Duizelig, misselijk, hitte

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Joce
Berichten van Joce
Onderwerpen van Joce
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Duizelig, misselijk, hitte

Bericht door Joce » di 08 aug 2006 14:51

Hoi Christa,

Een tijdje geleden had ik ook vaak het gevoel dat ik grieperig werd vlak voor mijn menstruatie en dat duurde soms tot na mijn menstruatie. Ik herken in ieder geval de pijn in je rug en benen en dat lamlendige. De laatste tijd heb ik dat wat minder, maar heb nu juist veel last van misselijkheid, inderdaad vlak voordat mijn menstruatie komt of zou moeten komen. En ik herken ook heel goed dat gevoel van het zo zat zijn! Gisteren was ik bij mijn huisarts en ik had mijn klachten opgeschreven omdat ik ze niet meer uit mijn eigen mond kon horen...! Soms ben ik mezelf er echt zat om, voel me zo'n zeur...!

Maar een vriendin die al veel langer met de overgang bezig is, zei dit weekend dat vooral de eerste tijd heel lastig is omdat je dan nog niet weet wat je van je lijf (en geest) kan verwachten. En dat je later wel leert anticiperen. Ik hoop het van harte! Jij ook?

Hartelijke groet,
Joce

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Bericht door Krista » di 08 aug 2006 20:30

Hoi Joce

Hartelijk dank voor je antwoord. Je schreef dat je als je langer met de overgang bezig bent wel leert te anticiperen, misschien snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Maar ik heb het idee dat je dat nooit kan omdat het telkens wel weer wat anders is.

Ik denk nu achteraf dat ik toch al een poosje (lees jaren) met die overgang aan het stoeien ben en dat ik telkens weer iets anders beleef waar ik echt niet op bedacht was.

gr. Christa

Joce
Berichten van Joce
Onderwerpen van Joce
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Joce » wo 09 aug 2006 11:19

Hoi Christa,

Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik merk ook wel veranderingen. Weet niet precies hoe lang ik al met de overgang bezig ben, maar in ieder geval een jaar of twee nu. Toen die vriendin dat zei, kon ik het echter goed gebruiken, als een beetje hoopvol vooruitzicht. Maar misschien bedoelde zij vooral de opvliegers en hitteaanvallen, dat je daar op leert anticiperen, want daar hadden we het toen voornamelijk over. Verder blijft het afwachten begrijp ik.

Hartelijke groet,
Joce

Frederika2
Berichten van Frederika2
Onderwerpen van Frederika2
Menopauzejaar:

Bericht door Frederika2 » ma 21 aug 2006 20:06

Hoi Joce,

De laatste tijd gaat het bij mij steeds heen en weer. Inderdaad heb ik dan last van dat terugkerende griepgevoel, lamlendig, moe, niet lekker. Ik had nooit gedacht dat zoiets bij de overgang kon horen.
Maar ik denk dat het ook samenhangt met de hormonen. Wel vervelend want het slaat eigenlijk zomaar toe. En de dag erop kan het zo weer weg zijn ook.

Groet, Frederika

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » di 16 jan 2007 20:35

Hoi

Ik ben er inmiddels achter dat ik een scheurtje in mijn middenrif heb en waarschijnlijk komen de klachten daarvandaan. Gisteren had ik echt weer eens een top dag (alleen een beetje hyperen). Vandaag ging het zo vreselijk slecht dat ik er helemaal depri van ben.

Ik heb een heel eind gewandeld met een vriendin en werd steeds duizeliger ik had echt het idee dat ik neer zou vallen. Ik ben gewoon doorgelopen maar had tevens het idee dat ik niet meer na kon denken. Ik geloof niet dat mijn vriendin iets merkte, hooguit dat ik stiller was dan normaal. De rit naar huis was dan ook een drama maar ik ben niet flauwgevallen (was ik bang voor)Ik heb dat gevoel (in mindere mate) de hele dag bij me gehouden. Later druk op de oren en nek. Ik moet er misschien wel effe bij vermelden dat ik gisteren wel een paar glazen wijn heb gedronken en ook best wel pittig gerookt.

Ik ben zo vreselijk bang dat ik iets engs heb.
O ja ik slik ymea (weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben)

gr. Christa

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » za 09 jan 2010 10:09

Dag allemaal

Ik had het idee dat ik nu door de overgang heen was. Voelde me best wel weer lekker, veel minder angst en paniek ook bijna geen opvliegers meer.
Maar sinds een week is het weer helemaal mis. Heel angstig duizel aanvallen, lichte buikpijn, misselijk enz.
Ik vind dit zo vreemd kan het zijn dat het ineens weer de kop opsteekt. Je zou toch denken dat het langzaam aan minder wordt en dat je dan gewoon weer klachten vrij bent en niet ineens weer bam er midden in.
Misschien zijn dit dan ook geen overgangsklachten hoor (daar pieker ik natuurlijk weer over).
Hoop dat er dames zijn die dit herkennen.

Groetjes, Christa

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010

Bericht door Merel2 » ma 11 jan 2010 21:04

Hoi Christa,

Overgangsklachten kunnen erg op en neer gaan. Zo zit je er midden in en zo denk je 'ik ben er door'.
Dan begint het weer opnieuw. Dan heb je meer geestelijke klachten en dan meer lichamelijke klachten.

Ik had voor een half jaar terug behoorlijke geestelijke klachten, nu zakt dat mooi af en komen er lichamelijke klachten te voorschijn. Zoals, maagklachten, last van rug/heup.
Ik heb al 2 x gedacht, ik ben door de overgang heen. Ik denk dit maar niet weer ;)

Groeten, Merel

Anita1960
Berichten van Anita1960
Onderwerpen van Anita1960
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Anita1960 » ma 25 jan 2010 16:40

Hallo Christa,

Ik herken je klachten helemaal. Bij mij was het eerst ook vreselijk transpireren in bed 's nachts en stemmingswisselingen enz.
Toen werd het een tijdje rustig, kon weer genieten van alles en sinds een poosje komt alles weer terug.
Licht in het hoofd zijn, soms duizelig, moe en vooral last van paniek als ik alleen thuis ben. Voorheen kon ik prima alleen functioneren maar de laatste tijd lukt het me weer niet.
Zodra ik alleen thuis ben komen die rot gedachten weer en moet ik oppassen dat ik niet in de paniek schiet.

Anita

Mariaelisabeth
Berichten van Mariaelisabeth
Onderwerpen van Mariaelisabeth
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 63

Bericht door Mariaelisabeth » do 28 jan 2010 13:11

Ha Christa,

Mijn ervaring is dat de klachten komen en gaan en weer komen enz. Steeds als ik moedeloos dreig te worden van weer een klacht, merk ik hoezeer ik mezelf dan in de weg zit, want de klacht gaat er niet van over, integendeel zou ik bijna zeggen. Ik begin me er langzamerhand wat meer mee te verzoenen dat 'leven met gebreken' de opgave is. Een slank, vitaal, klachtenvrij lichaam zal ik wel nooit meer krijgen.

Ik ben flink aangekomen tijdens de overgang en beweeg me minder soepel, door spier- en gewrichtspijnen. Acceptatie is volgens mij het sleutelwoord en ik ervaar echt dat dat me 'lichter' maakt. Niet dat het daardoor perse makkelijker wordt, want ik vind de overgang echt een beproeving, maar ik denk echt dat de wijsheid waar we naartoe onderweg zijn, bestaat uit acceptatie en dat maakt de beproeving beter uit te houden.

Evengoed sterkte,
Groeten, Mariette

Willemien
Berichten van Willemien
Onderwerpen van Willemien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Willemien » di 02 feb 2010 16:44

Beste dames,

Bij mij is het duidelijk. Ik heb mijn hele leven al zoveel klachten met van alles dat ik precies weet of het door de overgang komt of niet.
Duizelig: ja dat ook(= heel vervelend!) en soms kan ik niet uit bed.
Mijn darmklachten hebben een ander patroon gekregen dat wel en ik ben god zij dank van de menstruaties af!! Hoera.
Opvliegers en warm in de nacht ja dat ook, hoe rustiger ik ben hoe minder klachten. Migraine heb ik ook regelmatig en nu dus ook.
Als ik me een week goed voel is dat heel bijzonder op het moment. Verder privé veel meegemaakt een broer verloren aan zelfmoord (sept 2008) en mijn ouders leven nog. Als dat geen reden is om depri te worden..twee pubers nog in huis ook.
Het plaatje is compleet om bij de pakken neer te gaan zitten. Ik moet toegeven het is moeilijk in de winter zeker nu om de goede kanten te zien. Overgang is niet alleen lichamelijk; geest speelt grote rol natuurlijk.

Sterkte allemaal.
Willemien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht