Evenwichtsklachten

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Evenwichtsklachten

Bericht door Anitaa » wo 18 nov 2015 08:51

Hallo dames,

De laatste tijd heb ik veel last van evenwichtsklachten en daardoor word ik heel bang
Voornamelijk met lopen buiten heb ik het gevoel dat ik loop te zwalken en niet recht kan lopen en naar links of rechts afbuig
Ik loop samen met mijn man s avonds een half uur voor de gezondheid maar in het donker gaat het nog slechter, eigenlijk zie ik er
Al van te voren tegenop om te gaan, maar ik wil het ook niet opgeven, weer iets wat ik dan niet meer durf...
Verder heb ik last van oorsuizen, voornamelijk links en dan ben ik in combinatie met alle klachten weer bang dat ik vast iets ernstigs moet hebben, ik word doodmoe van mezelf
En ondertussen maak ik me zorgen en ben aan het piekeren dat ik nergens meer van geniet
Herkenbaar? En hebben jullie ook zo vaak last van evenwicht en dronken gevoel met lopen?

Anitaa

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Re: Evenwichtsklachten

Bericht door Dorothea » wo 18 nov 2015 09:26

Hallo Anitaa,

Kun je niet gewoon overdag eens met iemand een ommetje gaan lopen, sowieso 's avonds zie je minder en dan heb je ook minder evenwichtsgevoel, het suizen in m'n oren heb ik ook hoor, kan spanning zijn.

Kan ook zijn dat je je van te voren zo zenuwachtig maakt, dat het teveel aan stress is waardoor je onvast op de been staat.

Hoop, dat je er een oplossing voor kan vinden, want een half uurtje naar buiten om te bewegen is natuurlijk wel aan te raden.

Sterkte,
Dorothea.

Renee55
Berichten van Renee55
Onderwerpen van Renee55
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Renee55 » za 28 nov 2015 21:33

Hallo Anitaa,

Heel herkenbaar dat wankelende gevoel bij het lopen: ik ben er al maanden zoet mee! Intussen slik ik al antidepressiva omdat ik er zo angstig van werd en omdat ik ook last had van hartkloppingen slik ik bètablokkers (na allerlei echo's en scans van mijn hart).
Mijn fysiotherapeut zei dat dit door verstijfde nekspieren wordt veroorzaakt, maar mijn nekspieren zijn inmiddels weer soepel maar helaas zijn mijn klachten nog niet verdwenen! Ik word er tureluurs van.

Renee

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Moon1967 » zo 29 nov 2015 23:17

Hoi Anitaa,

Ik heb hier ook vreselijk last van. Dacht eerst dat het van de medicijnen kwam. Ben daarin gaan minderen, maar dat maakt dus niets uit. Ik heb het niet constant, maar zo ineens kan het er zijn. Eerst was het alleen als ik ging bewegen, maar de laatste tijd heb ik het ook als ik op de bank of zo zit. Dan krijg ik even een schokje en lijkt het net of ik omval. Dat is maar heel even. Maar ik heb het vooral in winkels, maar ook op het werk. In het begin kon ik het nog opvangen door heel bewust op mijn voeten te letten en heel bewust te lopen, maar dat helpt ook al niet meer. Volgens de huisarts is het niet iets neurologisch, omdat ik het niet contant heb. Ik krijg binnenkort een 24-uurs kastje voor de bloeddruk. Ik moet dan bijhouden wanneer ik die duizeligheid krijg en dan kunnen ze later aflezen of mijn bloeddruk op zulke momenten daalt. Ik hoop dat daar iets uitkomt,want ik word hier ook niet goed van. Ik kan van niets meer genieten en baal daar zo van. Ook heb ik steeds het gevoel of er iets in mijn keel zit. Heb jij dat ook?
Sterkte met alles. Ik weet ook niet wat we hiermee aan moeten.

Groetjes Monique

Goofy
Berichten van Goofy
Onderwerpen van Goofy
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Goofy » ma 30 nov 2015 15:39

Hai, Anita

Ik heb daar ook enorm veel last van. En idd. als het donker is is het helemaal mis.
Ik heb het ook 's nachts als ik me wil omdraaien in bed dat duizelt het enorm in mijn hoofd.
Ik heb het al een halfjaar maar ik laat me niet gek maken. Was er enorm bang van, maar ik weet nu dat het bij mijn overgang hoort.
Ik weet nog steeds niet precies wat de oorzaak is maar er is een uitleg op deze site over dat het vloeistof van je evenwichtsorgaan stroperiger wordt.
Laten we ons daar maar aan vasthouden.
Mijn nek zit totaal niet vast en een ontsteking is het ook niet.
Alhoewel de dokter zegt dat het een virus infectie van het evenwicht is,.....dan gaat dat virus nooit over ik heb het al 3 jaar maar dan soms een half jaartje niet.
Soms tolt de hele kamer een paar seconde en dan is het weer rustig.

Sterkte Hoor!! Margot

Renee55
Berichten van Renee55
Onderwerpen van Renee55
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Renee55 » zo 26 feb 2017 12:14

Hallo Anita,

Een tijd geleden schreef je in dit forum over evenwichtsklachten (dronken lopen). Heb je dit nog steeds en hoe ga je hiermee om?
Ik heb hier al een paar jaar last van en het verdwijnt helaas maar niet. Het belemmert mijn dagelijks leven en dit is heel frustrerend.

Groetjes, Renee

Ieniemienie
Berichten van Ieniemienie
Onderwerpen van Ieniemienie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Ieniemienie » vr 03 mar 2017 21:21

Hoi Anita,

Heel herkenbaar heb dat al een paar jaar. Ik heb een aantal jaar geleden allerlei onderzoeken gehad gelukkig en helaas niks gevonden. De ene keer is het erger dan de ander. Ik heb wel het gevoel dat het gerelateerd is aan hormonale schommelingen. Ik probeer het een beetje te negeren wat de ene keer beter lukt dan de ander.
Veel succes ermee en maak je niet te angstig ik weet uit ervaring dat dat niet helpt.

Groet Ieniemienie :)

Ellen1963
Berichten van Ellen1963
Onderwerpen van Ellen1963
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Ellen1963 » za 14 jul 2018 23:47

Hallo,

bij mij is BPPD vastgesteld en dan horizontaal, hier wordt je ook niet blij van, zit nu ook in traject kno arts, heb af en toe last v migraine of spanningshoofdpijn, ook bij fysio geweest en de kiep-methode toegepast, dit doe ik dus niet meer!! Mijn duizelingen komen met pieken en dalen, Mn leven staat op zn kop en overgang???
Zou t kunnen??? Deze klachten?

Geen idee maar ik ben er zwaar vervelend van......

Ellen

Plaats reactie