Druk in hoofd en daarna duizeling

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Druk in hoofd en daarna duizeling

Bericht door Lydia1959 » vr 17 jun 2011 14:33

Hoi medeovergangsters,

Ik schrijf zelf niet zo vaak op dit forum maar lees eigenlijk liever en ontdek elke keer weer dat de symptomen welke ik heb eigenlijk altijd wel terug te vinden zijn in 1 van jullie berichten.
Nu heb ik sinds enkele weken eerst last van oorsuizen gekregen (huisarts zegt niets te kunnen vinden) alles ziet er schoon uit. Maar na het oorsuizen krijg ik eerst een druk in mijn hoofd en daarna word ik extreem draaierig. Zo plotseling als het opkomt zo plotseling verdwijnt het ook weer. Ik word er gewoon moedeloos van, het beperkt me in mijn dagelijkse dingen, durf dan ook geen auto te rijden en voel me direct weer zo afhankelijk van anderen terwijl ik dit helemaal niet wil.
Ik heb gelukkig op dit moment niet zo'n last van opvliegers dus dat is weer winst, toch?

Ik probeer iedere keer mezelf moed in te spreken en te zeggen dat dit weer overgaat maar word er wel in ernstige mate door beperkt. Heb ook nog even geprobeerd om toch hormonen te slikken maar merkte totaal geen verschil dus daar ben ik snel mee gestopt. Wel slik ik 'nog steeds' AD en ik geloof dat ik daar niet meer vanaf kom met mijn achtergrond. Ik heb aan een burn-out 14 jaar geleden een angst stoornis overgehouden dus dan ben ik ook snel uit het lood geslagen.

Ik zou zo graag net als zoveel anderen wat luchtiger in het leven willen staan maar vanwege al de klachten lukt dat soms bijna niet. Ik ben blij dat ik het even van me afgeschreven heb en hoop dat ik reacties krijg al was het maar ter ondersteuning. Stom eigenlijk, vroeger was ik een stabiele onafhankelijke vrouw en nu ben ik een bangerik geworden.

Groet van Lydia

Nienke
Berichten van Nienke
Onderwerpen van Nienke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Re: Druk in hoofd en daarna duizeling

Bericht door Nienke » vr 17 jun 2011 19:50

Hallo Lydia,

dat oorsuizen heb ik ook, ik weet niet wat je bedoelt met druk op het hoofd,
maar die duizeligheid heb ik ook ik heb de hele dag ook hoofdpijn.
Druk op het hoofd had ik ook tenminste het voelde bij mij of ik mijn wenkbrauwen de hele dag moest fronsen om mijn hersenen bij elkaar te houden!!

Ik ging ook de deur niet meer uit, omdat ik bang was om ergens zo maar neer te vallen zo angstig was ik.

Ben naar een neuroloog geweest en heb een MRI van mijn hersenen gehad en alles was goed!!
Maar heb wel erg last van schouder, en nekspieren, alles zit vast en daar kun je ook duizelig van worden!!

Er zit bij mij ook veel stress bij, want nu ik weet dat de scan goed is gaat het alweer een stuk beter!!!
Het oorsuizen heb ik nog steeds.
Ik heb ook een burn-out gehad en daar blijft toch altijd wat van hangen, je bent veel vaker angstig ik gebruik lorazepam, ook verslavend maar ja ik functioneer er wel goed bij.
En angst versterkt de klachten ook, maar dat zul je zelf ook wel als ervaring hebben.

Ik heb mij dus zelf gedwongen om er weer uit gaan, even naar een vriendin, film, en winkelen en het gaat steeds beter.

Voor de nacht neem ik wel eens een paracetamol, kun je ook goed op slapen!!!
Nou een heel verhaal weet niet of je er wat aan hebt maar ik wou toch even op je berichtje reageren,
omdat ik het gevoel heb dat we hetzelfde ervaren.
We moeten maar moed houden, en proberen wat negatief is om in positief te zetten!!

groet van Nienke

Erika47
Berichten van Erika47
Onderwerpen van Erika47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Druk in hoofd en daarna duizeling

Bericht door Erika47 » vr 17 jun 2011 21:20

Hai Lydia,

Ik blijf het merkwaardig vinden dat meerdere vrouwen in de overgang over oorsuizen klagen.
Sinds ik in de overgang ben heb ik er ook last van. Niet af en toe, maar constant.
Je hoeft niet iets te zien om last van oorsuizen te hebben. Het kan door stress, medicijnen, doofheid, hard lawaai enz enz komen. En zo hebben 'ze' nog een heleboel andere redenen bedacht waardoor je het kan krijgen.
Dat een huisarts niets ziet is dus niet zo verwonderlijk. Helaas is het fenomeen ook niet zo goed bekend bij huisartsen dus adequaat doorverwijzen is er niet bij. Aan de andere kant: er is ook maar erg weinig aan te doen.

Het kan ook allemaal 'gewoon' overgang zijn. Je lichaam zoekt een nieuwe balans en dat gaat niet altijd van een leien dakje. Volhouden en hopen dat het eens weer beter gaat. Voor de meeste kwalen geldt dat gelukkig.

Erika

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht