Vreemde duizelingen

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Jason12
Berichten van Jason12
Onderwerpen van Jason12
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Vreemde duizelingen

Bericht door Jason12 » za 20 feb 2016 16:56

Hoi,

Sinds ik in de overgang zit heb ik last van vreemde duizelingen. Ik ben heel benieuwd over er vrouwen zijn die dit ook ervaren. Het is lastig te omschrijven maar ik doe mijn best.
Het begint met een raar, soort duizelig gevoel in mn hoofd. Daarbij krijg ik een raar gevoel in mn ogen (voor mijn gevoel aan de binnenzijde/achterkant). Hierdoor maak ik mijn ogen klein alsof ik door spleetjes kijk en het liefst ook gewoon mijn ogen sluit. En dan heb ik daarbij dan nog een mega vervelend gevoel in mijn nek. Ik kan het altijd moeilijk uitleggen. Ik word hier heel wanhopig van. Was ook bang dat ik een tumor had maar dat is gelukkig niet het geval.
Herkent iemand dit? Ik heb het elke dag. De ene keer wst heftiger en langer dan een andere keer.

Jason

Janet
Berichten van Janet
Onderwerpen van Janet
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 58

Re: Vreemde duizelingen

Bericht door Janet » za 20 feb 2016 17:27

Hoi Jason,

Heel herkenbaar!! Ikzelf heb 2,5 jaar terug een infectie op het evenwichtsorgaan gehad aan beide kanten, ik dacht dat ik gek werd. Hier heb ik
zeker een jaar serieus last van gehad. Sindsdien heb ik geregeld duizeligheid, de KNO arts zegt dat het niets meer te maken kan hebben met de infectie. Ook ik heb dan last van de ogen en een druk achter de oogbol, heel vervelend.
Ik heb er maanden last van en dan een tijdje niet meer. Het komt en het gaat.

Ik ga ervan uit dat de stress en spanningen van alle overgangsklachten ermee te maken hebben.
Hoop dat het ooit een keer overgaat!

Groetjes Janet

Pubermoeder
Berichten van Pubermoeder
Onderwerpen van Pubermoeder
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Pubermoeder » zo 21 feb 2016 14:00

Hallo Jason,

Ja, heel herkenbaar.
Een jaar of vier geleden heb ik dat maandenlang gehad. Helemaal door de medische molen gehaald, maar niets gevonden.
Pas later zag ik op dit forum dat het er ook bij hoort.

Het goede nieuws: na enige tijd werd het minder en ging het weg. Ik heb er soms nog een heel klein beetje last van, maar raak niet in paniek, want ik weet dat het niets voorstelt.

groeten en sterkte,

Pubermoeder

Marikedus
Berichten van Marikedus
Onderwerpen van Marikedus
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marikedus » vr 04 mar 2016 08:36

Hallo

Wat stom he dat het lezen van deze berichten mij opgelucht doen voelen. .....ik heb inderdaad zo maar vanuit het niets terwijl ik op de bank zit, een naar warm duizelig gevoel in mijn hoofd en heb dan ineens erge hoofdpijn. Ik vind het een eng gevoel, ben altijd al een type geweest die bang is voor enge dingen in mijn hoofd, bang om controle over mezelf te verliezen.
Ik probeer elke keer tegen mezelf te zeggen dat het de overgang is. Wat mij wel helpt is valdispert en de totaal overgang tabletten van dr.Vogel. het haalt de scherpe randjes eraf. Ook probeer ik meteen waar afleiding te zoeken wat mijn gedachten en piekeren afleid, bijvoorbeeld een spelletje waar je niet veel bij na hoeft te denken. Succes allemaal, samen staan we sterk :D

Groetjes Marike

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht