Pretpakket

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Geerthe
Berichten van Geerthe
Onderwerpen van Geerthe
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Pretpakket

Bericht door Geerthe » ma 10 aug 2015 13:30

Hallo

Ik zal me even voorstellen,
Geerthe is de naam..net 50 geworden en al heel wat jaartjes bezig met het overgangsgerommel...heb een man die 5 dagen in Amsterdam is vanwege zijn en werk en 4 kids in de leeftijd van 24 22 18 16.
Ik heb werkelijk het hele pretpakket als ik zo lees wat er allemaal genoemd wordt..en ik ben lid geworden van de groep omdat ik tot nu toe best redelijk alles kon plaatsen. Maar afgelopen jaar heb ik redelijk vervelend ongeluk gehad waarvoor ik nu nog aan het revalideren ben..en daardoor merk ik dat alles veel harder en ongenuanceerder binnenkomt. Ik kan niet zeggen dat het allemaal overgang is maar het werkt niet mee.
Ik voel me dan ook op een kruispunt staan...wat wil ik nu en wat doet mijn lijf me aan.
Het is net alsof mijn lijf aan het afkicken is van al die jaren overdosis vrouwelijke hormonen....en dat vind ik niet echt fijn.
Momenteel heb ik het meeste last van duizeligheid en zweetaanvallen. Ik kan "s nachts gewoon zwemmen in mijn bed. En van de duizeligheid word ik heel onzeker...en dat ben ik echt nooit geweest.
Mijn moeder zegt ook steeds ..het is een fase....daar hou ik me dan maar aan vast.

Geerthe

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Pretpakket

Bericht door Martina63 » vr 14 aug 2015 13:38

Hoi Geerthe,

Ja lekker he die overgang, nou ik heb altijd gezegd blij als ik van die vervelende menstruatie af ben ik hang dan tien vlaggen buiten, nou ik denk dat ik die vlaggen maar heel gauw opberg, dit vind ik erger als menstrueren, wat die hormonen wel allemaal niet doen met je lijf bah bah en nog eens bah.

Ook mijn moeder zegt het is een periode waar je doorheen moet, ja makkelijk gezegd zij had alleen maar wat opvliegers en verder niets, ik heb een heel arsenaal van klachten.....

Maar ja we moeten er toch doorheen, kan alleen maar hopen dat het niet te lang duurt.

vrg Tina

Plaats reactie