Steeds maar die duizelingen

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Coosie
Berichten van Coosie
Onderwerpen van Coosie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Steeds maar die duizelingen

Bericht door Coosie » zo 05 jun 2016 15:57

Hoi,

Ik ben nieuw hier op de site en oh wat een feest der herkenning. Heerlijk!
Sinds januari ben ik aan het "sukkelen" met mijn gezondheid. Vooral heb ik enorm veel last van duizelig zijn en het gevoel van licht zijn in het hoofd. Ik ben dit zo zat. Heel af en toe heb ik een dag dat het super goed gaat maar nat zoals vandaag, slaat het ineens om en voel ik me het best als ik rustig lig (uit het zonnetje in de tuinstoel) met de oogjes dicht. Als ik die duizelingen heb dan merk ik dat ik probeer zo min mogelijk rare bewegingen met het hoofd te maken want het moet natuurlijk niet erger worden. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik wordt er gewoon moedeloos van en het levert soms ook enorme huilbuien op. Voordeel van die huilbuien is dat het weer heerlijk oplucht. Als ik eraan denk dat dit misschien nog een tijd kan gaan duren...(zucht)

Groet coosje

Doeleentje
Berichten van Doeleentje
Onderwerpen van Doeleentje
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 59

Re: Steeds maar die duizelingen

Bericht door Doeleentje » di 07 jun 2016 13:19

Hallo Coosje,

Het kan zijn dat je misschien door een griep of verkoudheid de duizeling het gevolg is.
Daar bedoel ik mee, dat de kristallen die in je gehoorgangen zitten uit hun balans zijn.
Een familielid en een kennis hadden ook last van duizelingen, en zijn toen door verwezen naar een KNO-arts.
Die heeft met een aantal bewegingen/draaien aan het hoofd de kristallen weer op hun plek gekregen.

Je moet dit zien als zo'n spelletje van vroeger waar je hele kleine kogeltjes/balletjes in kleine gaatjes moest krijgen en houden terwijl je de rest probeerde op hun plek te krijgen.

Misschien heb je hier iets aan.

vr gr
Aukje

Coosie
Berichten van Coosie
Onderwerpen van Coosie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Coosie » vr 10 jun 2016 17:41

Hoi,

bedankt voor de reactie. Heb inderdaad in het begin last gehad van zwevende kristalletjes in de gehoorgang maar dit is alweer enige tijd geleden (januari) had toen een aanval van draaiduizeligheid. dit is gelukkig weer helemaal over gegaan d.m.v. oefeningen die ik moest doen om e.e.a. weer op de juiste plaats te krijgen. het begint met duizelig worden en soms raak ik in paniek gevolgd door enorme huilbuien. Ik haal me echt van alles in mijn hoofd. inmiddels weet ik er iets beter mee om te gaan maar het blijft dood vermoeiend

Coosie

Ankie81
Berichten van Ankie81
Onderwerpen van Ankie81
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Ankie81 » ma 13 jun 2016 20:14

Hallo,

Al meer dan anderhalf jaar heb ik last van een duizelig gevoel. In het begin zo ernstig dat ik niet goed mijn werk meer kon doen. Ik kon vreselijk gapen en lag regelmatig uitgeput in bed overdag. Nu ben ik minder gaan werken en ben ondertussen door de medische molen geweest. Gelukkig is er niks ernstigs gevonden. Wel opvallend dat de artsen mijn duizelingen afdoen met: het zal wel een burn-out zijn. Dat ervaar ik zelf niet zo...ik ben niet lusteloos en zo. Wat is er weinig van bekend over de overgang en duizelingen! Als ze niks vinden zit het tussen je oren, dit geeft je het gevoel dat je niet serieus wordt genomen door veel mensen. Ook een aantal mensen uit mijn omgeving kunnen zich niet verplaatsen in mijn situatie, dit kan wel eens frustrerend zijn. Ondertussen zijn de duizelingen afgenomen, ik heb er alleen nog stilstaand last van, tijdens het eten koken, de boodschappen doen, gesprekjes op straat, de was ophangen en opvouwen, dan lijkt het net of ik mijn evenwicht niet kan bewaren. Verder probeer ik zoveel mogelijk lopend of zittend bezig te zijn. Een staand feestje is dus geen optie, dat is wel lastig!
Wat fijn dat ik hier mensen tegenkom die hetzelfde ervaren, ik blijk niet de enige te zijn. Wie heeft nog tips voor mij? Alle beetjes helpen...

Ankie

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » di 14 jun 2016 08:32

Hallo Coosie en Ankie,

Die duizelingen zijn heel naar. Bij mij ging het gepaard met migraine. Maar ik heb wel gelezen dat als het inderdaad de kristallen in het oor zijn dat je dan vooral veel moet oefenen. Die oefeningen kan je vinden via google. Ondanks dat de migraine de oorzaak was hier heb ik ook wekenlang die oefeningen gedaan en vooral veel gewandeld. In het begin viel ik bijna om en ging ik een heel klein stukje maar ik las dat door beweging(iets wat je eigenlijk juist geneigd bent niet te doen) alles sneller hersteld.

Ik ben nu soms nog licht in mijn hoofd maar ja, dat lees ik hier toch ook wel veelvuldig.

Heel veel sterkte ermee, Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht