Duizelig bij wakker worden

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Duizelig bij wakker worden

Bericht door Krista » zo 17 mei 2015 18:22

Hhallo allemaal,

misschien is dit al eens voorbij gekomen, ik kon het niet zo snel vinden.
ik heb al een tijdje last van duizeligheid bij het wakker worden. Als ik mijn ogen nog gesloten heb dan voel ik het al duizelen achter mijn oogleden. Na een paar uur op zijn wordt het vaak iets minder. Raar he dat er zich telkens weer iets nieuws aandient. Ook kan ik het gevoel hebben zo uit het niets dat ik wegval. Het lijkt wel of alles plotseling stilvalt in mijn lijf en dan krijg ik een paar harde hartbonzen en dan ben ik er weer. Dood en dood eng.
wanneer houd het nu eens op. Zou zo graag van de kleinkinderen en van het leven zelf willen genieten.

Groet. Christa

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Re: Duizelig bij wakker worden

Bericht door Greta51 » zo 17 mei 2015 19:21

Hoi Christa,

Akelig om zo wakker te worden! Zelf heb ik geen duizeligheid maar wel bij het wakker worden een heel gejaagd gevoel.
Dat je het alleen hebt bij het wakker worden is wel apart, zou het iets met je evenwichtsorgaan te maken kunnen hebben? Wat zegt de dokter?
Wat je zegt herken ik goed, wanneer komt nou het Grote Genieten?

Groet
Greta.

Buns
Berichten van Buns
Onderwerpen van Buns
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Buns » di 19 mei 2015 12:06

Beste Christa,

Ik heb precies hetzelfde al jaren. Heb toen overal gezocht wat het was zelfs een scan gehad.
En weet je het hoort bij de overgang. Heel akelig moet ik zeggen. Het maakt je bang en onzeker. Maar soms is het een tijdje weg en dan is het er weken weer. Ik probeer rustig te blijven en te accepteren dat dit er helaas ook bij hoort. Vind dit de naarste van allemaal.

Hou je taai.

Margot

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 19 mei 2015 12:20

Hi Christa,

Ik heb deze klacht al jaren. Het kan een hele tijd weg zijn en dan is het er weer.
Ik kan er weken achter elkaar last van hebben. Als ik wakker word, als ik mijn hoofd op een bepaalde manier beweeg.
Bij mij komt het uit mijn nek. Stijve nek spieren of een blokkade in de nekwervel.
Het is onschuldig maar wel vervelend.

groeten Babsi

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » di 19 mei 2015 13:27

Hoi Christa en lotgenoten,

Ook ik heb er heel veel last van, niet zozeer bij het wakker worden, dan wel door de dag heen... En ook ik vind het zo akelig en onzeker. Net als bij Babsi komt het bij mij ook uit mijn nek.... Het gevoel dat mijn gezichtsspieren te strak zijn en mijn ogen niet goed samenwerken teistert me regelmatig, zeker rond de menstruatie. Al vele malen is mij gezegd dat het stress is..... Welnee.... Ook op vakantie of andere relaxte dagen (en geloof me die rust heb ik echt opgezocht en nodig) overvalt het me dus ik ben er inmiddels van overtuigd dat het hormonenleed is en natuurlijk verergert het zich bij spanningen. Ik let dus goed op dat ik die zoveel mogelijk vermijd...
De prikkels die ik in het verleden voor lief nam en waar ik geen last van had, blijken me nu op de meest onlogische momenten te pesten, dus zoek ik naar andere wegen om het draaglijk te maken en die heb ik gevonden, maar klachtenvrij ben ik nog steeds zelden, hoewel ze gelukkig weer wat meer voorbij komen en dan geniet ik dubbelop. Ook de kleine dingen ben ik meer gaan waarderen, dat noem ik winst.
Maar het blijft soms tobben hoor.

Veel sterkte dames, we zijn niet de enigen, dat is voor mij een wat geruststellende gedachte!

Groet
Loutje.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht