Nerveus of duizelig rond menstruatie

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Jimfay
Berichten van Jimfay
Onderwerpen van Jimfay
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Nerveus of duizelig rond menstruatie

Bericht door Jimfay » vr 05 jun 2015 15:23

Hoi

ik ben nieuw hier en wil eventjes mijn hart luchten en kijken of iemand zich herkent in mijn verhaal.
Twee jaar geleden begon ik mijn in 1 x beroerd te voelen maar dat was 1 dag en dacht dat kan.
De laatste dag van mijn vakantie zo beroerd en toen ging het startte de zweetaanvallen de hartkloppingen, de opvliegers (maar die heb ik weinig )
Ik naar de dokter stuurde mij naar psychotherapie. kon ik daar een boom na gaan doen maar ik ben daar veel te nuchter in, en er is niks waar ik mij druk om maak, ja mijn gezondheid.
Nu komt het ik ben gewoon regelmatig ongesteld maar net daarvoor word ik of nerveus of duizelig zoals nu of gewoon niet lekker in mijn vel, na mijn ongesteldheid ebt het weer weg en kan ik weer 2 weken overleven met zweetaanvallen en hartkloppingen, maar omdat ik gewoon ongesteld ben zeg mijn huisarts dat het geen overgang is en wil mij sturen naar cognitieve therapie.
Hallo ik ben niet op mijn mondje gevallen, ik heb geen zorgen thuis, mijn huwelijk is goed dus help. Herkent iemand dit of ben ik nou langzaam gek aan het worden
Ik ben 47 groetjes :shock:

Jimfay

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Nerveus of duizelig rond menstruatie

Bericht door Nel52 » vr 05 jun 2015 19:04

Hallo

Nee hoor je bent niet gek, dit gaat bij mij al 10 jaar zo waarvan de de laatste maanden nu wel heel heftig zijn, geen 1 goede dag meer :(
En vloei ook nog steeds redelijk op tijd, de laatste maanden begint het
Iets te rommelen nu. Dan om de 24 dan om de 36 en dan weer om de 32 dagen!
Maar als je hier veel leest zul je merken dat het allemaal kan in de overgang !

Sterkte Nel

Chrissie
Berichten van Chrissie
Onderwerpen van Chrissie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Chrissie » za 06 jun 2015 18:24

Hallo,

Nee wat Nel zegt, je bent echt niet gek hoor. Laat je niets wijs maken door al die doktoren. Ik ben nu ook al jaren zo aan het rommelen en menstrueer nog regelmatig. Wel heftiger dan ooit maar goed ook dat hoort erbij.
Twee weken voor de menstruatie krijg ik vreselijke onrust, vreselijke nachtelijke zweet en drijf partijen om over de dag maar niet te spreken waar ik bijna als een raket naar de maan vlieg en me o zo beroerd voel.

Thuisfront hier is ook alles rustig dus het echt wel de overgang hoor.

Wens je heel veel sterkte!!

Groetjes
Chrissie

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » wo 10 jun 2015 01:48

Hoi,

Hier idem dito. Ik heb geen zweetaanvallen, maar wel heel erg last van hartkloppingen, onrust en ga zo maar door. Ik ga donderdag wel (weer) naar de psycholoog. Niet om te praten, want bij mij is ook alles goed,
Toch functioneer ik bijna niet meer. Een paar jaar geleden ben ik meer als een half jaar thuis geweest door dit gedoe en dat werd me op het werk niet in dank afgenomen. Dat wil ik nu dus voor zijn. Ik hoop dat het gaat helpen, want ik denk steeds weer dat ik dood ga en dat gevoel wil ik kwijt. Ik wil weer kunnen genieten van alles. Ik durf geen auto meer te rijden en bijna de deur niet meer uit.

Monique

Kiek
Berichten van Kiek
Onderwerpen van Kiek
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Kiek » do 11 jun 2015 18:09

Hallo

Ik ben 51 en heb zweetaanvallen, nervositeit. Altijd vertelde de artsen dat het niet met hormonen te maken kan hebben, ik geloof er niets van! Helaas belemmerd het mij in mijn dagelijkse leven zo erg dat ik vaak de deur niet uit durf. Heel vervelend maar ben altijd 'blij' om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het in de toekomst misschien wel weer overgaat. Ik ben in de post-menopauze.... hoelang nog pfff.

Kiek

Jimfay
Berichten van Jimfay
Onderwerpen van Jimfay
Menopauzejaar:

Bericht door Jimfay » di 16 jun 2015 08:06

Hallo meiden

Zo dat lucht op dat ik niet de enige ben, ik had het gevoel dat ik gestoord aan het worden was
Maar gelukkig merk ik dat jullie er ook last van hebben. Wat een opluchting :roll: iedereen succes met onze fantastische overgang want daar wordt je toch heel vrolijk van ( not )
Het lucht wel op dat er meer vrouwen lopen te tobben, iedereen veel sterkte en succes :S

Jimfay

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 16 jun 2015 10:29

Hallo,

Hier nog een met dit soort klachten :roll:

Het is een paar maanden beter gegaan, was ik redelijk rustig.
Zaterdag verloor ik wat bruine afscheiding. Door een novasure behandeling verlies ik geen bloed meer als ik menstrueer maar een beetje bruine afscheiding. Dit is heel makkelijk te missen. Dus ben altijd wel alert op. Volgens mij was de vorige keer 7 weken geleden.
Sinds gister heb ik last van zweetaanvallen en ik vertoon ook weer neurotisch gedrag zoals ik het noem. Erg piekeren, van een mug een olifant maken, bang zijn, nerveus. Ben ook doodmoe.

Ik zou juist denken dat ik deze klachten zou hebben voordat ik ongesteld word en niet erna.
Wie kan hier iets over zeggen?

dag Babsi

Bibijo63
Berichten van Bibijo63
Onderwerpen van Bibijo63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Bibijo63 » vr 20 nov 2015 10:12

Hai,

Ben nieuw op dit forum. Ben 52 jaar en heb al een paar jaar last van hevig nachtzweten en me overdag soms zo raar voelen. Mijn huisarts dacht aanvankelijk dat ik nog miet in de overgang was (3 jaar geleden) maar is inmiddels bijgedraaid.
Ik heb heel veel vage klachten. Steekjes hier, dingetjes daar, opvliegers, ok hoort erbij denk ik dan maar. Maar t meest angstige vind ik het denken dat er toch echt iets lichamelijks aan de hand is (drukkend gevoel links, spieren vooral schouders en hoge rug, eigenlijk altijd gespannen, ineens soms zweetaanval o.i.d. vanuit m'n tenen, het idee hebben dat mijn wereld alsmaar kleiner word, kortom misère all over. Meestal kan ik hier wel uitkomen, maar soms blokkeert het mij, en weet ik niet meer wat ik moet. Herkenbaar dames?

groet, Joly

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht