Druk boven oor

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Druk boven oor

Bericht door Moon1967 » di 18 okt 2016 14:31

Dag allemaal,

Ik heb weer eens iets nieuws. Nooit eerder gehad, dus ik vraag weer om herkenning. Sinds vanmorgen een heel naar drukkend gevoel boven mijn rechteroor. Het lijkt net of er een ader op springen staat. Ik moest toevallig vandaag naar acupunctuur en zij heeft mijn hoofd, nek en rug gemasseerd. Ik had het idee dat het toen wat beter ging, maar helaas. Ook zie ik elke keer wazig. Ik vind het toch weer een beetje angstig, ook omdat mijn bloeddruk te hoog is en nog niet onder controle. Afgelopen week ook erg last gehad van hartkloppingen. Dat is nu gelukkig wat minder. Hebben meer vrouwen hier last van?

Groetjes Monique

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Druk boven oor

Bericht door Linda1970 » vr 21 okt 2016 07:10

Hallo Monique,

Het is voor mij wel herkenbaar. Sterker nog, ik heb al meer dan een jaar aangezichtspijn. Aan de linkerkant. En die wordt erger elke keer als ik ongesteld ben of als ik hormoonschommelingen heb. In het begin had ik het niet door dat er een soort ritme in zit, daar ben ik achter gekomen door een pms-kalender bij te houden.

Het is moeilijk uit te leggen maar het voelt alsof er een dik, strak elastiek in mijn hoofd zit en er is altijd druk. En die wordt erger naarmate er meer hormoonschommelingen zijn. De pijn waaiert uit naar mijn tanden, dus ik ben ook bij heel wat tandartsen geweest. maar dat is het dus niet. Soms voelt het alsof er een priem in mijn oor steekt. Soms heb ik een verdoofd gevoel. Soms voelt het warm aan. Het straalt ook uit naar boven of over mijn oor, die dan warm aanvoelt. Ontzettende hoofdpijn, druk, wazig zien, alsof ik een strakke helm op heb. Slecht slapen.

Zelf heb ik sinds de geboorte van mijn zoon hormonale migraine (iedere maand, 24 jaar lang). Die lijkt nu minder heftig te worden maar daarvoor in de plaats heb ik dit gekregen. Paracetamol en ibuprofen helpt niets. Alleen liggen geeft verlichting. Neuroloog, KNO, CT scan, enz enz. Niets gevonden. Ik denk zelf dat het een ander soort migraine is maar triptanen (Imigran) helpen er niet bij. Ik zit te denken om een lage dosis Propranolol te gaan proberen, dat verlaagd de bloeddruk.

Ik ben bij een endocrinoloog geweest en ik ben zo gezond als een vis. Maar ik heb elke dag pijn en 2 weken per maand kan ik niet functioneren van de pijn. Hoort bij de overgang denkt ze. Verder geen begrip van het UWV en huisarts. Het is een lang verhaal geworden maar misschien stelt het je gerust. Mijn tip: Hou op een kalender bij of de pijn/druk heftiger is bij hormoonschommelingen. Dan is het waarschijnlijk hormoon gerelateerd. Ik menstrueer nog vrij regelmatig en ik ben 46 jaar. Maar nu 2 jaar klachten en ik voel mij een wrak, ik word gesloopt door hormonen. Officieel zo gezond als een vis. Rot-hormonen.

Sterkte!!

Linda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht