Duizelig en bang om weg te gaan

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Duizelig en bang om weg te gaan

Bericht door Flippertje » ma 05 sep 2016 22:09

Hallo

Beetje bang voor de toekomst hier, maag is nog steeds rustig door het hoger slapen, af en toe last maar dat is stukken beter.
Nu alleen steeds duizelig, heb nog een echo gehad van me buik en weer bloed geprikt, alles normaal, gelukkig, maar durf niet meer terug na die huisarts, ziet me weer aankomen.
Ik heb me opgegeven voor de sportschool, wil yoga , zumba en 50 plus gym gaan doen, dus goede voornemens en ben al begonnen met gym thuis met Nederland beweegt, lach niet, zit er ook over te denken, lees denken om te stoppen met roken, maar alleen de gedachte laat de moed me al in mijn schoenen zinken.

Ik heb zaterdag een feestje en heb er zin in maar in me achterhoofd smeult het, als het maar goed gaat, dadelijk voel ik me niet lekker, zoon en schoondochter hebben een ander feestje dus gaan niet mee, en man gaat ook niet mee, kan niet tegen die harde muziek i.v.m tinnitus , wel familie maar vindt het wel eng, ga wel denk ik nu, anders kom ik eerdaags nergens meer, wens jullie sterkte dames en mezelf ook!!!

Flippertje

Sibyla
Berichten van Sibyla
Onderwerpen van Sibyla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Duizelig en bang om weg te gaan

Bericht door Sibyla » di 06 sep 2016 01:39

Hallo Flippertje,

Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent voor je toekomst. Daar is ook alle reden voor zou ik zo denken
Als je zoveel moet van jezelf en zo weinig mag. Dan is het niet zo gek als de stress op allerlei manieren blijft toeslaan.
Hoe meer je de stress opvoert hoe meer je ervan zult hebben en hoe groter de kans dat de stress met de overwinning gaat strijken.

En of het niet op kan, jezelf ook nog gek maken met aannames als 'als ik een feestje oversla kom ik straks nergens meer'....... Onzin.
Het is gebaseerd op (door jezelf) aangeprate angst en niet op realiteit.
Het leven houdt heus niet op hoor, als je eens aantal jaar niet overal bij bent of aan mee doet.
Massa's mensen zijn wel eens een tijd uit de running en zijn vanzelf weer present als ze het weer aankunnen.

Sibyla

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 07 sep 2016 19:02

Hallo

Heb eens nagedacht over je woorden, begrijp wat je bedoelt maar als ik nu niet iets ga doen krijg ik volgens mij een fobie en durf ik nergens meer alleen na toe.
Ik durf momenteel niet alleen met de auto weg, moet man mee en dan nog stop ik regelmatig om hem het stuur over te laten nemen omdat ik me niet goed voel, denk zelf als ik nu niet meer ga rijden, rijdt ik nooit meer, heb altijd graag auto gereden dus past niet bij mij dit gedrag, i.v.m met mijn werk en werkhouding, ben pedicure en zit de hele dag gebogen en krijg daar last van, sporten is ook om mijn spieren te verstevigen en dan denk ik aan yoga, 50 plus gym, zwemmen en bv lesje zumba, moet dan weg met de auto, is maar 10 minuten maar moet dan wel weg, huisdokter had het over een psycholoog en weet bijna zeker als ik daar vertel over me angsten dat hij me ook voorzichtig probeert weer de dingen te gaan doen die ik nu niet durf, heb dus zoiets, kan het beter zelf gaan doen als in opdracht van, dit kan nog wel jaren duren als ik hier zo lees en wil toch ook nog wel deelnemen aan het leven ook al zie ik overal tegen op.
Over dat feestje, ben altijd een feestneus geweest en dans graag, werk heel de week hard terwijl ik dat soms ook niet trek, dus heb zoiets, probeer plezier te hebben, heb niet zoveel feestjes meer tegenwoordig, dus wil ook graag gaan, maar begin te twijfelen door je woorden, dacht dat ik het nu goed deed door zelf iets te gaan doen!

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » zo 25 sep 2016 01:09

Hallo dames,

Ben volgens mij een stukje verder ook al voelt het nog niet goed,
Het is nu zover dat ik zelfs geen auto meer durf te rijden, nou ja,soms wel, soms niet, ben soms duizelig en heb het idee dat de auto's allemaal naar mij toe komen daarbij ben ik bang dat ik niet goed wordt dus als ik een goede dag heb rijdt ik en voel ik me niet goed,dan niet!
Heb me opgegeven voor een proefles 50 plus fitness en daar kun je ook nog zumba, yoga, zwemmen en fitness doen en ik had zoiets, dat is goed voor mij, moet ik een klein stukje rijden met de auto, kom ik onder de mensen en ben gezond voor me lijf bezig, lekker, nou ik vond er niks aan, om te beginnen most ik om half 9 daar zijn, weer om 7 uur op terwijl ik al de hele week om 7 uur op moet voor te werken, kom ik daaraan, zou een rondleiding krijgen, nou helemaal niks, diegene waar ik mee had afgesproken was er niet, half uur gewacht en toen begon de fitness, meteen een minderwaardigheidscomplex omdat de meeste vrouwen 65 plus waren en stukken leniger als deze jonge blom van 50, tjonge wat ben ik stijf!
om die apparaten geef ik al helemaal niks dus daar ben ik hard voorbijgelopen, was om 11 uur thuis, bekaf, moe van het verplichte praatje met alle dames die meteen alle ziektes van hun man en die van hunzelf op de tafel gooide en ik dacht, dit hoor ik al de hele week bij mijn werk, nee he, niet weer.
Dus blijft bij een proefles!
Ga het niet doen, ben het huis aan het opknappen met me man en heerlijk begonnen met diamond painting, heerlijk fröbelen met steentjes, mooi voor aan me muur als me trapgat weer netjes is en voel me er prettig bij,
Alle goede bedoelingen ten spijt van de mensen die me dit aanraadde, bekijk het maar, doe het niet, zie wel hoe het loopt, maar ik ga niet nog meer druk op mezelf leggen, daarbij heb ik nu zo'n pijn in mijn borstspieren dat ik er zelfs pissig van wordt, ging net een beetje beter en door dat stomme sporten totaal geforceerd, ik verrek het, fijn weekend!

Flippertje

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » zo 25 sep 2016 18:09

Hoi,

Luister naar je gevoel en naar je lichaam

Ik kom ook niet veel onder de mensen, alleen als ik yoga heb. Maar ik maak er zelf eigenlijk niet een probleem van.
Mijn man is er meer mee bezig dan ik, hij is bang dat ik vereenzaam of zo iets :D .
Het komt wel als de tijd er rijp voor is en anders maar niet.

Geniet van de dingen die je wel leuk vind om te doen.

groetjes Babsi

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » di 18 okt 2016 22:45

Hallo dames

Heb op dit moment erg veel last van duizeligheid en heb het idee dat als ik na buiten ga het nog erger wordt, ben ook al een tijdje bang met auto rijden en probeer dat ook te vermijden en als ik alleen in de auto zit breekt het zweet me uit en zou het liefst de auto zo langs de kant zetten en er nooit meer in gaan, maar merk nu een beetje aan mezelf dat ik ook mezelf beter voel in huis en dus liever thuis blijf dan ergens na toe gaan, heb binnen ook last van duizeligheid dus waar dat nu aan ligt.
Hebben meer vrouwen hier last van?
Ik wil toch wel liever lekker weer na buiten en me ding doen.

Flippertje

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Moon1967 » wo 19 okt 2016 01:44

Hoi Flippertje,

Ja hoor, ik herken het helemaal. Ook ik blijf het liefst thuis. Op het moment gaat het met de duizeligheid beter, maar mijn bloeddruk is nu zo hoog dat ik er bang van word. Rijden is voor mij ook een probleem. Ik blijf het wel doen, want ik wil niet afhankelijk worden. In ons dorp gaat het prima, maar zo gauw ik daar buiten moet rijden is het drama. Ik neem altijd iemand mee die kan autorijden, zodat als het echt niet meer gaat diegene het kan overnemen.

Sterkte met alles.

Groetjes Monique

Fam
Berichten van Fam
Onderwerpen van Fam
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Fam » wo 19 okt 2016 11:16

Herkenbaar.

Ben de laatste weken ook enorm duizelig en daardoor heel onzeker in de wagen, maar ook gewoon in de supermarkt of zo.
Nu die duizeligheid er nog bij, bij de hele waslijst aan klachten (van maagproblemen en migraine tot hartritmestoornissen en nog een heleboel)... ik ben het gewoon zat.
Ik probeer afleiding te zoeken door creatief bezig te zijn en dat helpt soms wel een beetje.
Veel sterkte lotgenoten xx

Fam

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 19 okt 2016 20:32

Hallo

Ik ben zelf begonnen met een hobby, diamond painting, vindt het ontspannen en denk dan niet de hele tijd na,wilde ook gaan sporten en heb een proefles 50 plus fitness gedaan. Ikdacht dan ben ik er uit en verplicht ik mezelf een stukje met de auto te rijden zodat ik toch weg moet.
Nou blijft bij een proefles, ik voelde me gejaagd, gespannen en werd er echt niet vrolijk van.
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn zo.
Dus blijf ik lekker thuis en ik wacht het nog wel even af, dus dan maar iets van hobbyen thuis, is even niet anders

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » vr 07 apr 2017 18:29

Hallo dames,

wie heeft de juiste tip voor me?
Gisteren ongesteld geworden, en vandaag wilde ik met mijn man boodschappen gaan doen en de angst om auto te gaan rijden en naar buiten te gaan was zo groot dat ik na flink moed verzameld te hebben en al in de auto zat om te gaan me bedacht en uitstapte omdat ik niet durfde.
Mee toen ik binnen kwam ging de telefoon en na afgeleid te zijn door dat telefoontje toch al mij moed bij elkaar geraapt en toch boodschappen gaan doen, wat een ellende, het lijkt of de wereld veel te groot is voor me, wordt dol kan niet voor me uitkijken en heb het gevoel of dat ik zo neer val, een stereo ruimtelijk gevoel, zag er niet uit, mijn man zag het en hebben snel gepakt wat we moesten hebben en snel na huis, durfde zelf ook niet terug te rijden.

Thuis gekomen werd ik weer wat rustiger en is de middag toch verder rustig verlopen, ben nu echt rijp voor de psychiater volgens mij, maar wil daar eigenlijk niet na toe omdat ik weet wat hij gaat doen, mij handvatten geven om hiermee om te gaan, maar die ken ik zelf ook wel dus zie dat niet zo zitten, nu heb ik afgesproken om morgen met me schoondochter na de stad te gaan voor haar verjaardag een cadeautje kopen maar wil eigenlijk niet gaan omdat ik bang ben dat het morgen hetzelfde gaat en me weer niet goed zal voelen, wie heeft er nog meer last van deze dingen en heeft dit doorbroken en wat is nu het beste, denken stel je niet aan en gewoon gaan of lekker op me gemak thuis blijven en bijkomen van de afgelopen week en van vandaag, maar ben bang als ik thuis blijf het misschien nog erger wordt.
Verdorie, wordt er kei verdrietig van en nog onzekerder als dat ik me al voelde.....

Flippertje

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Rian » za 08 apr 2017 01:48

Sibyla schreef:
di 06 sep 2016 01:39
Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent voor je toekomst. Daar is ook alle reden voor zou ik zo denken
Als je zoveel moet van jezelf en zo weinig mag. Dan is het niet zo gek als de stress op allerlei manieren blijft toeslaan.
Hoe meer je de stress opvoert hoe meer je ervan zult hebben en hoe groter de kans dat de stress met de overwinning gaat strijken.

En of het niet op kan, jezelf ook nog gek maken met aannames als 'als ik een feestje oversla kom ik straks nergens meer'....... Onzin.
Het is gebaseerd op (mede door jezelf) aangeprate angst en niet op realiteit.
Het leven houdt heus niet op hoor, als je eens aantal jaar niet overal bij bent of aan mee doet.
Massa's mensen zijn wel eens een tijd uit de running en zijn vanzelf weer present als ze het weer aankunnen.
Flippertje,

Zoals je nu met jezelf en gevoelens en emoties omgaat, daarvan weet je inmiddels al tijden lang dat het je geen goed doet en het alleen maar erger maakt.
Zoals Sibyla al schreef, het leven houdt echt niet op hoor als je eens een tijd verstek laat gaan.

Je weet echt wel wat beter voor je is, het antwoord geef je zelf: Thuis blijven maakt rustig.

Rian

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht