Zoemende oren en druk op oren en hoofd

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Re: Zoemende oren en druk op oren en hoofd

Bericht door Tessel » zo 23 okt 2016 17:40

Hallo Troelaatje

Ja hoor nog steeds heel veel last van mijn oren. De andere kant is er nu ook bij gaan zoemen. En af en toe een hele hoge pieptoon.
Het zal wel stress zijn denk ik. Ik klem namelijk ook met mijn kaken. Probeer er op te letten, maar ik doe het ook in mijn slaap.
Geen idee hoe ik hier vanaf moet komen. De huisarts en kno weten het ook niet en ik ben volgens hen kerngezond. Dus tja??

Groet Tess

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » ma 24 okt 2016 20:20

Hallo Tessel,

Heb jij het ook meer en minder Tess ? en dan weer suis en dat valt het weg ...als je hard loopt je hoofd beweeg t het suizen ? actiever wordt?
Bij mij heeft het niet te maken met een verkoudheid of zo....ben trouwens ook nooit duizelig...en hoe lang hebben jullie het al?

groetjes troelaatje

Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Tessel » di 25 okt 2016 10:03

Hai troelaatje

Het gaat bij mij op en af.Ik merk zodra er meer spanning komt, dan wordt het ook meer. Maar mijn neus zit ook altijd dicht, net of ik verkouden ben.(ben ik niet) Mijn mond zit ook elke ochtend vast aan mijn gehemelte. Kaken zitten vast, zoveel spanning zit er in mij.
Ik heb er nu bijna 2 jaar last van. Heel vervelend. Maar ja wat is er aan te doen. Zo min mogelijk stress, maar dat heb ik blijkbaar altijd.
Mijn lichaam doet wat het wil. En ik heb daar totaal geen invloed op :( Probeer maar zo lief mogelijk voor mijzelf te zijn. En hopen dat het vanzelf weer over gaat. Maar ik kan er af en toe wel om janken hoor. Zo ellendig voel ik mij.

Sterkte
Tess

Marjan56
Berichten van Marjan56
Onderwerpen van Marjan56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Marjan56 » za 12 nov 2016 09:50

Hoi Troelaatje

Ik ben blij dat ik je hier weer zie. Ik was heel benieuwd hoe het met jouw oorsuizen ging, na de acupunctuur.
Doe je daar nog steeds aan. Dus het wordt af en toe wel beter, begrijp ik uit je bericht?
Ik heb het ook nog steeds en wordt er soms knettergek van.
Ik ga sinds september naar een psycholoog, ook voor mijn angsten en gepieker/malen. Dat wordt wel wat beter gelukkig. Helaas ga ik nog vaak over mijn grenzen qua energie en heb dan hoofdpijn, een "vol" hoofd en meer oorsuizen. Ik mag nu oxazepam slikken (hooguit 2 keer week een kwart/een halve) en dat helpt ook.
Wat betrekkelijk nieuw is, is het benauwd worden als ik in bed ga liggen en niet goed door kan ademen.

Marjan

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » di 15 nov 2016 11:50

Dag Marjab en de rest natuurlijk...

Ja ja nog steeds in de overgang zittende ben ik regelmatig op dit forum te vinden ....mijn oorsuizen is duidelijk aan het veranderen... veel meer goeie periodes met minder gesuis.... soms lijkt het weg want het is dan in mijn gedachte niet dominant en dat zegt genoeg want het gesuis was altijd zo aanwezig dat ik er continu mee geconfronteerd werd.... heb echt alle hoop op mijn acupuncturist... heb 5 behandelingen gehad en het gaat vooruit... zij heeft ook beloofd dat het helemaal goedkomt maar kan het niet forceren... krijg ook kruiden van haar ....dus moed erin en vertrouwen!!!

groetjes, Troelaatje

Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Evirma » za 17 dec 2016 15:29

Hey dames ,.

ik heb ook last van een piep/suis in mijn oren maar ik dacht eigenlijk dat dit door mijn gehoorprobleem komt/kwam.
als ik er over nadenk is het pas de laatste twee jaar dat ik het heb dus zal ook wel weer met die overgang te maken hebben ...

Ik ben nu twee keer bij een acupuncturist geweest voor heel mijn klachten. Het rare is dat ik me veel meer opgejaagd voel tot twee dagen na de behandeling. dan zakt het weer af.
ze zeggen wel dat acupunctuur eerst zorgt dat klachten verergeren en dan verminderen ...

groetjes,
Irene

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Helena » vr 06 jan 2017 13:40

Hoe gaat het nu met jullie?

Bij mij is het nog niet over helaas, de pieptoon in mijn hoofd en het rotgevoel in mijn hoofd. En de rest van de klachten.... weet soms echt niet hoe nu verder!
Pieptoon klinkt soms als zo'n fluitketel, niet zo hard weliswaar, maar een vervelend geluid. Verder heb ik weinig energie om dingen te ondernemen, alles is teveel.
Ik werk ook niet meer maar ik doe wel vrijwilligerswerk. Zelfs dat vind ik moeilijk vol te houden als ik me slecht voel. Met name als mijn hoofd zo rot voelt dan.

Ik had dus bijna 3 jaar geleden eindelijk een periode van 6 weken dat ik me helemaal goed voelde zonder al die klachten (had toen daarvoor wel weer last van enkele andere dingen, nu zijn er andere klachten bijgekomen zoals pijnlijke gewrichten/benen en zo). Het was alsof ik van de hel in de hemel kwam! Ja zo voelde dat echt... maar ja toen na die 6 weken begon het weer met opvliegers, trillingen, amper kunnen fietsen, ik viel af, ik zakte door mijn linkerbeen, sliep de hele zomer niet en nog een aantal maanden (nu slaap ik gelukkig wel wat beter).
Waar ik eveneens van baal is dat ik altijd veel heb gesport maar dat lukt al een aantal jaren (langer dan 10 jaar) niet helaas.... terwijl ik dat nu juist zo nodig heb. Ik kon wel weer sporten toen ik die 6 weken durende opleving had. Nu probeer ik maar te wandelen en kleinere afstanden te fietsen.
Ben ook vergeetachtig en zo. Kan me al een aantal jaren niet concentreren. Het is ook niet leuk als je een beetje uitgelachen wordt omdat bepaalde dingen niet meer lukken of omdat je er langer over doet....

Ik heb naast lichamelijke ook geestelijke klachten.
Maar zie ook mijn eerdere bericht in deze thread. Dit lijkt dus een herhaling geloof ik... maar ik wilde alleen even laten weten dat het helaas nog niet over is. Als de ergste klachten nou eens voorbij waren, dan zou ik al blij zijn.
Hoe kan je nou duidelijk maken aan mensen dat je er echt veel last van hebt....

Helena

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht