Duizelig enzovoort

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Strepie66
Berichten van Strepie66
Onderwerpen van Strepie66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Duizelig enzovoort

Bericht door Strepie66 » ma 06 jan 2014 14:59

Beste dames,

Sinds enige tijd ben ik duizelig, niet de hele dag, maar het lijken wel aanvallen. Dan word ik wit, trek weg, duizelig en mijn ogen zakker dieper weg. Daarnaast krijg ik pijn in mijn linkerborst, niet op de borst, maar er in. Heb dan het gevoel dat ik weg ga vallen. Dit heb ik al eerder gehad en is ook al meerdere keren onderzocht. Niets uit gekomen. Lage bloeddruk, maar dat wist ik al.

Nu gaan we bloedsuikerspiegel onderzoeken, maar ik geloof dat dit ook niet het probleem is.

Zijn er meerdere die hier last van hebben. Zou dit door de hormonen/overgang kunnen komen?

Dat ik dit graag wil weten is omdat het mij zo onzeker maakt. Wil alles graag verklaard hebben en ook weet ik dat dit niet altijd kan.

groetjes Ester

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Duizelig enzovoort

Bericht door La71 » ma 06 jan 2014 16:27

Hallo Ester,

Heel herkenbaar. Ik loop er nu ongeveer een klein jaartje mee rond. Net als bij jou, met aanvallen. Nu ben ik 4 weken geleden met de pil gestopt en heb het gevoel dat het wel wat minder is.

Groetjes Lammy

Strepie66
Berichten van Strepie66
Menopauzejaar:

Bericht door Strepie66 » di 07 jan 2014 11:20

Beste Lammy,

Dank je wel voor jouw berichtje.
Een jaar zeg je? Dat is best al wel lang en kan je ook aangeven hoe lang zo'n "aanval" duurt bij jou?

groet Ester

WandaB
Berichten van WandaB
Onderwerpen van WandaB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door WandaB » di 07 jan 2014 11:28

Beste Esther,

Ik heb het sinds kort. Momenten van duizeligheid, dan draait alles om me heen. Had het ook een keer toen ik op bed lag. Voor mij is het duidelijk dat het hormonaal is. Het begon tijdens de menstruatie en was over na een paar dagen. Omdat ik het vroeger nooit heb gehad en ik er ook geen andere oorzaak voor kan bedenken lijkt het me logisch dat het bij de overgang hoort.
Vooruit maar, dit kan er ook nog wel bij.

Sterkte,
Wanda

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:

Bericht door La71 » di 07 jan 2014 20:25

Beste Ester,

Dat is heel verschillend, soms een kwartiertje, andere keer langer. Wel heel vervelend. Ik ben al bijna 10 jaar bezig met de overgang. Klachten wisselen zich steeds af. Heb je het idee dat de klachten afnemen dan komt er wel weer iets nieuws bij. Nu ik ben gestopt met de pil, slapeloze nachten, blaasontsteking. Ik wordt er niet goed van. Morgen bloedprikken en vrijdag afspraak bij de huisarts. Je zou er depri van worden.
Hoe gaat het met jou?

Groetjes lammy

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 46

Bericht door Dorien73 » wo 08 jan 2014 23:09

hallo,

Ook hier nog steeds die duizeligheid en dat al 7 jaar. Met tussenpozen uiteraard maar het laatste jaar is het er meer wel geweest dan niet. Als het weg is ben ik zo blij maar helaas is dat meestal van korte duur. En daar zijn de duizelingen weer, soms zelfs zo dat ik mijn hoofd niet eens recht kan houden. Komt echt vanuit de nek. Hele vervelende overgangsklacht.

groetjes Dorien

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:

Bericht door Moederloos » zo 12 jan 2014 17:11

Hallo dames,

ik heb hier ook al jaren met vlagen last van. heel vervelend. Altijd als het ergens druk is of warm dan lijkt het of ik een opvlieger krijg en begin te duizelen. Soms is het na een paar seconden weg maar het gebeurt ook wel dat het gewoon een tijdje aan duurt.

Moederloos

Strepie66
Berichten van Strepie66
Menopauzejaar:

Bericht door Strepie66 » wo 15 jan 2014 13:27

Dank jullie wel dames voor antwoorden en jullie ervaringen.

Kunnen jullie mij ook aangeven of deze klachten langer duren en of ze zoals bij mij het geval is, elke dag rond dezelfde tijd komen opzetten en dat al een paar weken lang.

Wat een vervelend nadeel van ons vrouwzijn!

groetjes Ester

WandaB
Berichten van WandaB
Onderwerpen van WandaB
Menopauzejaar:

Bericht door WandaB » zo 19 jan 2014 09:52

Beste Ester,

Bij mij was het toevallig gister weer raak. Ik werd er mee wakker. Moeite om te blijven staan en moest stap voor stap, de leuning vasthoudend, de trap af. Na een uurtje was het over. Vanmorgen niks aan de hand.
Ik had altijd al een lage bloeddruk, maar volgens mij heeft het daar niet mee te maken omdat ik er nooit eerder last van had.
Het werkt bij iedereen anders natuurlijk.
Sterkte,

Wanda

21Mozaiek
Berichten van 21Mozaiek
Onderwerpen van 21Mozaiek
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door 21Mozaiek » di 04 feb 2014 14:58

Hallo mensen,

ik zit nu voor het eerst op dit forum, en ik heb van ,s morgens tot ,s avonds hevige duizeligheid en flinke hoofdpijn. Ik weet niet of het met de overgang te maken heeft, heb ook last van hoge en lage bloeddruk. Ik word er niet goed van.
Het is heel fijn om jullie reacties te lezen. Wie kan me wat tips geven?

Groeten, Marian

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wilma56 » vr 07 feb 2014 14:06

Hallo dames

Daar heb ik ook last van. Mijn bloeddruk is ook steeds hoog en dan weer laag. Heb al vanaf maart last van duizelingen. Heb het zelfs een keer zo erg gehad dat ik er van moest overgeven en kon de hele dag niet recht op lopen. Nu heb ik een raar zweverig gevoel in mijn hoofd vooral als ik onder kunstlicht ben of in schemering. Dan heb ik het gevoel dat ik omval.
Ik heb wel gemerkt dat als ik s,avonds vroeg naar bed ga en 8 uurtjes kan slapen dat ik er minder last van heb en mij beter voel. En ik moet alles rustig aan doen mij niet meer druk maken en haasten. Maak ik mij ergens druk om dan krijg ik meer last.
Opvliegers heb ik niet, maar die had liever dan deze duizelingen. Dit vind ik enger vooral om dat ons werk gewoon door moet gaan.

Wilma

Tricia
Berichten van Tricia
Onderwerpen van Tricia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Tricia » vr 07 feb 2014 20:52

Goedenavond,

Ook ik ben helaas slachtoffer van mijn eigen hormonen en doe lekker mee met allerlei symptomen.
Maar het ergste vind ik toch wel die duizeligheid. Het lijkt wel of ik een knock-out slag op mijn hersenpan heb gehad zonder knock-out te gaan. Of een bril op heb met veel te sterke glazen.
Vreemd genoeg heb ik er nooit last van als ik aan het sporten ben (meestal hardlopen) maar rustig zitten op een stoel is des te erger. Het begint elke dag rond dezelfde tijd (uurtje of 10) en wordt in de loop van de dag steeds erger. Als ik ga liggen trekt het weg en 's nachts en 's morgens heb ik nooit last.

Ik vind die duizeligheid echt met grote voorsprong de ergste kwaal die ik tot nu toe aan dat hele circus dat overgang heet kan toeschrijven.Niemand een gouden tip om ervan af te komen? Als ik er een fles azijn voor leeg moet drinken, dan doe ik het! :lol:

Patricia

Claudia46
Berichten van Claudia46
Onderwerpen van Claudia46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Claudia46 » za 08 feb 2014 20:44

Hallo dames,

Hier ook weer raak vanochtend niets aan de hand en vanaf vanmiddag duizelig en vandaag ook de hele dag al misselijk.
En het begon gisteren al en duurt nu dus al twee dagen.
Ook weer die rare druk op mijn maag.

Groetjes, Claudia

Fenny
Berichten van Fenny
Onderwerpen van Fenny
Menopauzejaar:

Bericht door Fenny » zo 09 feb 2014 11:47

Hoi,

Ik ging me vanmorgen douchen en ja ik stond erin en ik kreeg weer een duizeligsaanval, had het al een tijdje niet meer gehad, was blij dat ik eruit was en ben nu weer aan het bijkomen, bij mij duurt het meestal een uurtje, daarna moet ik de hele tijd boeren alsof mijn lichaam van binnen helemaal aan het schommelen is om alles weer normaal te krijgen, als dat over is dan ben ik weer helemaal oke alsof er niks gebeurd is, wie herkent dit zo?

Fenny

Tricia
Berichten van Tricia
Onderwerpen van Tricia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Tricia » zo 16 feb 2014 11:46

Hallo dames

Uit een MRI scan bij mij is niets naar voren gekomen gelukkig. Ik ben ook niet heel draaierig maar meer alsof iemand me een enorme opdoffer heeft verkocht zonder dat het pijn doet.
Sporten helpt goed en meestal ben ik het gevoel een paar uur kwijt als ik gesport heb.
Op een Zweedse website (ik woon in Zweden) heb ik gevonden waardoor het komt. Het is de hoeveelheid oestrogeen die te snel daalt in het bloed. Bij een daling van dat hormoon kunnen de hersens moeite hebben met het interpreteren van je positie waardoor je dat vreemde gevoel in je hoofd krijgt.
Het is niet gevaarlijk maar wel erg lastig, staat er ook nog. Lastig vind ik dan weer een understatement, ik vind het pure ellende :evil:

Tricia

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Fiene » zo 16 feb 2014 16:39

Dankjewel Patricia voor je uitleg.

Fijn om te lezen hoe het komt, hopelijk kan ik het dan ook wat beter naast me neerleggen, en er meer ontspannen mee omgaan. Iedereen sterkte ermee.

Groetjes Fiene

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht