Draaiduizelig

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Draaiduizelig

Bericht door Wilma56 » vr 15 feb 2013 16:16

Hallo dames,

Ik heb sinds 1 jaar af en toe vreselijk last van duizeligheid. En dan voornamelijk als ik wakker word 's morgens. Het is eens zo erg geweest dat het de hele dag duurde met misselijkheid en braken. En ik ben dan kletsnat van het zweten.
Nu heb ik het in de laatste 3 weken 2 keer gehad maar niet zo hevig als daarvoor. Dit keer duurde het maar een uurtje maar wel met braken. Ik heb niet het gevoel dat de kamer om mij heen draait maar dat mijn ogen ronddraaien.
Daarna voel ik mij de hele dag niet echt fit. Slaperig en moe.
Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest want ik vind het erg eng. Bloeddruk was wat hoog maar daar heb ik al 30 jaar een pilletje voor. Ik ben 53 jaar en al 2 jaar niet meer ongesteld dus ik dacht het ligt aan de overgang maar de dokter zegt dat het daar niet van is. Hij noemde het BPPD en ik moet naar mijn lichaam luisteren en het wat rustiger aan doen.
Maar nu ik hier wat van andere vrouwen gelezen hebt weet ik wel zeker dat het van de overgang is. Waarom zeggen de dokters dat het daar niet van kan zijn. Er zijn zoveel klachten die je kan hebben tijdens de overgang dus waarom zou dit er ook geen een van zijn.

Wilma

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Re: Draaiduizelig

Bericht door Christine » vr 15 feb 2013 17:43

Hallo Wilma,

Heel herkenbaar voor mij.
Ik had alleen geen braken erbij, maar het heeft wel ca. anderhalf jaar geduurd eer het minder werd.
Ik had het dagelijks, ook als ik me omdraaide in bed.
Het is inderdaad heel eng en je bent tot niets in staat.

Nog steeds heb ik last van duizelingen, maar deze zijn anders dan met B.P.P.D.

Veel rusten....en geduld.

groet, Christine

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Re: Draaiduizelig

Bericht door Lenie » vr 15 feb 2013 19:24

Hallo Wilma

Ik heb ook BPPD gehad, toen was ik elke dag erg duizelig, maar gelukkig niet met braken erbij. Op internet kan je oefeningen vinden die je kunnen helpen, dat heb ik toen ook gedaan en daardoor ging het steeds beter en na een paar maanden geen last meer gehad.

Groetjes
Lenie

Plaats reactie