Draaiduizeligheid bijna alleen 's nachts

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Rose67
Berichten van Rose67
Onderwerpen van Rose67
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Draaiduizeligheid bijna alleen 's nachts

Bericht door Rose67 »

hallo lezers,

ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb sinds een aantal weken klachten van draaiduizeligheid, bijna altijd 's nachts als ik slaap.
Ik ben zelf heel erg zoekende naar waar mijn klachten van duizeligheid vandaan komen. Ik heb draaiduizelingen bij het inslapen, zodra ik mijn ogen sluit en ook wel eens midden in de nacht en schrik daar wakker van. Zodra ik dan recht overeind kom/schrik is het meestal over. Wordt ook wel eens naar adem snakkend wakker, gevoel van kortsluiting in mijn hoofd. De nachten zijn dus een drama, dan een paar goede nachten dan weer een aantal slechte nachten. Heb een mri gehad van mijn hoofd en die was goed gelukkig. Ws heb ik wel bppd zegt de neuroloog maar mijn klachten blijven ondanks de eply beweging. Overdag gaat het heel goed maar de nachten zijn vreselijk. Ben al wel blij dat ik een aantal dingen herken op dit forum maar blijf zoeken.

Ik weet niet of ik in de overgang zit. Ben nog wel ongesteld, niet zo regelmatig als eerst maar wel elke maand nog. Wordt over 2 weken 54 dus aannemelijk dat ik wel in de overgang zit/kom. Ik maak mijzelf heel erg ongerust dat er toch nog iets anders aan de hand is. Heeft iemand ervaringen met homeopatische middelen tegen duizeligheid en de overgang want daar lees ik ook e.e.a. over. Hoor het graag.

groet, Roos
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 56

Re: Draaiduizeligheid bijna alleen 's nachts

Bericht door Mymi »

Hoi Roos,

Met draaiduizeligheid ben ik zeker bekend ook, heel vervelend is het.
En inderdaad ook met slapen had ik last, dus van links naar rechts draaien en andersom.
Ik heb geen ervaring met homeopathische middelen, denk ook niet dat die helpen.
Wat mij heel goed hiep was de brandt daroff oefeningen, Google dat maar eens.
Ik kreeg die oefeningen van mijn fysio therapeute en dat hielp op een gegeven moment echt.
Dan moet je je op je bed binnen 1 seconde je hoofd laten vallen en dan 30 seconde geloof ik zo blijven liggen, dan komen die kristalletjes weer op de goede plek.
Ik zou me niet te ongerust maken hoor, komt vaker voor bij dames in de overgang.
Probeer die oefening eens zou ik zeggen of neem contact op met een fysiotherapeut dat zij die oefening met jou gaan doen.
Succes ermee en sterkte.

Groetjes Mymi
Rose67
Berichten van Rose67
Onderwerpen van Rose67
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Draaiduizeligheid bijna alleen 's nachts

Bericht door Rose67 »

Dank je Mymi voor je reactie.

die Brandt beweging heb ik gedaan maar bracht geen verlichting. De neuroloog heeft nogmaals de eply beweging gedaan voor de 2e keer en misschien is een 3e keer nog nodig. Vandaag weer naar de fysio. Ik had geen idee dat het voorkwam bij vrouwen in de overgang. Heb nu bij de huisarts ook bloed laten prikken om te kijken wat de hormoonwaardes zijn. In ieder geval fijn dat je even reageert.

gr. Roos
Plaats reactie