Evenwicht

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Ariyana
Berichten van Ariyana
Onderwerpen van Ariyana
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Evenwicht

Bericht door Ariyana » zo 18 mar 2018 19:04

Beste vrouwen,

Wat herken ik toch veel.Tja..die overgang..heel vervelend en zeker ook angstig. Ik word er zo onzeker van en denk dan dat ik iets ernstig heb terwijl mijn gevoel zegt dat het van de overgang is... maar toch..
Hebben jullie dat ook als je een dag bijna geen opvliegers hebt maar veel last van duizeligheid en duizelingen..een heel raar gevoel in je hoofd..tegen het misselijke aan.. en ook het wisselen van houding en het draaien van mijn hoofd geeft duizeligheid..nou dan wil ik toch liever een rood hoofd en veel zweten..die duizeligheid vind ik eng..
Ik ben nu 60 jaar en nog steeds heel veel last van de overgang..ben het zo beu..maar als ik jullie verhalen lees krijg ik toch weer moed en ben minder angstig..

Groet
Anja

Marian62
Berichten van Marian62
Onderwerpen van Marian62
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 57

Re: Evenwicht

Bericht door Marian62 » ma 19 mar 2018 09:59

Hallo Anja,

Ja dat herken ik wel. Ik weet niet of het bij mij perse met de overgang te maken heeft.
Het is voor mij nu al weer een tijd geleden. Vaak lag ik voor zo een aanval van duizeligheid in mijn bed of op de bank. Als ik me dan omdraaide of opstond begon de ellende. De hele wereld draaide, werd daar heel beroerd van. Bleef daarna echt uren aan houden, maar kon van de een op de andere dag weg zijn. Toch vermoed ik dat het bij mij met mijn evenwichtsorgaan te maken had. In ieder geval niets ernstigs maar wel bijzonder irritant en eng.
Lastig he al dit soort dingen. Die angst is heel vervelend.

Sterkte,
Marian

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » ma 19 mar 2018 12:28

Hallo meiden,

Had dit weekend bij het omdraaien in bed ook een flinke duizeling. Heel nare klacht idd.

Ik heb ergens gelezen dat het komt, omdat het vocht in het evenwichtsoorgaan wat indroogt door hormoonsveranderingen. Daardoor werkt het evenwichtsorgaan minder goed. Bij mij valt het ook vaak samen met droge slijmvliezen van mond en neus.

Groetjes,
Claire

Ariyana
Berichten van Ariyana
Onderwerpen van Ariyana
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Ariyana » wo 21 mar 2018 19:13

Hoi dames,

Bedankt voor de steun. Eens komt de dag dat de overgang weg is...nou op die dag ga ik me toch feesten..hahaha..nee..zonder gekheid..geduld, geduld en toch proberen om je leven zo aangenaam te maken..zeker fijn om al die verhalen te lezen van al de overgang vrouwen..en ja ontzettend veel herkenning..dit geeft mij echt moed om door te gaan..

Thanks..
Anja

Plaats reactie