Afvallen en nieuw evenwicht.

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 58

Afvallen en nieuw evenwicht.

Bericht door Pee »

Hallo dames,

Na vele overgangsjaren (17 jaar) was ik al wel best tevreden met hoe ik me voel(de).
Maar ik ben de afgelopen maanden een kilo of 6 afgevallen, erg actief mee bezig geweest.
Nu komen er vele klachten terug, slecht slapen, niet zo erg als eerder maar toch wel een paar nachten in de week dat ik maar niet in slaap kan vallen. Ook heb ik enorme spierpijn, zo dat ik voor het slapen gaan een ibuprofen pak omdat ik anders helemaal niet kan slapen van de pijn in mijn heupen en bovenbenen.
Ook sta ik een enkele ochtend weer op met een unheimlich gevoel, zo ’n dag alsof er iets erg boven mijn hoofd hangt. Voel me dan sip en kan me tot niets zetten.
Gek vandaag bruis ik weer van de energie en positieve gedachten, tis echt Jantje lacht, Jantje huilt.

Dit zijn wel de belangrijkste klachten die terug zijn.
Wat denken jullie zou het kunnen dat mijn lichaam weer een nieuw evenwicht moet gaan zoeken nadat ik 6 kilo vet kwijt ben?
Lijkt me best logisch, in vet weefsel ga je hormonen maken en als dat vetweefsel minder wordt dan is het evenwicht weer weg.

Zijn er dames die ook deze ervaring hebben, of die hier een idee over hebben?

Groetjes Petry