Duizelig door slecht slapen

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Smoothy16
Berichten van Smoothy16
Onderwerpen van Smoothy16
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Duizelig door slecht slapen

Bericht door Smoothy16 » wo 13 mar 2013 09:49

Beste Dames,

Ik wil vandaag weer even mijn verhaal kwijt.
Heb in 6 weken tijd al drie keer gemenstrueerd met daarbij veel last van hoofdpijn/migraine.
Doordat ik heel slecht slaap voel ik me overdag duizelig en licht in mijn hoofd, dat gevoel is er continu. Ook word ik plotseling erg misselijk en sta ik te kokhalzen.
Vorige nacht totaal geen oog dicht gedaan, het lukt me niet meer om te ontspannen en ik had het gevoel dat ik door begon te draaien zo raar voelde ik me 's nachts.
Gisteren naar de huisarts geweest deze gaf mij medicatie om te ontspannen en te slapen. Dit slaapmiddel mag ik 3x p.week innemen, een vrij sterk middel dus. Ik heb er uiteindelijk 4 uurtjes op geslapen, nog veel te kort dus.
Het rare gevoel in mijn hoofd zit er nu nog, het is Geen hoofdpijngevoel, meer het gevoel dat het vol zit, en je niet meer toelaat om helder te denken.

Zo nu en dan weet ik me geen raad meer.

groetjes Marja

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Duizelig door slecht slapen

Bericht door Josephine » wo 13 mar 2013 11:20

Hoi Marja

Dat volle gevoel in je hoofd herken ik wel. Ik heb ook regelmatig last van een zwaar hoofd of tegen migraine aan. Ik heb overigens mijn hele leven al hormonale migraine precies om de 4 weken en doordat alles nu begint te veranderen kan ik hier ook niet meer van op aan wanneer ik het krijg want de aanvallen worden minder pijnlijk dat wel maar meer tussendoor.
Wat slecht slapen betreft ik heb er wel af en toe last van nog niet veel gelukkig maar ik neem nooit slaappillen maar wel een paracetamol. Ik word daar altijd slaperig van en val dan snel in slaap. Mijn schoonzus heeft er ook last van en zij neemt voor het slapen gaan warme melk met honing en dat werkt weer bij haar.
Kortom ik hoop dat je iets kunt vinden wat jou goed helpt want weinig slaap veroorzaakt natuurlijk ook weer klachten of verergeren bestaande klachten.
Sterkte.

Groetjes Josephine

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Re: Duizelig door slecht slapen

Bericht door Peetrie54 » wo 13 mar 2013 11:23

Hoi Marja

Dat wattige hoofd heb ik ook heel vaak.
Ik was altijd al een slechte slapen en nu in de overgang is het hollen of stilstaan, dus of uren wakker liggen of 10 uur onder zeil liggen. En meestal sta ik met een duizelig, wazig hoofd op, ook als ik wel goed heb geslapen.
Als je in korte tijd vaak en hevig menstrueert kan je ook duizelig en slap zijn door het bloedverlies. Misschien een keer je hb laten prikken?

sterkte, Peetrie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht