Duizeling lijkt op stroomstoot

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Ingrid030755
Berichten van Ingrid030755
Onderwerpen van Ingrid030755
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Duizeling lijkt op stroomstoot

Bericht door Ingrid030755 » di 02 nov 2010 14:05

Hallo dames

Herkent iemand dit? Ik zit op mijn werk rustig achter de computer en opeens heb ik het gevoel dat er een stroomstoot door me heen schiet. Vanuit mijn nek. Ik omschrijf het ook wel eens als een duizeling. Ik kan dan niet zitten/staan en moet me echt ergens aan vastgrijpen. Duurt gelukkig maar een paar seconden, maar daarna ben ik gewoon van de kaart.
Heb daarna het gevoel dat ik een klap in mijn nek heb gekregen en kan me slecht concentreren.
Naar de huisarts geweest. Foto's genomen. Blijkt dat ik artrose heb en twee ingezakte nekwervels. Fijn .............. voel ik me nog meer bejaard. Ook naar de neuroloog, maar die kon geen afwijkingen vinden. Waar komen die ellendige stroomstootjes dan vandaan?
Morgen ga ik maar eens richting fysiotherapeut.
Ik heb ook heel veel pijn in mijn nek en schouders en vermoed dat ik mijn spieren abnormaal aanspan.
Slik me wezenloos aan pijnstillers. Rusten helpt ook niet. 's morgens kom ik mijn bed uit als een vrouw van 80 zo stijf. 's nachts doorslapen is ook verleden tijd. Elke nacht rond 3 uur wakker, onrustige benen en zweten, zweten ... ik lig tussen twee handdoeken in. Vaak ga ik iets eten en daarna val ik wel weer in slaap en is het zweten ook wat minder. Lijkt wel of dat een beetje helpt.
Wat een gezeur he? Ik ben wel blij dat ik het hier even op kan schrijven.

Succes allemaal!
Groetjes
Ingrid

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Duizeling lijkt op stroomstoot

Bericht door Marie » di 02 nov 2010 18:12

Hoi Ingrid,

Nee, geen gezeur......het zijn lastige klachten waar je geen grip op hebt.
Ik heb af en toe ook die stroomstoten in mijn hoofd......ik hoor dan ook een soort zzzz herken je dat ook?
In het begin schrok ik me wezenloos maar ik heb het nu al een aantal jaren en het is maar heel af en toe. De ene keer met een rare duizeling die jij omschrijft de andere keer weer zonder :roll: Een enkele keer met een vreemd soort ademhaling, alsof die tegelijk even ""stokt""
Soms overdag, soms als ik net in slaap neig te vallen in mijn bed.

Ben er nog niet voor naar de arts geweest. Ik lees het hier wel meer op het forum. Ik maak me maar geen zorgen, dat doe ik al genoeg.;-) Misschien heeft het met de neurotransmitters te maken in de hersenen, geen idee........blijft gissen!

Leuk is anders inderdaad. En dat slechte slapen.....praat me er niet van.......zal ook wel het een en ander opwekken, dat slaapgebrek......bah bah! :evil:

Groetjes,
Marie

Lori48
Berichten van Lori48
Onderwerpen van Lori48
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Lori48 » di 02 nov 2010 19:38

Hallo,

is zo herkenbaar wat ik hier allemaal leest. Ik dacht niet dat mijn klachten met overgang te maken "had". Achter in mijn nek krijg ik een druk, raar gevoel, boven mijn neus een raar tinteling en druk in mijn hoofd, naar mijn oren toe. Dan wordt ik zo benauwd alsof mijn keel dicht wordt geklapt. Dan ga ik naar buiten voor frisse lucht. Het apart vind ik dat ik het alleen op het werk krijgt. Tussen 08.00 en 12.00 uur, niet de hele tijd maar heel vaak tussen die tijd, is toch raar. En thuis heb ik het niet of veel minder....

Ik blijf dan de hele dag bijna met last van ademhaling, branderig gevoel in mijn keel en druk tussen mijn borsten. (heb nek onderzoek mri, alles was goed, fysio voor nek, schouder, haptonoom) Ik dacht aan allergie of elektroveld, of iets aan mijn longen te hebben. Ik begin nu met tegen zin, weerzin om naar het werk te gaan. Thuis heb ik het niet zo of bijna niet eens.

Zou het toch met overgang te maken te hebben?

Lori

Ingrid030755
Menopauzejaar:

Bericht door Ingrid030755 » wo 03 nov 2010 10:44

Hoi Marie

De zzzz ken ik ook wel, die heb ik heel af en toe. En die ademhaling die stokt heb ik ook. Ik schrik me dan helemaal te pletter, vlieg mijn bed uit, hap naar adem en dan gaat het wel weer.

Het zal wel kortsluiting :mrgreen: zijn in onze hersentjes door die hormoonschommelingen.

Groetjes en sterkte
Ingrid

Ingrid030755
Menopauzejaar:

Bericht door Ingrid030755 » wo 03 nov 2010 10:53

Hoi Lori

Het vreemde is, dat ik die stroomstootjes ook alleen maar op mijn werk had. Helaas begint het nu ook thuis te komen. Maar het komt het meest voor als ik achter de computer zit!
Misschien komt het wel door spierspanning in mijn nek. Misschien komt het wel omdat ik nu niet meer zoveel kan hebben en ervaar ik meer druk op mijn werk???
Misschien zijn alle indrukken.....computer, collega's, enz enz gewoon nu even teveel in deze tijd van overgang?
Ik heb ergens eens gelezen, dat vrouwen in andere culturen zich terugtrekken in een hut als ze in de overgang zijn en dan weer tevoorschijn komen als het over is en dan zijn ze oude wijze vrouwen die de jongere vrouwen helpen op hun levenspad. Lijkt me wel lang om 10 jaar in een hutje achteraf te zitten :S Misschien heb ik dat gedroomd, maar er zit wel iets in.
Ik heb meer behoefte aan rust aan mijn hoofd dan voor de overgang. Meer behoefte om alleen te zijn.
Misschien is het ook een verklaring voor jouw klachten op je werk Lori?
Ik herken het wel dat je er tegenop begint te zien op naar je werk te gaan. Je begint je werk de schuld te geven van je klachten, maar dat is niet zo. Het is de overgang waardoor we niet zoveel kunnen hebben en op het werk zijn de meeste prikkels op een dag.

Sterkte!
Groetjes
Ingrid

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Trudy » wo 03 nov 2010 11:23

Hoi Marie
Ik herken die zzzz ook!!

Groeten, Trudy

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » do 04 nov 2010 11:59

Hallo dames,

Hier ook iemand met deze klacht.
Zo ineens terwijl ik computer of tv kijk zo'n "stroomstoot" met duizeligheid. Ik moet me dan echt even focussen op iets en heel rustig blijven zitten en laatst had ik het ook toen ik met de honden wandelde.
Ik heb me toch echt even aan een lantaarnpaal moeten vasthouden en daarna kon ik wel weer verder maar ik voelde me niet lekker.
Ikzelf denk wel dat het toch iets te maken heeft met dingen die niet helemaal goed zitten in je nek. Hier ook vaak veel gekraak in mijn nek en het gevoel vast te zitten en daar gaat het wel vaak mee samen.

Ik loop nu bij de gynaecoloog en heb daaraan even genoeg hooi op mijn vork maar als dat allemaal achter de rug is wil ik zeker ook naar een fysio want ook in mijn rug zit ik totaal vast en ik heb het vermoeden dat er in de stand van mijn heup/bekken ook iets niet goed zit.
Lang leve de aftakeling :cry:

Groetjes, Cornelie

JaneEyre
Berichten van JaneEyre
Onderwerpen van JaneEyre
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door JaneEyre » ma 15 nov 2010 11:41

Hoi dames,

Ook hier last van tintelingen in het gelaat. Voelt aan als prikkelingen en een soort doof gevoel. Ook het oorsuizen komt me heel bekend voor, dacht al dat er iets met de bloeddruk aan de hand was, maar nee, die is prima gelukkig. Momenteel heb ik weer hevige spierpijn en zulke pijnlijke plekken op de huid van mijn armen en benen, niet normaal.
Nou ja, blijkbaar wel dus. Ik ben zo blij te lezen dat jullie dit ook hebben, ging echt denken aan allerlei enge ziektes die ik zou kunnen hebben.
Sterkte allemaal.

Jane

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » wo 29 dec 2010 18:53

:S Hallo dames,

Vanmiddag had ik weer zo'n nare duizeling......ik dacht dat ik werkelijk van mijn stokkie ging!
Ik was op mijn werk en er stond een dame bij de balie (een klant van ons) en zij vertelde dat ze nog maar een paar maanden te leven had..
Ik werd ineens heel naar, mijn adem ging de verkeerde kant op, (denk ik) en kreeg heel even hartkloppingen. Het leek erop alsof ik heel even van mijn stok zou vallen. (en dan moet je professioneel blijven, pfff)
Ik heb me wel kunnen herpakken. Ik vond het zo akelig om dit te horen van die vrouw. En of ik daar nu zo van schrok of dat het toevallig weer een rare duizeling was, ik weet het echt niet.Eigenlijk schande, zo'n vrouw heeft nog maar even en ik maak me druk over die enge duizeling....

Ik voelde ook weer zo'n soort ""tik""/stroomstoot in mijn hoofd. Wat is dat toch?!

Groetjes,
Marie

Hiltje
Berichten van Hiltje
Onderwerpen van Hiltje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Hiltje » ma 03 jan 2011 20:58

Marie,

Dat gevoel herken ik! Het komt bij mij vaak voor bij een (heftige) emotie. Tis dan ook net of je ademhaling even stokt. En inderdaad die vreselijk vervelende hartkloppingen voel ik dan ook.

Het valt niet altijd mee..............

Hiltje

Evelien
Berichten van Evelien
Onderwerpen van Evelien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Evelien » ma 21 sep 2015 11:50

Hallo

Heel herkenbaar allemaal gelukkig want je gaat aan jezelf twijfelen
wat mij erg helpt is magnesium citraat, het ontspant de spieren heel goed en daar door
is mijn nachtrust beter en heb minder last van de gewrichten
dat prikkelen in het gelaat vind ik echt vreselijk had het laatst bij een
workshop en wilde het niemand zeggen wat een vreselijk naar gevoel

Evelien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht