze nu een echo van maken (mijn blaas en nieren)
Nu lees ik op dit forum dat dit er ook weer allemaal bij hoort.
Die duizeligheid heb ik nu ruim een jaar, soms zo heftig dat ik op de grond moet gaan zitten.
Durf niet meer te fietsen, heel af en toe wel, maar dan moet ik mij echt helemaal duizelig vrij voelen.

Ik ben blij dit te kunnen delen, omdat het voor de omgeving moeilijk uit te leggen is wat er gebeurd.
Ook omdat ze geen idee hebben hoe het is, om je zo duizelig te voelen.
Ik leg dan meestal uit, net als een kleine draaimolen die om zijn as draait, of dat als je heel hard rond draait en ineens stil gaat staan. Zoiets en dan kunnen ze zich het enigszins voorstellen.

Groetjes Troela

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 25 okt 2009 09:13

Hoi Troela,

Een MRI-scan, dit lijkt mij zo angstig.
Lig je dan in een tunnel, of is het zo,n ruime scanner?
En wat zouden ze dan kunnen vinden eventueel i.v.m de duizeligheid.
Zelf heb ik vele neurologische onderzoeken gehad, waarvan 1 scan, maar dat stelde niets voor.
Uitslagen waren allemaal prima hoor.
Ik vraag dit omdat ik morgen de uitslag krijg van het evenwichtsonderzoek, en misschien ook wel voor een MRI moet.
Hoop voor jou dat het snel minder word, want dat word het, spreek uit ervaring.
Als het een overgangsklacht is, en mijn gevoel zegt van wel, dan vind ik tot nu toe dit de allerergste!
Wat een handicap.
Nou Troela, ik vind het echt erg voor je, en voor alle dames op dit Forum, maar iedere keer dat er een nieuwe dame bij komt denk ik, ja zie je nou, je bent niet de enigste.
Misschien hoort het er dan toch wel bij?

Groetjes, Rina

Troela
Berichten van Troela
Onderwerpen van Troela
Menopauzejaar:

Bericht door Troela » zo 25 okt 2009 09:56

Hoi Rina

Wat fijn dat je zo snel reageert. Ahum :S even over de m.r.i, jaren geleden moest ik voor mijn schouder ook (het is inderdaad zo'n tunnel) Ben er toen direct weer uit gegaan, kon er echt niet tegen.
Dit heb ik aan gegeven nu, en hebben zij mij door verwezen naar een ander ziekenhuis, en die scan is veel ruimer, ben ook al geweest en heb er even in gelegen. Eerlijk waar hoor deze was zo'n stuk ruimer.
Bij de vorige gaven ze een vork mee om mij er in te prakken geloof ik (geintje)

Ik ben blij te horen dat het weg gaat, o ja ze hebben iets aan mijn evenwichtsorgaan ontdekt.
Vandaar. Maar ik ben heel erg blij met het forum, ben zoveel zelfverzekerder geworden, en dit in 2 dagen tijd. Dacht echt dat ik gek aan het worden was, met mijn buien en kwalen bah bah vergeetachtigheid enz.
Ik heb gelukkig een kanjer van een vriend die heel begripvol en geduldig is, dat is echt een pluspunt.
Ik kende deze buien en gevoelens alleen maar 2 dagen voor de menstruatie .... en dat vond ik al vreselijk.
En nu gaat het gewoon door.
Ha ha ha ze zeggen dat je terug gaat naar je oude ik, zo wat moet ik dan een vervelend kind zijn geweest :D .

Ik loop nu een jaar te ziekenhuizen, heb hartritmestoornis krijg daar zware hart medicatie voor. Die hebben als bij werking ook duizeligheid. Dus dacht eerst dat het daarvan kwam. Maar dit is al uitgesloten.
Ben blij dat ik nu dit weet (overgang) jeetje denk ik dan weer (had het kunnen weten)
Maar door die hormoon schommelingen zit alles niet meer zo op een rijtje.

Ik ben benieuwd wat de uitslag is morgen van jou, en ik wens je heel veel sterkte.

Groetjes, Troela

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 25 okt 2009 13:40

Hoi Troela,

Wat fijn dat men naar een ander ziekenhuis kan voor een MRI-scan.
Echt blij te horen! Zal dit zeker aangeven als het nodig blijkt te zijn, bedankt.

Mijn man laat me ook uitrazen hoor, soms word alles me teveel en dan met name de huishoudelijke klusjes. Of ik heb last van poetsdrift, dat is wel fijn hoor, dan voel ik me echt happy. Dit laatste is mij slechts 1x overkomen :lol:
Vraagje: word jij ook wel eens niet lekker in een volle of drukke winkel/omgeving.
Ik heb dat wel regelmatig, ga dan ook zo snel mogelijk naar de kassa en naar huis, soms kan ik het opbrengen om mezelf te motiveren om te blijven.
Zeg dan tegen mezelf, het zakt zo wel, en waarempel, de duizeligheid zakt, en dat slappe gevoel in je benen ook, raar he, hoe komt zoiets toch. :roll:
Deze klacht lees ik ook regelmatig op het Forum...dus
Nou Troela, lees maar lekker veel op het Forum want her en erkenning is heel fijn. Weet mijn 1e keer nog, heb toen gehuild van blijdschap, wat een herkenning.
Geen idee dat ik met de overgang was begonnen, stom he, terwijl ik mij op mijn 42e al kapot kon ergeren aan alles en iedereen, en dat heb ik totaal niet meer.
Ook menstrueer ik nog steeds iedere 3 weken :evil:
Dus wat gaat er gebeuren als dit over is?
I don,t know, wellicht kom ik in een rustiger vaarwater of barst de hel los.
Nou ik stop, kan er wel een boek over vol schrijven, want de voorbeschouwing van AZ-Ajax begint en om 14.30 de wedstrijd, en die ga ik lekker samen met mijn man kijken.

Groetjes, Rina

Troela
Berichten van Troela
Onderwerpen van Troela
Menopauzejaar:

Bericht door Troela » zo 25 okt 2009 22:08

Goedenavond Rina

Grappig die poetsdrift van je ;) :P
Ja ik heb dat ook in drukte, het is dan net of ineens al het bloed weg trekt uit mijn lichaam, en een heel erg inwendig gespannen gevoel. Maar omdat ik dan wel door moet, ga ik toch rustig aan alles doen wat ik van plan was te doen. Ik probeer het winkelen wel zoveel mogelijk te ontlopen tijdens drukke uren.
Wat een gedoe eigenlijk he.
Ik menstrueer nu drie maanden niet meer, ik merk wel dat alles veel heftiger is pfff
En kom ook slaap te kort. Koude voeten en handen, ja net wat je zegt kan er inderdaad een boek over schrijven. Voel mij echt zo'n super kneus.
Soms spierpijn op plekken waar ik niet van wist dat daar ook spieren zaten :P
Ik ga proberen met voeding alles een beetje stabiel te krijgen, wie weet werkt dat.
Brr voel mij vanavond ook heel naar.

Ik ga lekker vroeg mijn bed in, was afgelopen nacht ook al veel wakker geweest
Slaap lekker en morgen weer een dag vol verassingen.
Sterkte morgen en tot schrijfs.

Groetjes, Troela

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » ma 26 okt 2009 13:33

Hoi Troela en Daan en alle andere dames!

Ik heb zojuist de uitslag telefonisch van de KNO-arts te horen gehad.
Er mankeert niets aan mijn evenwichtsorgaan :D
Gehoortest was ook normaal.
Hoef ook niet meer terug te komen.
Oorzaak kan te lage bloeddruk zijn, maar die is goed bij mij.
Of neurologisch, en die onderzoeken waren toendertijd ook allemaal prima.
Vroeg toen aan de mannelijke arts of het Hormonaal kon zijn, en wat denk je....dit kan heel goed!!!
Nog nooit eerder van een arts gehoord als het zijn of haar terrein niet is.
Dus de hormonen zijn de boosdoener.
Ik adem echt verkeerd, zonder erg (rook ook veel).
Dus beste dames, het hoeft niet gelijk Ménière te zijn!
Maar ik kan het nu uitsluiten, ben erg blij.
Momenteel geen last van duizeligheid.

Groetjes allemaal, Rina

Troela
Berichten van Troela
Onderwerpen van Troela
Menopauzejaar:

Bericht door Troela » di 27 okt 2009 11:21

Hoi Rina

Wat goed dat alles oke is.
Ménière is het zeker niet, mij is al verteld door de neuroloog dat je dan aan 1 oor doof moet zijn.

Nou zeg :S ik ben vandaag weer ongesteld geworden, das ook wat he.
Kan weer van begin af aan beginnen.
Ik heb niet zo veel te melden verder.

Groetjes Troela

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » di 27 okt 2009 18:57

Arme Troela,

Is het weer raak!
Maar misschien voel je je een dezer dagen dan wel weer wat beter, als de menstruatie over is.
Hoop het zo voor je.
Ik had ook een zware dag, de hele dag doodmoe en warm warm warm, en bezweet, bah.
Heb dit zo nog nooit eerder gehad, ach het is de leeftijd zeggen ze dan. :cry:
Groetjes en doe rustig aan!

Rina

Troela
Berichten van Troela
Onderwerpen van Troela
Menopauzejaar:

Bericht door Troela » wo 28 okt 2009 07:33

Hoi Rina

Ja het is wat he, maar inderdaad het is even niet zo'n zooitje in mijn hoofd, de hormonen doen weer even hun best. Ik geniet er maar even van, het keert zich zo weer om. Erg he dat zweten, ik doe dat vooral 's nachts, dan word ik helemaal drijfnat wakker.
Het meest vervelende is dat ik geen idee heb hoelang dit allemaal gaat duren.
Of de menstruatie hierna toch weer uitblijft enz. Omdat dit allemaal weer per persoon anders is.
Het is een heel gedoe waar eigenlijk weinig aan te doen is. En daar word ik toch wel moedeloos van.
Iedere dag is een verassing.
Kan ook niet goed afspraken maken, omdat ik ook nog met die hartritme stoornis zit, die zo tussen alles door spontaan de kop opsteekt.
Mijn medicatie hiervoor is zo zwaar dat energie ook ver te zoeken is. Mijn hart gaat namelijk niet sneller dan rond de 80 of ik mij nu inspan hij blijft rustig. Maar dit betekend dat mijn lichaam op dat moment te weinig zuurstof via het bloed binnen krijgt. Ben heel snel afgemat.

En begrip van de omgeving (op mijn vriend na dan) is ook heel ver te zoeken. Ik heb het dan ook opgegeven dit uit te leggen.
Voorheen was ik de energie zelf, jeetje duizend en 1 dingen op een dag niets was mij te veel.
Daar zit ik nu als een vaatdoek :(
Natuurlijk is het niet anders en moet er gewoon aan toe geven word dan gezegd door artsen.
Ja makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb 4 dochters van 13-18-20-en 26 jaar
Die zo'n beetje denken dat ik gek aan het worden ben (of zo)
Ik heb ze wel een link toe gestuurd naar dit forum dat ze kunnen lezen wat er allemaal gebeurd nu met mij.
Ik heb zelf niet erg de energie meer dit allemaal uit te leggen.

Jeetje ik zit wel op mijn klaagbankje nu :oops:
Maar het lucht wel op om hier nu tegen jou aan te schrijven, dat scheelt mij weer een krop in mijn keel, vandaag.

O ja dat duizelige valt nu ook wel mee.
Ik heb heel veel regel dingen aan mijn hoofd vandaag en ga mij nu daar maar in verdiepen, nu het nog kan, want als ik zo in de war ben lukt dit niet meer.

Groetjes, Troela

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » wo 28 okt 2009 20:09

Hoi Troela,

Ik vind helemaal niet dat je klaagt hoor! Het is er toch ook allemaal.
Gek worden doe je niet hoor.
Mijn moeder beweert dat ze nooit geen last van de overgang heeft gehad, maar....ik herinner mij haar klachten wel!
Toendertijd wisten ze nog van niets, ja hartkloppingen en opvliegers, dat was het.
Als ik mijn moeder toen in de auto had zitten, had ze het warm, angstig, gejaagd stress hartkloppingen, tegen hysterisch aan, ook zei ze toen, ik word gek.
Ook zij moest 's morgens vroeg om 7 uur op de fiets aan het werk in de thuiszorg, en maar klagen, die was niet thuis, en die deed niet open, sleutel weg, vervelende mensen, te kort tijd (5 min om iemand een grote boodschap te laten doen), was ook zo, maar toch duidelijk overgangsklachten.
Op haar 50e is haar baarmoeder verwijderd en toen ging ze het automatisch wat rustiger aan doen.
Dus mijn moeder en vele andere moeders wisten waarschijnlijk niet eens dat de hormonen de boosdoener waren.
Laatst zei zelfs mijn schoonmoeder van 87...ik dacht toen dat ik een ernstige ziekte had.
Nou vraag ik je, dus eindelijk na jaren geklaag van mijn kant (meer herkenning zoeken hoor), geven de oudjes het beetje bij beetje toe.
Moest hier wel om lachen, maar het helpt mij ook om verder te gaan ........ want deze dames zijn gelukkig kerngezond, en er ook doorheen gekomen.
Moet het ons toch ook lukken!!
Ik slik al een tijdje 2x per dag Ymea en een vit.pil. Pers nu ook veel sinaasappelen, en toch lijkt het wel te helpen.

Ik was toen ook een dochter, en begreep ook niet wat er met mijn moeder was, maar nu komt het weer boven.
Die meiden zijn tegenwoordig zo pienter.
Goed gedaan Troela.

Later Rina

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 09 mar 2014 17:07

Hallo dames,

Volgens mij is het nu 5 jaar geleden dat ik last had van heftige draaiduizelingen.
Dacht er helemaal vanaf te zijn, niet dus!
Ik ben nu al 2 weken thuis, het is gewon weer helemaal mis.
Morgen naar de verzuimarts, ik wil wel werken, maar stel dat ik het onder het autorijden krijgt, straks een ongeluk!
Zelf dacht ik eerst dat het door de bloedarmoede kwam en hoge bloeddruk.
Nou mijn bloedarmoede is alweer zonder staalpillen onder controle.
Bloeddruk hoor ik morgen, heb net 24 uur met een kastje gelopen.
Naar aanleiding van die uitslag worden dan mijn bètablokkers verhoogt, dat helpt erg goed tegen duizelingen.
Maar teveel hiervan ook weer niet goed, lage bloeddruk.
Maar goed dit terzijde.
Ik baal gewoon enorm hiervan!

Hoort dit nu echt bij de overgang ga ik mij dan weer afvragen.
Terwijl ik het zeker wist, toch weer die twijfel.
Pc en tablet doen er ook geen goed aan.
Gelukkig komt er geen angst meer bij kijken of paniek, maar heb zo,n behoefte aan een beetje her en erkenning.
Dames met deze vervelende klacht, laat wat van jullie horen.
Dat helpt zo enorm.
Vanmiddag kreeg ik in de auto, mijn man rijd een wegtrekker met transpireren erbij, raam moest open, ik wilde mijn fleecevest uittrekken en uit de auto, maar niet gedaan en dit tot 2x achterelkaar, thuis aangekomen had ik slappe benen en wat prikkelende handen. hierna geen last meer gehad.
Zal dit een soort combi duizeling/opvlieger geweest zijn?
Ben nog niet echt bekend met opvliegers,maar sta op de drempel denk ik.

Groetjes van Rina

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » zo 09 mar 2014 19:38

Hallo Rina,

Wat goed om te lezen dat je geen bloedarmoede meer hebt.
Daar zat je al zo mee in je maag en nog wel zonder staalpillen.
Je hebt ook echt je best gedaan.
Blijkbaar is het toch gekomen door het vele vloeien en dat dat zich eerst moest herstellen.
Daar zul je best opgelucht over zijn.

Ik kan je hierbij niet zo heel veel herkenning geven.
Maar dat wegtrekken en zweten herken ik zeker en krijg dan ook een naar hoofd, al vaak gehad. En dan wil ik het liefst naar buiten even luchten en niet vastzitten ergens waar ik niet weg kan, zoals ik jou geval de auto, is volgens mij heel begrijpelijk.
Ik schaar het onder de opvliegers.

Je hebt ze in alle soorten en maten.
Mijn ervaring is dat je het een hele dag warm kunt hebben.
Opvliegers er tussen door en dan weer kou.
Ook opvliegers zonder koude rillingen.
Opvliegers met en zonder zweten.
Opvliegers met wegtrekkers en naar hoofd.
Nou ja enz.
Zoveel varianten.

En die slappe benen herken ik ook niet de tintelende handen.

Rina hoop dat je morgen een goede uitslag krijgt.

En sterkte meid, tis een hoop gedoe allemaal.

Groetjes Max.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 09 mar 2014 20:58

Hoi Max,

Vandaag voelde ik mij eens een keertje helemaal goed, en dan krijg je gelijk zo,n wegtrekker waar je gewoon niet lekker van word. Weg zelfvertouwen!
Trouwens daarna geen last meer gehad.
We wachten het maar af, hoe mijn opvliegers zich gaan ontwikkelen. :oops:
Ik had wel net in de zon gezeten met een koffie en een sigaret, misschien heeft dat de boel veroorzaakt of versterkt?
En dan in een hete auto, tja misschien vragen om :?:

Rina

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » zo 09 mar 2014 22:14

Hoi Rina,

Je klinkt alweer opgewekter, fijn, je kan soms zo in de piepzak zitten.
Even terzijde: deze zon kan ik nog net hebben, moet niet te warm worden, dan word ik weer lamlendig van de hitte.

En wat de opvliegers betreft, sommigen zijn naar, anderen te hebben,
Maar de opvliegers vind ik zelf nog wel het minste probleem.

Groetjes Max.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » ma 10 mar 2014 15:48

Lotgenoten,

Ik kom net terug van de arboarts,

Ik heb alle begrip gekregen, mag zelfs nog een weekje thuisblijven!
Wel huiswerk meegekregen, ha ha, 2x per dag wandelen en ademhalingsoefeningen doen.
Deze arts is een vrouw die bekend is met al onze klachten, haar baarmoeder is pas verwijderd.
Wat een verademing, ik heb het maar getroffen.
Wat is begrip toch enorm belangrijk in de overgang!!!!
Bloeddruk is ook weer goed met 1 pilletje meer, wel in de gaten houden dat het niet te laag word.
Groetjes van paniekzaaier,

Rina

Jens
Berichten van Jens
Onderwerpen van Jens
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Jens » zo 22 jun 2014 10:59

Hallo allemaal,

Ook ik kreeg tijdens de overgang last van draaiduizeligheid of zoals de arts het noemt positie duizeligheid. Dit wordt verklaard door een verdikking van de vloeistof die in je evenwichtsorgaan (middenoor) zit. Er is mij vertelt dat dit niet ernstig is, maar het is wel heel ongemakkelijk en als je niet weet wat het is angstig. Ik krijg er last van als ik veel stress heb en angstig ben. Vliegangst en zoals kort geleden voor een operatie.
Als ik 's morgens in bed mijn hoofd naar links draai komt het opzetten en draait de hele wereld, zodra ik snel mijn hoofd naar rechts draai, neemt de duizeligheid af. Wat echt helpt is dat ik dit bewust oproep. Dus terwijl ik lig (zodat ik niet kan vallen) mijn hoofd flink naar links bewegen, wachten tot de duizeligheid heviger wordt en dan mijn hoofd weer naar rechts. De duizeligheid neemt dan weer af en vervolgens weer met mijn hoofd naar links. Dit herhaal ik zo'n acht tot tien keer. Het is heel vervelend, maar het helpt bij mij echt om er sneller vanaf te komen. Dus niet voorzichtig gaan lopen of mijn nek niet bewegen, maar juist liggend doe ik deze "oefeningen" en ben er dan sneller vanaf.
Ik hoop dat ik met mijn ervaring ook anderen kan helpen.

Jens

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht