Zoemende oren en druk op oren en hoofd

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 57

Zoemende oren en druk op oren en hoofd

Bericht door KimNick2 » ma 09 nov 2015 14:10

Beste dames,

Ik ben net nieuw in dit forum en dacht laat ik mij even voorstellen. Ik ben Monique en afgelopen juni 53 jaar geworden.
Ik heb inmiddels heel veel verhalen gelezen en ik moet eerlijk zeggen als het allemaal nieuw voor je is schik je van de vele klachten.
Zolang je er zelf niet mee van doen hebt weet je niet beter dat het opvliegers en stemmingswisselingen met zich meebrengt.
Nou het ligt toch wel iets anders heb ik inmiddels aan de lijve ondervonden. Wat mij nog meer heeft verbaasd dat er anno 2015 blijkbaar nog een soort van taboe is om er over te praten. Ik ken veel vrouwen in mijn leeftijd en ik hoor er nooit iemand over.
Totdat je er zelf over begint dan komen de verhalen. Wat is dat toch.
Maar goed, ik ben blij dat dit forum er is omdat het prettig is om te weten dat er meer dames zijn die veel klachten hebben.
Niet dat ik alle andere vrouwen het misgun dat ze die niet hebben hoor. Zij hebben mazzel dat de klachten beperkt zijn.
Nou is het bij mij nog niet bewezen dat ik in de overgang zit maar dit wordt binnenkort getest door bloedonderzoek maar ik zo'n donkerbruin vermoeden dat het wel zo is.
Maar laat ik eerst vertellen hoe e.a. Is ontstaan.

In februari van dit jaar werd ik flink verkouden, net zoals half Nederland. Hoesten, proesten enz. Op een nacht werd ik wakker en draaide mij om en zal alles om me heen draaien. Hele enge ervaring. Dit had ik jaren geleden al eens eerder gehad en dacht gelijk aan een oorontsteking. Na bezoek aan de arts bleek dit zo te zijn. Antibiotica gekregen en snel was het weg. Maar er kwam nog meer ellende. Al mijn holten waren verstopt met als gevolg dichte oren, jezelf horen eten, praten en het gevoel alleen op de wereld te zijn. Slechte concentratie, niet slapen. Dit heeft heel lang geduurd. Uiteindelijk is het verdwenen. Dacht ik. Na 3 weken weer mezelf te zijn geweest kwam het terug, dacht ik. Na controle KNO arts, veelvuldige bezoeken bij de arts was niet langer medisch aantoonbaar dat het terug was. Toch had ik dezelfde symptomen. Dicht oren, slechte concentratie, heel emotioneel en inmiddels een piep in mijn oren erbij. Heel fijn. Daar raak ik dan weer van in de stress.
Overspannen, dat zal het zijn. Ik had inmiddels al een jaar mijn man met een burn-out thuis en een gescheiden dochter terug in huis met mijn toen 1 jarige kleinzoon. Dus heel logisch als je er over denkt. Aangemeld bij de psycholoog.
Toch had ik rare klachten die niet te begrijpen waren.
Ik was het laatste jaar al aan het kwakkelen met de menstruatie. Dan wel, 2 maanden niet enz. In augustus van dit jaar werd ik ongesteld maar het was 2 keer niets en was gauw over.
Toen kwam september en ik weet niet wat me overkwam. Zo hevig dat ik het toilet niet afkon. Dit heeft met een dagje minder hier en daar 1 week geduurd. Sinds die tijd niet meer gemenstrueerd.
Wel meer klachten gekregen, opvliegers, zoemende oren, gevoel dat er iets mijn oren zit, inwendig opgejaagd gevoel, huilen om alles, duizelig, onzeker en totaal niet slapen en het gevoel er niet echt bij te zijn. Sinds een aantal weken ben ik thuis van mijn werk. Men gaat er vanuit dat het gaat om een burn-out maar zelf heb ik het idee dat het hier om de overgang gaat.
Heel fijn allemaal. Inmiddels wel wat homeopathische middelen in huis gehaald. Extra vitaminen.
Ben inmiddels aan een aantal klachten gewend geraakt maar het niet slapen en de oren vind ik het vervelendst.
Het is iets wat ik moet accepteren maar het heeft wel grote invloed op je doen en laten.
Alle tips zijn dus welkom. Fijn dat ik even mijn verhaal kon vertellen. Zijn de klachten herkenbaar?

Dames, ik wens jullie toch ondanks al die ellendige klachten een fijne dag toe

Groeten, Monique

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2

Re: Zoemende oren en druk op oren en hoofd

Bericht door KimNick2 » di 10 nov 2015 10:04

Dames,

Is er iemand die ook last heeft van haar oren. Ik heb er een enorme druk op. Ook op hoofd en een soort plek op mijn voorhoofd.
De oren zoemen en als ik er dan ook nog een opvlieger bij krijg worden mijn oren heel warm. In combinatie met de druk en zoemende toon heel vervelend. Ben er ook duizelig van.

Sinds september van dit jaar niet meer ongesteld geweest. Laatste keer was een bloedbad, sorry voor deze uitdrukking maar heb er geen ander woord voor.

Dit zijn dan een paar van de klachten die heb vanuit een hele lijst.
Iemand hier ook ervaring mee.
Ik hoor het heel graag.

Dank,
groeten Monique

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Helena » di 10 nov 2015 11:25

Hallo Monique

Ik heb sinds september vorig jaar ook last van zoemende oren of een pieptoon. Is wel na een flinke verkoudheid, maar ik ben wel vaker flink verkouden geweest en daarna nooit zo'n pieptoon gehad dus denk dat het ook door de overgang komt.

Heb eveneens al een aantal jaren last van nare druk op het hoofd (niet elke dag gelukkig) en soms ook wattenhoofdgevoel. Druk op het hoofd geeft echt een naar gevoel vind ik. Slapen doe ik amper. Sporten lukt ook niet meer al een aantal jaren terwijl ik altijd heel sportief ben geweest.
En dan volgen er nog tig klachten (droge pijnlijke ogen, droge mond, pijn in gewrichten, dan weer paar kilo lichter, dan weer paar kilo zwaarder, wisselende stemmingen, bang en nog andere klachten. Ik heb nog steeds spottings maar de laatste echte menstruatie was denk ik bijna 2 jaar geleden of misschien anderhalf jaar, toen mijn menstruatie begon te veranderen had ik ook veel last, ben een jaar en nog wat achter elkaar ongesteld geweest met onverwacht vaak van die 'bloedbaden' waardoor ik eigenlijk het huis dan niet uit kon of durfde uit te gaan ).
Ik had bijna 2 jaar geleden een goede periode van 6 weken na een aantal jaren: kon weer sporten, was weer vrolijk, had geen enkele klacht meer! Ik wist niet hoe ik het had... !! :-) Maar helaas toen begon het allemaal weer met ook andere klachten erbij.

Volgens mij lees ik meer vrouwen die last hebben van een druk op het hoofd en ook op de oren en pieptoon lees ik ook (of oren zoemen). Sterkte ook!

Helena

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2

Bericht door KimNick2 » di 10 nov 2015 11:42

Helena,

Dank voor je reactie.

Wat een toestand allemaal. Heb zoveel klachten. Ik ben er elke dag mee bezig, vanaf het moment dat ik wakker word tot het moment dat ik weer naar bed ga. Slaap bijzonder slecht, ben inmiddels bang voor de nacht gekregen en heb een hekel aan mijn slaapkamer gekregen terwijl die best leuk ingericht is :lol:

Als ik dan lees dat dit jaren kan duren dan zakt de moed in mijn schoenen.
Dit laatste helpt natuurlijk helemaal niet maar dat is een gevoel wat mij bekruipt.

Maar we moeten er doorheen, dat wordt me vaak verteld. De vraag is hoe want als je elke dag wordt geconfronteerd met deze klachten hoe hou je dit dan vol.

Groeten, Monique

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena

Bericht door Helena » di 10 nov 2015 12:12

Hoi Monique,

Jij ook bedankt voor je reactie. Vervelend he al die klachten !
Ja dat herken ik wel, ik ben er eigenlijk ook wel de hele dag mee bezig. Ze zeggen wel dat afleiding helpt maar als ik me slecht voel dan helpt afleiding ook niet.
Zou het dan hierna ook nog jaren kunnen duren? Heb al een aantal jaren achter de rug die ook niet bepaald prettig waren...

Heb jij al lang last van klachten?
Ik hoor ook wel dat yoga kan helpen, heb wel drie keer een yoga workshop gehad maar dat is natuurlijk te kort om te weten of het een beetje helpt.

Ik vier feest op de dag dat ik weet dat het echt over is! Mensen zullen me ook niet meer herkennen dat weet ik zeker!
Ik lees ook weleens dat als je het accepteert dat dat zou helpen. Weet alleen zelf niet zo goed of dat ook voor mij zou werken.
Sterkte voor jou!

Heleen

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2

Bericht door KimNick2 » di 10 nov 2015 12:42

Hoi Helena,

Ik ben sinds februari van dit jaar onderweg. In februari van de jaar werd ik, zoals heel Nederland, flink verkouden.
Flinke middenoorontsteking, al de holtes waren ontstoken. Daar kreeg ik heel veel enge klachten van. Dichte oren, alles draaien, concentratie totaal weg. Antibiotica gekregen voor de oorontsteking, die was snel weg. Vervolgens heel lang gelopen met de holtes.
Eindelijk was het naar weken weg maar het kwam naar drie weken terug dacht ik!!

Ik was helemaal van de kaart. Paniek op mijn werk midden in een gesprek met een ondernemer.
Naar huis in de auto maar denken, als ik het maar niet nu krijg, nou dan kun je er op wachten. Deze heb ik wel onder controle gekregen. Dit is een puur lichamelijke reactie waar je dus wel iets aan kan doen. Maar het werd allemaal niet beter. Diverse malen huisarts geweest, bloed geprikt, onderzoeken gehad, alles goed. Het was een burn-out dus rustgevende middelen gekregen en aangemeld psycholoog en training mindfulness.
Totdat ik afgelopen begin september zo ontzettend menstrueerde, kon niet meer van het toilet afkomen, zo erg. Toen viel het kwartje. Helemaal geen burn-out!! alhoewel dit had gekund, een man al een jaar thuis, gescheiden dochter met mijn heerlijke 1 jarige kleinzoon in huis. Dat geeft drukte dus het was een optie geweest. Maar de lichamelijke klachten die ik had waren raar en niet iets wat bij een burn-out hoort. Ik bleef werken, dan weer thuis toen weer op therapeutische basis maar sinds 4 weken ben ik volledig thuis. Men denkt nog steeds een burn-out maar ik weet inmiddels dat het meer overgang is.
Men is gauw geneigd om alles op stress te gooien. Natuurlijk krijg je die ook wel van al die enge klachten .
Ik ga nu een afspraak maken met een overgangsconsulente en eens informeren wat ik kan doen om e.a dragelijk te maken.
Accepteren is lastig als je er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

Lang verhaal en deze is nog in een notendop :P

Jij ook sterkte!!!!
Groeten, Monique

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » di 10 nov 2015 13:17

Beste Monique

Ik denk dat je nu wel een beetje te gemakkelijk voorbij gaat aan het feit dat de veranderingen van de overgang ook een geestelijke verandering betreffen. Verbindingen in je hersenen veranderen, onder invloed van de hormonen, waardoor je belevingswereld verandert, je draagkracht verandert enz.
De veranderende hormonen zorgen ervoor dat je zenuwstelsel onder druk staat en er sprake is van innerlijke stress.
En die innerlijke stress heeft invloed wat je aankunt.
Wat vroeger vanzelfsprekend was, zorgt nu voor extra spanningen. Blijven doorgaan in oude patronen kan ervoor zorgen dat de stress toeneemt, wat zorgt voor zowel lichamelijke als geestelijke reacties. Als er dan bovenop die basis van innerlijke stress, ook in de omstandigheden nog factoren zijn die voor extra belasting zorgen, is een burn-out zo geboren.
Het is geen toeval dat zoveel vrouwen in de aanloop naar hun menopauze opgebrand raken.

Het is in de overgang nooit of/of maar altijd en/en

Anette

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2

Bericht door KimNick2 » di 10 nov 2015 13:53

hoi Annet,

Daar heb je gelijk in en daar ga ik ook niet aan voorbij.
Het is een combinatie van allerlei factoren. Het ging mij er om dat het onderwerp overgang helemaal niet aan de orde is geweest en dat men alle klachten onder de noemer stress/overspannenheid of hoe je het ook wilt noemen werd gezet. Ook de huisarts is hier helemaal aan voorbij gegaan. Ik heb zelf AD voorgeschreven gekregen. Waar ik overigens nog niet mee ben gestart omdat ik eerst een praatje wil maken met een overgangsconsulente om te kijken naar voeding, manier van leven enz.

Het is een moeilijke periode waarbij ik probeer zoveel mogelijk balans te krijgen in mijn dagbesteding.
En die zal moeten worden aangepast. Het is niet meer even vlug vlug en multitasken. Daar ben ik wel achter gekomen. Je lichaam geeft hier duidelijke signalen voor af.

Ook geestelijk moet je helemaal in balans komen. Ook je perspectief in de toekomst is veranderd. Waar we bij het jong zijn nog veel plannen en grote veranderingen te wachten stonden is dit nu ook anders geworden. Getrouwd, kinderen krijgen, grote zaken waar je naar uit keek die zijn er niet meer.
Daar komen andere zaken voor terug. Ik hoop balans, stabiliteit en genieten van kinderen en kleinkinderen.
Samen met partner genieten van de dingen die er toe doen. Maar ook dit is een proces naar mijn mening in dit proces van geestelijke overgang.

Afijn, we zijn er nog niet :roll:
Groeten, Monique

Sjellie
Berichten van Sjellie
Onderwerpen van Sjellie
Menopauzejaar:

Bericht door Sjellie » wo 11 nov 2015 16:47

Dag dames,

Wat hierboven beschreven staat kon wel eens van mij afkomen. Ook ik heb dezelfde klachten.
Het begon ruim 1 jaar geleden tentijde van de overgang van heftige menstruatie naar bijna niets.
De klachten komen en gaan. Soms dagen niet, en dan dagen achter elkaar.
Ben lang bezig geweest met wat zou ik er aan kunnen doen en wat te gebruiken. Ik heb toen ondervonden dat de klachten
bij mij althans te weiden zijn aan droge slijmvliezen. In periodes heb ik last van, droge ogen, droge mond, soms zo erg dat ik niet uit mijn woorden kom, dichttrekkende oren, vaginale jeuk, s'nachts is mijn mond zo droog dat mijn tong vacuum tegen mijn gehemelte aanzit.
Sommige mensen vragen aan mij of ik verkouden ben, omdat ik praat alsof mijn neus dicht zit.
Ik heb een tijdje neusspray gebruikt voor verstopte neus. Maar hield er mee op omdat mijn neus niet verstopt zit. Wel druk erop.
Ik kreeg een week geleden een folder in de bus van de drogist, daar stonden een rijtje neusspray's in i.v.m de r in de maand.
Toen ik zag dat er in het rijtje ook een bijstond speciaal voor droge slijmvliezen, heb ik die meteen gekocht, en waar rempel het helpt.
Na gelezen te hebben waar het goed voor was, dacht ik, natuurlijk, dat ik dat niet eerder ontdekt heb. Ik wist ook niet dat het er was.
Ik gebruik het nu als ik voel dat alles weer dichttrekt. Als alles dan niet meer droog aanvoelt voel ik het zoemen ook minder.
En in mijn neus voel ik dan dat er meer vocht zit. En in mijn mond meer speeksel.

O,ja nog wat vergeten..... als ik lees wie dezelfde klachten hebben zijn we ongeveer van dezelfde leeftijd.
Dat valt mij op.
En nog dit, opvliegers heb ik maar heel af en toe, zou ze soms liever willen als het gezoem en gefluit in de oren.

Groetjes sjellie

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2

Bericht door KimNick2 » do 26 nov 2015 23:47

Hoi Sjellie,

Ik ben inderdaad ook 53 en heb dus die klachten op de oren, druk erop, gevoel dat ze verstopt zijn, sjipperende geluiden, zoemend geluid en aan een oor een constant testbeeld geluid. Met dat laaste valt wel te leven. Ook inmiddels aan gewend. Ook is er vaak een neusgat verstopt terwijl ik niet verkouden ben.
Sommige dagen minder last maar de oren wel dagelijks. Heel vervelend en ik ben er ook duizelig van. Wellicht heeft dit te maken met het feit dat je evenwichtsoorgaan ook bij je oren zit.

Wat voor druppels heb jij precies voor je slijmvliezen. Ga ik dat ook eens proberen.

Gr. Monique

Sjellie
Berichten van Sjellie
Onderwerpen van Sjellie
Menopauzejaar:

Bericht door Sjellie » zo 06 dec 2015 22:28

hoi Monique,

Wat ik gebruik is een neusspray van dr. Vogel speciaal voor droge slijmvliezen. Ik gebruikte het 3x per dag.
Nu alleen als ik last heb. Heb ook ondervonden dat als ik mijn neus open houd (door de spray),
en mijn oren open houd (door proberen te geeuwen), het suizen in mijn oren een heel stuk minder is.
Achteraf bekeken is het ook logisch, het staat allemaal in verbinding.
O,ja en die droge mond, waardoor ik soms niet goed uit mijn woorden kom, daar drink ik regelmatig
melk voor. Want melk zet slijm op.

Op het moment heb ik ook last van soort zwijmelen.
Als ik met de fiets weg ga of te voet, lijk ik wel bezopen. Ik kan moeilijk op 1 rechte lijn blijven.
Ook weer te verklaren.... je evenwichtsorgaan zit dicht bij je oren.

groetjes sjellie

Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Tessel » ma 14 dec 2015 12:25

Hai Dames

De klachten zijn heel herkenbaar.Ik loop al een jaar met zoemende/piepende oren. Druk op mijn linkeroor. Net of er iets in zit. Ik kan met dat oor ook bijna niet klaren. Heel vervelend.
Ook mijn neusgat zit dicht. Wat ik ook gebruik mijn neus blijft dicht zitten.
Ik heb nu ook een paar keer gehad dat mijn oren zo begonnen te suizen. Het gevoel hebben dat mijn trommelvliezen naar binnen werden
gezogen. En een harde felle pieptoon in mijn oor. Ik schrik daar zo van dat ik gelijk een soort van opvlieger bij krijg. Ik moest ook even gaan liggen.
Ik hoop echt dat deze klachten weer zullen verdwijnen. Momenteel is het voor mijn gevoel echt overleven. Het maakt het leven er niet leuker op.
Sterkte dames met jullie oren.

Groet Tessel

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena

Bericht door Helena » di 15 dec 2015 12:03

Hallo

ik heb ook al tijden het gevoel dat ik aan het overleven ben... vind het echt niet leuk meer zo. Maar ja ik zal wel door moeten...
hoop dat het echt niet te lang meer duurt nu. Heb zoals ik eerder schreef ook last van pieptoon in oor en wattenhoofd, raar hoofd, druk op het hoofd ook wel waardoor je je vaak naar voelt. Naast alle andere klachten.
En problemen met evenwicht heb ik ook, alsof je zwabbert of zo.
Sterkte voor iedereen!

Helena

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 65

Bericht door Sunny » do 11 feb 2016 14:59

Dag Dames,

Zoemende oor, soms een bromoor, en dat allemaal aan mijn rechter oor....heel herkenbaar dames!
Ik heb hier al heel lang last van, van af mijn 30e jaar...dit heb ik vooral als ik heel druk ben geweest, ook met inspanning heb ik gelijk de volgende dag een brom/zoem oor.
Nu ik ouder ben, is het geluid wat sterker geworden...k heb geen last van hoofdpijn bij, wel een lichte druk op het hoofd.
Heb vroeger heel lang in een band gezeten met luidruchtige instrumenten, speelde op een elektrische piano...ook
daardoor kreeg ik last van een brom/zoem oor...ben zelfs hiervoor naar de KNO gestuurd...ze konden er niets mee doen en noemde dit tinnitus oor. Heb ermee leren leven, soms hoorde ik het geeneens meer, tis niet dat ik er dagelijks last van hebt, alleen na een drukke inspannende dag.
Of dat nou bij de overgang hoort, durf ik niet te zeggen!

Sterkte allemaal
Groet, Sonja

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » vr 12 feb 2016 13:39

Dames....

wat een vervelende toestanden allemaal.....maaruh vraagje, hebben jullie ook dat wanneer je je hoofd naar links en dan weer naar rechts beweegt dat het suizen dan aan de linker en rechterkant toeneemt dus niet bij je oren maar op de draaiplaats in je nek. en als ik met mijn vlakke hand op mijn hoofd druk dat het dan harder suist op de plek waar je drukt....
Let me know.

groetjes Troelaatje

Janita
Berichten van Janita
Onderwerpen van Janita
Menopauzejaar:

Bericht door Janita » di 12 apr 2016 15:26

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 8 weken last vocht achter het trommelvlies
Toen kreeg veel klachten erbij
Last van druk op oren maar niet altijd en een piep en ruis in mijn oor
Menstruatie is ook niet meer gekomen , voel me soms erg gejaagd en onrustig hierdoor.
Een enkele keer krijg ik een oxazepam .wordt een beetje rustiger hierdoor, maar geen oplossing gevonden
Moet nog na de kno arts, maar zoals ik hier lees kan hij weinig voor mij doen .
Wie o wie kan mij helpen ,zou graag eens met iemand willen praten die dit ook heeft gehad. en die nu weet hoe je hier mee om moet gaan
of wat je er aan kan doen.

Groetjes Janita

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » di 12 apr 2016 20:58

Beste dames....

wat vervelend allemaal ik heb ook gesuis... continu wel met goede en mindere goedentijden maar het is er wel steeds. Ik las dat het te maken kan hebben met paniek angst en stress... kan dat voorstellen dat dit een gevolg kan zijn maar mijn andere vraag is.... kom je hier dan ook weer vanaf? Zijn er mensen die er vanaf zijn of waarbij het mindert....vertel vertel!

groetjes en sterkte voor ons allemaal,Troelaatje

Janita
Berichten van Janita
Onderwerpen van Janita
Menopauzejaar:

Bericht door Janita » wo 13 apr 2016 10:47

Hallo Dames

Zou er iemand zijn die zou kunnen zeggen, om je ooit beter te voelen
Ik denk dat die dan geen behoefte hebben om hier op dit forum te zitten.
Maar laat het ons dan alstublieft weten.
Vandaag ook weer helemaal uitgeteld, Bah

Herkent iemand trouwens ook dat als je druk op je oor krijgt, het dan ook van binnen
wat begint te trillen, een heel raar gevoel
Laat het me weten a.u.b.

Gr Janita

Leidrom
Berichten van Leidrom
Onderwerpen van Leidrom
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Leidrom » zo 24 apr 2016 13:38

Hallo dames

Bij mij zoemen en piepen, samen met druk op het hoofd en proppende oren begonnen na laatste menstruatie. Van lieverlee steeds erger geworden. Ook veel last van spierspanningen in schouders nek en hoofd. Wordt er af en toe stapelgek van. Ben benieuwd of het ooit anders wordt.
Oh ja, Troelaatje, ik heb ook als ik op mijn hoofd druk of mijn kaak beweeg dat het een heftiger toon wordt.
Niks helpt, ben bij fysio, Chiro, dry needling, acupunctuur en haptonoom geweest. Zal het er ( voorlopig) mee moeten doen :shock:

Leidrom

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » ma 13 jun 2016 11:23

Hallo

heb al bijna anderhalf.jaar last van continu oorsuizen...
Bij mij is dit ontstaan na een intense emotionele periode....bij mij suist het ook hard en zacht...ben begonnen met acupunctuur die zegt me te kunnen helpen... het heeft niks met mijn gehoor of duizelingen te maken want daar heb ik gelukkig geen last van. Het is een overbelasting en overactiviteit van de hersencellen... maar ja hoe kom je er vanaf met al onze stress en angst...

groetjes Troelaatje

Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Gaby » vr 17 jun 2016 09:34

Hallo Troelaatje,

Bij mij begon het na een schrik van een hard geluid, het duurde maar heel kort maar kwam onverwacht en ik schrok er heel erg van.
Maar er is ook met mijn gehoor niets aan de hand en ook geen duizelingen. Het schijnt inderdaad een soort stress op je oor te zijn. Soms druk ik wel eens in mijn nek op bepaalde plekken en dat lijkt dan wel iets te doen. En soms is het ook even weg of komt er en zoemtoon voor in de plaats.
Nou ja het is in beweging denk ik dan maar. Heb nog niets geprobeerd qua acupunctuur of fysio, maar daar hoor je soms wel van dat het kan helpen.
Ik heb nog steeds de hoop dat het weggaat, ook omdat het zo kan wisselen.
En ja het is toch niet toevallig dat je dit fenomeen zoveel bij vrouwen in de overgang tegenkomt, en daarbij dus ook de hoop dat het weer kan overgaan.

Groeten van Gaby.

Marjan56
Berichten van Marjan56
Onderwerpen van Marjan56
Menopauzejaar:

Bericht door Marjan56 » za 09 jul 2016 19:42

Hallo dames,

Ik ben hier ook nieuw. Tenminste met het schrijven. Ik heb al wat jaren steun aan deze website.

Ik ben 55 jaar en ben nu ongeveer 2 jaar in de postmenopauze.
Zo'n 5 jaar geleden begon ik----------- af en toe paniekaanvallen te krijgen en opvliegers. Sinds een jaar werd er bij mij een burn-out geconstateerd door de huisarts.

Via de overgangsconsulente heb ik te horen gekregen dat ik en burn-out,en overgangsklachten heb. Ik heb ook ongeveer een jaar geleden vreselijk oorsuizen gekregen, het is geen pieptoon of zo. De oorsuizen werden eerst afgewisseld met nek- en schouderklachten en later (na fysio) vrijwel alleen oorsuizen en heftiger. Ik heb nog veel meer klachten, maar dat oorsuizen vind ik het ergste. Ik heb het vooral na druk te zijn geweest. (vooral gesprek met meerdere mensen. Wie heeft dat ook en hebben jullie nog adviezen hoe je er beter mee om kunt gaan?

Alvast hartelijk dank.
Marjan

Sibyla
Berichten van Sibyla
Onderwerpen van Sibyla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Sibyla » za 09 jul 2016 22:08

Marjan56 schreef:
za 09 jul 2016 19:42
Ik heb het vooral na druk te zijn geweest.
Ha Marjan,

Teveel drukte, te druk zijn, leidt bij mij ook altijd tot klachten. Dan wordt er teveel van mijn concentratie gevergd, die is niet meer wat die vroeger was. Mijn hersenen krijgen niet meer dezelfde grote hoeveelheid aan prikkels en informatie verwerkt. En is dat ook vrij normaal als je ouder wordt.
Gelukkig weet ik dat van mezelf en kan zo dat soort situaties zoveel mogelijk beperken of vermijden. Of ik laat de gesprekken meer langs me heen gaan, meng me er niet in, dat wil de gevolgen ook nog wel eens beperken.
Want telkens die prijs betalen geeft vooral een hoop stress wat ook weer niet gezond is voor mijn gestel.
Zo kan ik er heel aardig mee om gaan en zet het zich niet vast in mijn systeem.
Voelde me in het begin wel bezwaard door die keus, al was het de meest logische, maar dat wende snel. Ik vind het nu heerlijk dat ik van mezelf bij zulke situaties niet steeds meer bij hoef te zijn of denk dat ik alles moet kunnen volgen.

Sibyla

Marjan56
Berichten van Marjan56
Onderwerpen van Marjan56
Menopauzejaar:

Bericht door Marjan56 » za 09 jul 2016 23:35

Hoi Sibyla,

Dank je voor je reactie. Ik denk inderdaad dat je als je ouder wordt wat minder tegen drukte kan, maar een gesprek met 3 personen wordt mij al te druk. Dat is toch niet normaal?

Marjan

Sibyla
Berichten van Sibyla
Onderwerpen van Sibyla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Sibyla » za 09 jul 2016 23:50

Hallo Marjan,

Wat is daar niet normaal aan dan??????
Ik heb daar geen algemeen geldende normen voor. Ik probeer mijn normen af te stemmen op wat voor mij nu mogelijk is en wat niet.
"Mijn normaal' is nu dat ik die drukte niet verdraag.
Soms is eentje me al teveel en is dat mijn norm.

Ik verdraag niet als radio of tv aan staan en die reclames komen voorbij, daar word ik gek van. Ben ik dan niet normaal? Dacht het wel.

Als anderen er andere eisen of normen op nahouden, er daar hoe dan ook aan willen voldoen is dat hun probleem.
Ik neem mezelf in acht. En als dat er dan anders uitziet dan is dat zo.

Zal na de overgang best wel weer wat beter worden. Nooit meer als toen ik 35 was, maar heus wel weer wat beter als, dus wat zal ik me druk maken wat een ander daarvan vindt.
Als ik mijn norm niet aanpas en niet voor mezelf zorg, wie dan?
Op dit moment is het 'mijn normaal' dat ik een rustiger omgeving nodig heb en niet teveel tegelijk kan verwerken.

Sibyla

Marjan56
Berichten van Marjan56
Onderwerpen van Marjan56
Menopauzejaar:

Bericht door Marjan56 » zo 10 jul 2016 01:34

Hoi Sibyla,

Nogmaals dank voor je reactie.

Je hebt helemaal gelijk met wat "normaal" is. Ik heb altijd al gehad dat ik in vergelijking met anderen (van mijn leeftijd) minder energie had, en vaak migraine, waardoor ik enkele dagen "plat" moest liggen. Dat had ik wel geaccepteerd en vond ik ook niet erg.

Maar eigenlijk bedoelde ik met "normaal", zoals ik een paar jaar geleden was. Niet in vergelijking met anderen. Ik hoop dat dit echt "de overgang" is. Ik hoef ook niet meer dezelfde energie te hebben als die ik had toen ik 10/ 20 jaar jonger was of zo, maar wel die van een paar jaar geleden, voor de menopauze, zeg maar. Ik geef les en ben in de luxe positie om minder les te geven (eigen kleine school) en heb vorig jaar maar 1 les per dag kunnen geven en komend schooljaar zal dat niet meer worden, denk ik. Ik had zo gehoopt dat ik het 1 jaar rustiger aan hoefde doen, maar ja. Ik zal het inderdaad moeten accepteren dat ik het voorlopig rustig(er) aan moet doen.

Zijn er hier op het forum dames die ook oorsuizen gekregen hebben door de overgang en die het nu minder erg hebben, omdat ze al gevorderd zijn in het proces van de overgang of dames die het na verloop van tijd er beter mee kunnen omgaan?

Marjan

Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby

Bericht door Gaby » vr 15 jul 2016 18:51

Hallo dames,

Marjan nog even over het oorsuizen, ja hersensuizen is ook een heel goed woord, hoe is dat bij jou begonnen?
Ik heb er de laatste paar weken weer veel meer last van, soms is het meer op de achtergrond, maar nu dus behoorlijk en storend aanwezig.
Toch vreemd dat er veel vrouwen zijn die daar in de overgang last van krijgen.

Fijn Troelaatje dat je hebt gereageerd over acupunctuur.
Ik zou het ook fijn vinden als je ons daarover op de hoogte houdt!

En natuurlijk helemaal fijn als er iemand zou reageren die kan vertellen dat de oorsuizingen weg zijn gegaan na de overgang of minder zijn geworden!!

Sterkte maar weer allemaal!

Groetjes van Gaby

Marjan56
Berichten van Marjan56
Onderwerpen van Marjan56
Menopauzejaar:

Bericht door Marjan56 » vr 15 jul 2016 23:42

Hoi Gaby,

Ik weet niet meer precies hoe ik mijn oorsuizen kreeg. Ik weet nog dat ik het op een keer s morgens bij t wakker worden kreeg en ik denk na een opvlieger of zo. Dat ging eerst wel weer over. Verder kreeg ik last van harde geluiden. En opeens kon ik een gesprek met mensen niet meer aan. Mijn oren begonnen helemaal te "klepperen". Ik heb sinds augustus vorig jaar constant oorsuizen. Wel heb ik er veel minder tot geen last van als ik ontspannen ben. Het wordt echt erger als ik me over iets erger/ me geestelijk inspan/me druk maak.
Tijdens mijn vakantie heb ik oxazepam gebruikt en daar werd het veel beter door. Het komt dus echt van stress/drukte of angst.

En hoe heb jij het Gaby?
Sterkte aan alle dames met overgangsklachten!

Marjan

Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby

Bericht door Gaby » ma 18 jul 2016 09:09

Hallo Marjan,

Bij mij begon het suizen nadat ik erg geschrokken was van een hard geluid, wat maar kort duurde overigens.
De volgende dag kreeg ik dit suizen. Ik hoor alles, heb geen gehoorbeschadiging.
Het lijkt dus een soort stress op mijn oor.
Een tijdje daarvoor had ik af en toe last van verschillende soorten geluiden en ook een soort gezoem, maar die bleven ook weer maanden weg, dus daar maakte ik me geen zorgen om. Dat zoemen heb ik nu ook weer, maar niet altijd. Soms is het zoemen harder en dan is het suizen heel erg op de achtergrond. Soms is het allebei heel erg op de achtergrond, en ook als ik overdag bezig ben hoor ik het vaak niet. Maar inderdaad wat jij beschrijft kan het ook harder worden na inspanning of stress. En ik heb het nu ook vanaf vorig jaar september. Bijna continu, het leek even een week weg te zijn, dat geeft me wel hoop. En ook ik kan helemaal niet meer tegen harde geluiden of drukke gesprekken.
Het lijkt toch wel alsof alles wat een beetje stress kan geven op dit gebied werkt, alsof het systeem het even niet aankan of verwerken.
Ik blijf hopen dat het op een dag weer verdwijnt.........
Jij ook sterkte

groetjes van Gaby.

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » za 15 okt 2016 11:05

Hallo meiden...

effe een update...betreft mijn gesuis..zoals gezegd begonnen met acupunctuur... 4 sessies nu gehad en heb het nog steeds... wat wel gebeurt is dat het continu verandert... ook de manier van het suizen is anders geworden... ook fases dat je denkt dat het helemaal wegzakt ...maar toch ook nog hele vervelende periodes. grrr
Mijn therapeut zegt dat het een proces is en dat ik er vanaf kom...zegt ook dat het een overgangsklacht is...geduld dus....
Heb ook een brandende tong, rare smaak, aften.. wat ik ook had tijdens mijn zwangerschappen... tja laat ik het hierbij maar houden... maaruh hoest met jullie gesuis en de rest?

Troelaatje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht