Draaiduizelingen

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Annette_R
Berichten van Annette_R
Onderwerpen van Annette_R
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Draaiduizelingen

Bericht door Annette_R » di 19 aug 2008 13:48

Hoi Allemaal,

Ik heb het al een paar keer gehad, een hevige draaiduizeling... midden in de nacht, ik werd er wakker van. :(

Mijn bed draaide heen en weer...
Het was maar een fractie van een paar seconden...maar toch..

Was vannacht weer bang en heb slecht geslapen hierdoor.
Ik durfde niet op mij rug te liggen, want het gebeurt telkens als ik op mijn rug lig.

Is dit een beetje herkenbaar?
Kan dit ook met hormonen te maken hebben?

Gr Annette_R

Norriporri
Berichten van Norriporri
Onderwerpen van Norriporri
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Re: Draaiduizelingen

Bericht door Norriporri » di 19 aug 2008 20:55

Hallo dames,

Ik heb dat ook regelmatig. Soms zit ik op de bank en dan lijkt het alsof ik van de bank afval in 1 seconde, maar dan is het ook gelijk weer weg.
Volgens mij is het bij mij de overgang, ben sinds een tijdje wel vaker licht in mijn hoofd, ook als ik in grote ruimtes loop lijkt het alsof de vloer onder me golft. Ik trek me er niets van aan dan gaat het vanzelf weer over.

Groetjes Nora

Sennepenneke
Berichten van Sennepenneke
Onderwerpen van Sennepenneke
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 53

Bericht door Sennepenneke » za 23 aug 2008 00:26

Hallo dames

Ik heb het de laatste tijd ook af en toe, ineens een duizeling, een paar seconden en dan is het weer weg :S
Alles komt in fases lijkt het wel..

Sandy

Mmcbakker
Berichten van Mmcbakker
Onderwerpen van Mmcbakker
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 72

Bericht door Mmcbakker » zo 28 sep 2008 10:28

Hallo dames,

vanmorgen werd ik geconfronteerd met draaiduizelingen.
Ik kan erg moeilijk op mijn linkerkant in bed liggen, rechts gaat het wel.
Ik heb al last van evenwichtsklachten en nu nog een verkoudheid erbij.
Zijn er dames bij die dit herkennen?

Gretina

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 69

Bericht door Kee » zo 28 sep 2008 12:53

Hoi Gretina,

Heel herkenbaar.
Ook ik heb een tijdje last gehad van draaiduizelingen.
Kon ook niet op mijn linkerkant liggen.
Nu op dit moment ben ik nog wel licht in mijn hoofd.
De ene dat gaat het beter dan de andere dag.
Ik ben 59 jaar en zit in de postmenopauze.
Ik kwam nogal laat in de overgang.
Mijn laatste menstruatie was in juli 2007.

Met vriendelijke groet Kee

Mmcbakker
Berichten van Mmcbakker
Onderwerpen van Mmcbakker
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 72

Bericht door Mmcbakker » zo 28 sep 2008 17:23

Hallo Kee,

bedankt voor je reactie. Ik hoorde vandaag ook nog dat je gewoon op je zij moet gaan liggen en er "doorheen" moet gaan.
Dit is ook niet prettig. Zo val je, gedurende de menopauze, van het ene probleem in het andere. Zo heb ik momenteel ook veel last van een opgeblazen gevoel. Een flinke boer geeft vaak opluchting maar deze blijven ook regelmatig vastzitten. Dit ontstaat dan weer door nervositeit.
Je moet er maar mee zitten.

Gretina

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Jojo » zo 28 sep 2008 20:01

Hoi Gretina en Kee,

herkenbaar heb ik ook erg last van gehad, 't is iets minder geworden gelukkig. Werd daar ook onzeker van net als al de andere klachten die me overvielen. Ben ruim 4 jaar niet meer ongesteld, en 55 jaar nu, 't is een gevecht de overgang.

Sterkte jullie,
Jojo

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Bericht door Christine » za 05 feb 2011 21:17

Hallo allemaal,

Een paar jaar geleden kreeg ik vanuit het niets draaiduizelingen.
Het werd toen BPPD genoemd en heb daar een paar behandelingen voor gehad die niet echt hielpen.
Bovendien waren ze heel naar.
Ik heb toen anderhalf jaar alleen op mijn rechterzij kunnen liggen.
Heel langzaam is dat vanzelf overgegaan.

Nu heb ik sinds een paar weken weer ineens draaiduizelingen.
Als ik in bed lig, maar ook als ik stil op de bank zit.
Gelukkig niet zo heftig als een paar jaar geleden maar wel heel naar.
Daarbij heb ik erge nekpijn en pijn in mijn achterhoofd.
Ik durf nu niet naar buiten.
En in huis loop ik me aan alles vast te houden.
Bah wat is dit weer akelig.
Ik word er zo moedeloos van.

Vr. groet, Christine

Jolanda42
Berichten van Jolanda42
Onderwerpen van Jolanda42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Jolanda42 » do 17 feb 2011 12:46

Hoi Christine

Wat klinkt jou verhaal me bekend in me oren.
Ik heb ook veel last van draai duizeligheid. Dat is voor 5 jaar terug begonnen.
Ik heb al verschillende onderzoeken enz gehad maar kwam nergens wat uit.
Het werd er uiteindelijk maar op gegooid dat het met stress te maken had.................
Daar moet ik het dan maar mooi mee doen..

Soms heb ik tijden er geen last van of hele lichte duizeligheid maar afgelopen dinsdag heb ik weer zon heftige gehad, ik deed niks raars draaide me om om naar deur te lopen, en hop daar ging ik. Het was deze keer ook eng want me zoon moest zelfs een stoel pakken kon niet eens meer blijven staan....
Tijdens zo'n aanval ben ik misselijk en klamme zweet breekt me uit... Heb jij dat ook? en als iets afzakt akelig koud ?
Ik heb ze ook wel in bed of als ik gewoon zit heel raar

Nu zijn we donderdag maar heb het nog steeds sta nog niet vast op me benen en heb af en toe van die lichte duizeligheid bah ook pijn in me nek en achterhoofd en heel moe.
Liefst slaap ik hele dag maar helaas moet gewoon te werk...

groetjes,
Jolanda

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » do 17 feb 2011 16:06

Hallo allemaal,

Ik lees dit onderwerp nu en had mijn klachten echt niet onder overgangsklachten geschaard maar nu ik dit lees!
Ik heb het niet in bed maar wel zittend en lopend. Een iets te snelle beweging met het hoofd en zoef daar gaat de wereld. Gisteren in het winkelcentrum ook weer en dan lijkt de bodem onder mijn voeten weg te zakken. Ik heb dan ook sterk de neiging me aan iets of iemand vast te grijpen.
Ook hier elke dag nek klachten en pijn onderaan mijn schedel. Ik merk zelf dat ik heel vaak even met mijn hand in mijn nek en achterhoofd zit.
Hoewel ik dus verbaasd ben het hier aan te treffen ben ik er ook wel weer blij om want ik begon al, zoals zo vaak, weer aan heel andere dingen te denken.

Groetjes, Cornelie

Floor
Berichten van Floor
Onderwerpen van Floor
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Floor » vr 18 feb 2011 12:34

Hallo

Ohh wat herkenbaar zijn jullie klachten toch allemaal. Op dit moment heb ik een vrije middag genomen omdat ik zoveel last heb. Waardeloos gevoel. Ik wordt er bang van, bang dat ik ga vallen. Ik probeer dan wat anders te gaan doen dan waar ik mee bezig was, maar vandaag ging het niet lukken.
Het is de ene keer ook veel heftiger dan de andere keer. Soms een paar dagen nergens last van en dan ineens is het in alle hevigheid weer terug.
Ik voel me ook zo moe heel de dag.

Floor

Jolanda42
Berichten van Jolanda42
Menopauzejaar:

Bericht door Jolanda42 » vr 18 feb 2011 15:00

Hallo Floor,

erg he kan het wezen ik loop de hele week al achter de feiten aan te hobbelen.
Probeer niet teveel te bukken en omhoog te kijken enz anders heb ik het gevoel alsof ik zo weer tegen de vlakte gaan.
Ook ik ben in en in moe en dat is al vanaf dinsdag zo.
Word er moe van liefst leg ik hele dag in bed.

Als ik aan het werk ben en moet lopen door de gangen blijf ik dicht bij de muur en tijdens me werk probeer ik me overal aan vast te houden.....
Werk in de huishouding.

groetjes, Jolanda

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » vr 18 feb 2011 16:13

Hallo dames,

Idd ook heel moe!
Vanmorgen ook weer zo'n moment. Buk me voorover om de bakken met hondenvoer neer te zetten en ik kon me weer aan het aanrecht vastgrijpen, dacht dat ik zo voorover zo kieperen.
En is zoiets eenmaal gebeurd dan blijft het heel de dag fout gaan.
Kan me ook niet concentreren, zit nu tijdens het typen van dit bericht naar buiten te staren en vergeet al weer half waar ik mee bezig was.
Net een stuk met de honden gelopen en dat ging gelukkig goed maar ik moet me wel heel erg concentreren op wat ik doe en waar ik loop. Bah niks lijkt meer makkelijk of ontspannen te gaan!

Groetjes, Cornelie

Jolanda42
Berichten van Jolanda42
Menopauzejaar:

Bericht door Jolanda42 » vr 18 feb 2011 16:22

Hallo

Pf wat een ellende allemaal he en als ik nou eens ergens serieus genomen zou worden.
Ik ben al meerdere malen naar huisarts gegaan met klachten, maar word elke keer weggestuurd met dat het tussen me oren zit.
Alles sturen ze op stress aan.
Nou de volgende keer dat ik heen ga neem ik gewoon me was lijst met klachten mee, en als ze vragen wat scheelt eraan kan ik beter zeggen je kan beter vragen waar ik geen last van heb...
Ik duw ze gewoon die lijst onder hun neus.
Kan wel een strippenkaart nemen bij de huisarts ik durf gewoon niet meer heen.

Jolanda

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Lia » vr 18 feb 2011 16:48

Jolanda42 schreef:
vr 18 feb 2011 16:22
Alles sturen ze op stress aan.
Hallo Jolanda,

Maar dit is natuurlijk ook pure stress voor lichaam en geest.
Overgang vraagt om goed te luisteren naar je eigen lichaam dat volop bezig is veranderingen te maken. Dat vergt een hoop kracht.
Het wordt dan wel aangestuurd door de hormonen dat je nu minder kunt verdragen.
Maar geen gehoor eraan geven en je kracht geven aan dingen buiten jezelf = stress.
En die stress zorgt ervoor dat klachten toenemen.

Lia

Jolanda42
Berichten van Jolanda42
Menopauzejaar:

Bericht door Jolanda42 » vr 18 feb 2011 16:59

Hoi Lia,

ik denk niet dat me werk er op zit te wachten als ik toe geef aan me klachten.
Dus we ga ik maar gewoon door he en dan proberen in de weekenden beetje bij te tanken.

groetjes, Jolanda

Ik ga nu nog effe werken en dan heerlijk weekend.
Fijn weekend alvast.

Floor
Berichten van Floor
Onderwerpen van Floor
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Floor » za 19 feb 2011 10:14

Hoi Jolanda,

Ik werk zelf op een bouwbedrijf, nou zie je het al gebeuren dat ik daar over mijn klachten begin, laat staan er aan toe geven. Ik werk met alleen maar mannen. Wanneer ik een dag niet vrolijk ben, en dat is heel regelmatig krijg ik het gelijk om mijn bord. Nou ze moesten eens weten!! Wat een boeren zijn het toch eigenlijk.
Ik kan ook steeds minder hebben van ze en geef al snel een snauw terug. Gelukkig heeft mijn eigen man wel veel begrip en is, als ik mij niet happy voel, ontzettend zorgzaam en lief.
Ik heb wel besloten het rustiger aan te gaan doen, wat meer tijd voor mezelf te nemen.
Denk er hard over om ook minder te gaan werken, werk nu fulltime en dat valt me steeds zwaarder.

Floor

Jolanda42
Berichten van Jolanda42
Menopauzejaar:

Bericht door Jolanda42 » za 19 feb 2011 11:40

Hoi Floor,

ja mannen kunnen wat dit onderwerp betreft echte boeren zijn ja.
Ik probeer er op me werk ook niks te laten blijken hoor.
Ik werk nu parttime en heb het vooruitzicht met 2 jaar fulltime te moeten gaan werken... het idee alleen al (zoals ik me nu voel he) hopen dat ik me dan weer beter voel zeg maar.

s6 maar met alles,

groetjes, Jolanda

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 62

Bericht door Wik » za 19 feb 2011 15:51

Hoi dames

Die draaiduizelingen heb ik ook af en toe last van, heel erg vervelend, daar word ik zo onzeker van.
Ben er mee naar de dokter geweest en die gaf me pilletjes tegen wagenziekte, en dat hielp bij mij wel.

groetjes, Wik.

Majoaga
Berichten van Majoaga
Onderwerpen van Majoaga
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Majoaga » do 27 okt 2011 19:19

Hallo

Pfff. gelukkig herkenning...ik kamp al een aantal jaren met afwisselend draaiduizelingen en raar gevoel in mijn hoofd,
ik kan alleen op linkerzijde slapen, lees dat dit meestal rechts is?

heb ergens gelezen dat je dan gewoon op de ander zijde moet gaan liggen,
nou dat durf ik niet ben allang blij als ik een aantal dagen"vast"in het hoofd ben :(

stress maakt het wel erger, of denken hoe kom ik de dag door, val ik om enz...

Majoaga

Kadima
Berichten van Kadima
Onderwerpen van Kadima
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Kadima » di 29 nov 2011 13:06

Hallo

Voor mij ook herkenning.
Heb regelmatig last van draaiduizelingen, dit duurt dan een paar dagen.
Ben er ook erg misselijk bij, soms tot braken toe.
Huisarts kan het niet verklaren, denk aan ziekte van ménière. Maar na onderzoek bleek het dat niet te zijn.
Ik slik medicijnen als ik draaiduizelingen heb, drie keer per dag 2 tabletjes. Mij helpt het redelijk goed, het onderdrukt de misselijkheid.
Nadeel is wel dat het je reactievermogen beïnvloedt en je wordt er ook een beetje suf van.

Bregje

Pubermoeder
Berichten van Pubermoeder
Onderwerpen van Pubermoeder
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pubermoeder » za 03 dec 2011 17:31

Hallo dames

Ik heb al 5 maanden last van draaiduizelingen. Ik word er gek van. De KNO arts kon niks vinden, de huisarts gaf tabletten die niet hielpen en de bedrijfsarts vindt me een aansteller. Mijn suggestie dat de overgang hier iets mee te maken kon hebben, werd door alle drie de artsen resoluut van de hand gewezen. Wel bizar dat de klachten duidelijk verergeren rondom de menstruatie. :S

Ik probeer flink te zijn en ga naar mijn werk, maar eigenlijk wil ik gewoon met rust gelaten worden. Totdat dit helemaal over is.
Ik ben het gedraai zo zat!

Pubermoeder

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin
Onderwerpen van Zeemeermin
Leeftijd NU: 57

Bericht door Zeemeermin » zo 15 jan 2012 14:43

Hallo

Vreselijk he die duizelingen. Ik heb ze al meer dan 15 jaar en het beheerst zo zoetjes aan mijn hele leven.
Werken doe ik steeds minder het gaat gewoon niet. Soms gaat het dagen of weken goed, maar het kan zomaar dat ik uit het niets duizelig wordt.
Ook altijd nadenken wat voor beweging ik maak, niet te snel opstaan, bukken of omhoog kijken.
Het beperkt me in mijn sociale leven want drukte kan ik niet meer hebben, sporten gaat niet meer want bij inspanning worden de klachten veel erger.
Het liefst ben ik maar thuis. Het afgelopen jaar heb ik hersenvliesontsteking gehad en dat was nou ook niet bevorderlijk voor mijn gestel.

Zeemeermin

Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Lydia1959 » zo 15 jan 2012 19:43

hallo,

Ja, hier nog eentje, lijkt wel meer regelmaat dan uitzondering en bij mij komt het elke keer weer als een soort van duiveltje uit een doosje. Ik schrik er elke keer weer van maar het schijnt veel voor te komen en brengt je aardig uit balans. Het troost mij dat we niet de enige zijn en ook dat het weer voorbij gaat heb ik begrepen. Zoals het komt gaat het ook weer over. Iedere keer hoop ik dat het de laatste was maar nee hoor, krijg ze vrijwel dagelijks en het kan me behoorlijk beperken in mijn dagelijkse bezigheden.
Ik wens jullie wederom sterkte met de toch al moeilijke overgang.

Lydia

Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Zwaluw » di 24 jan 2012 10:23

Hallo

Bij mij is in het duizeligheidscentrum BPPD vastgesteld, men dacht eerst aan ménière, het geeft dezelfde verschijnselen. Ik heb er in totaal 4 jaar mee gelopen, toen is alles spontaan gestopt, de dokter zegt dat het niets met de overgang te maken heeft maar als ik jullie verhalen lees ga ik het toch anders bekijken. Wellicht toch een overgangsklacht...

Zwaluw

Dena
Berichten van Dena
Onderwerpen van Dena
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Dena » wo 25 jan 2012 12:03

Hoi dames,

Ja, ik heb ook al een maand last van duizeligheid... Het is geen draaiduizeligheid maar eerder een gevoel van "zeeziek", vooral 's middags en 's avonds... Dan ben ik erg moe en wil alleen nog op bank gaan liggen...
Ik ben vorige mand naar de huisarts geweest en die geeft mij ook gezegd dat het BPPD is, ik kreeg oefeningen en dat was het.
Die oefeningen hebben niet echt geholpen, dus gisteren weer naar de huisarts... Suiker onderzocht, die is in orde, ijzer ook, dus geen bloedarmoede of zo... Mijn bloeddruk is ook goed.
Mijn huisarts weet er geen raad mee en enige wat ik te horen krijg: luister naar je lichaam. Daar kan ik zo boos om worden! Ik doe elke avond (hoewel ik erg moe ben) lichamelijke oefeningen met muziek (het is meer dansen), ik drink minder koffie dan kan ik tenminste beter slapen.
Vandaag ga ik bij gezondheidswinkel drankje van ginseng halen... Die schijnt lichamelijke en geestelijke energie te versterken...
Het is het proberen waard, want ik heb geen zin meer om met huisarts te vechten en blijven piekeren... Ik zal jullie laten weten of het werkt.

Sterkte allemaal!
Groetjes
Deena

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » wo 25 jan 2012 12:58

Hallo Dena,

Ik kreeg dat ook te horen van de arts destijds: luister naar je lichaam....
Mijn arts zei ook dat hij begreep dat ik liever een pilletje had maar hij zei dat een mentaliteitsverandering van veel grotere invloed zou zijn.

Nu moet ik achteraf toegeven dat hij gelijk had, ik luisterde niet altijd naar mijn lichaam...als ik moe was dan ging ik toch door want het moest (huishouden, sociale contacten, sport, kinderen) en door alle stress die dit met zich meebracht voelde ik me nog beroerder.

Nu ik beter naar mijn lichaam luister merk ik toch wel verschil :oops:

Sterkte
Gaea

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door La71 » wo 25 jan 2012 19:51

Hallo dames,

Ook ik heb er enorm last van op dit moment. Ik weet dat het door de spanning komt. Mijn moeder is vorige week ernstig ziek geweest en het was kantje boord of ze was er niet meer geweest. Alleen nu komt het eruit, enorme klachten, vooral duizelig en misselijk. Ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik voel me zo naar en raar, om het zo maar te zeggen.

Ik heb afgelopen maandag al gebeld naar mijn huisarts en kreeg te horen van de assistente dat de huisarts hier niet veel aan kon doen, dus een afspraak maken had niet zo veel zin, volgens haar. Moest het maar rustig aan doen.
Maar ik voel mij er niet wel bij.

Groetjes Lammy

Dena
Berichten van Dena
Onderwerpen van Dena
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Dena » wo 25 jan 2012 22:27

@Gaea,

Bedankt voor je antwoord :) Ik weet ook dat het beste is om vrede mee te sluiten laten we het zo zeggen... Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, maar ik vind vervelend dat de huisartsen onze klachten niet serieus nemen... Ik kreeg bijvoorbeeld wel het advies van mijn huisarts gekregen om een bepaald product te gaan gebruiken (ik ga hier geen reclame daarvoor maken), maar toen ik op Internet de informatie opzocht over het product, vond ik dat die schadelijk is... Dus ik heb de conclusie getrokken dat ze ook niet echt weten wat ze ons moeten af of aanraden... "Luister naar je lichaam", dat kan mijn moeder ook tegen mij zeggen en zij is geen dokter, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Ik wil gewoon ermee leren leven en als het kan met iets proberen al die vervelende symptomen te verlichten, dat is alles...

Dena

Honnygrosky
Berichten van Honnygrosky
Onderwerpen van Honnygrosky
Leeftijd NU: 67

Bericht door Honnygrosky » za 21 apr 2012 10:50

Aan alle vrouwen die over het onderwerp BPPD schreven

Ik heb al jullie stukjes gelezen en ben zo benieuwd of het bij jullie ooit is overgegaan. Het is nu precies 3 jaar geleden dat ik s'nachts wakker werd en de hele kamer om me heen draaide. Ik heb een heel ellendige tijd gehad, neuroloog erbij, precies wat jullie te horen kregen: het gaat meestal over, maar wanneer weten we niet. Pas uw leven aan. Maar ja, het leven gaat wel gewoon door en ik moet ver over mijn grenzen gaan. Gisteren voor het eerst een keer mee naar de Ikea, dat was veel te veel voor mijn hoofd. Ik kan nog steeds alleen maar op de rechterkant liggen en als ik s'avonds me moet omdraaien om te gaan slapen, moet ik me nog steeds aan het bed vasthouden totdat het bewegen wat minder wordt. Ik heb altijd wel het idee gehad dat dit wel met hormonen te maken had. Ik hoop zo dat er vrouwen zijn bij wie het toch nog na jaren is overgegaan. Laat het me s.v.p. weten.

Bedankt.
Carla

Plaats reactie