Duizelig

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Noortje18
Berichten van Noortje18
Onderwerpen van Noortje18
Menopauzejaar: 2018
Leeftijd: 54

Duizelig

Bericht door Noortje18 »

Beste dames,

ik lees al vele jaren mee op dit forum maar heb nooit gereageerd er wel heel veel aan gehad als ik weer klachten had en klachten waren er plenty. Eigenlijk al vanaf zo mijn 45e gewrichtspijnen, gewichtstoename, onregelmatiger menstrueren, heftige bloedingen en sinds vorig jaar ook duizelig ook ontstaan met name na een heftige griep vorig jaar. Ik draaide iets te plotseling om in mijn bed en de kamer ging draaien, erg beangstigend. Mijn oor heeft toen vele weken dicht gezeten en ik heb een kuur gehad want mijn holtes waren ontstoken. Mijn oor bleef weken doof en de duizelingen zijn ook weken blijven hangen. De meeste problemen heb ik met slapen en omdraaien en bukken en soms ook met naar boven kijken. Ik moet dus niet te veel met mijn hoofd schudden. Ik heb toen ook zowat rechtop geslapen met kussen in mijn rug, bijna niet te doen want ik rust voor geen meter uit.
Ik ben ook gaan zoeken op internet en vond vertigoheel, das homeopathisch en geeft wat verlichting zodat je toch nog kunt functioneren soort van.
Ik merk ook altijd dat bewegen juist helpt ook al heb je de neiging om juist stil te zitten. Je oor word a.h.w. getraind op die manier. Daarna was ik er maanden vanaf en floep nu ineens heb ik er weer last van. Vet irritant.
Ik menstrueer al 1,5 a 2 jr niet meer dus ook al in de menopauze .

Ik lees veel overeenkomsten, ook dat van die droge slijmvliezen klinkt heel aannemelijk want ik heb sinds kort ook vaak 's nachts last van een droge mond en ik hoor mezelf snurken, dus alles is blijkbaar te droog. Het is fijn om hier te lezen dat als je je weer ergens zorgen om maakt zoals hart fladderen of hartkloppingen want ook daarvoor ben ik al bij de huisarts geweest dat je hier geruststelling vind of tips. Mijn bloeddruk was ook ineens hoger dan eerst, nu slik ik sinds kort PEA caps omdat ik ook problemen steeds met mijn gebit heb gehad, de ene wortelkanaalbehandeling na de andere ook dat staat volgens mij in verband met de hormonen, daar ben ik van overtuigd, aan een van die kiezen ontstond een wortelpuntontsteking en daarvoor slik ik die PEA caps want die remmen ontstekingen, bijkomstigheid was dat mijn bloeddruk ervan omlaag ging dus das tof, misschien werkt dat ook bij iemand anders?
Daardoor heb ik ook dus minder last van hartkloppingen, echt nog nauwelijks, dus ik blijf die caps mooi gebruiken, ze werken ook als natuurlijke pijnstiller,dus mooi meegenomen. Ik was dus eerst bang dat ik duizelig werd van die caps maar daar zijn helemaal geen bijwerkingen van gemeld. Nu ik dit weer van jullie lees weet ik wel weer hoe het zit , het is weer die overgang.

Noortje

Noortje18
Berichten van Noortje18
Onderwerpen van Noortje18
Menopauzejaar: 2018
Leeftijd: 54

Re: Duizelig

Bericht door Noortje18 »

oh ja

wat ik nog vergeten ben te zeggen, ik merk dat ik nu weer hormonaal ben aan het feit dat ik weer zit te boenen in huis en op de portiek, dus die duizelingen vallen samen met wat anders mijn menstruatie was geweest, want mijn dochter zit nu ook vlak voor haar menstruatie.
We gaan dus nog steeds gelijk op ook al menstrueer ik niet meer, er gebeurt wel degelijk van alles qua hormoonschommelingen.
Heb nooit geweten dat dat door ging in de menopauze??? Dat las ik hier pas voor 't eerst. :?

Noortje
Adriana1970
Berichten van Adriana1970
Onderwerpen van Adriana1970
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Duizeligheid en andere klachten weer terug van weggeweest

Bericht door Adriana1970 »

Hallo

De klachten van Noortje zijn exact hoe mijn duizeligheidsklachten ook begonnen. Ik dacht echt dat ik iets ergs in mijn hoofd had en kreeg daardoor paniek- en angstaanvallen. Met name ook in de auto. Gelukkig heb ik dit allemaal onder controle gekregen voor lange tijd en mijn menstruatie bleef weg. Daarmee leken de klachten ook steeds minder, behalve de opvliegers en het nachtzweten en daardoor niet slapen, maar daar kon ik aardig mee leven. Ineens waren de opvliegers weg..... het nachtzweten ook en ik kon weer een keer heerlijk diep slapen. Wat een feest.
Maar dit was de voorbode van mijn terugkerende menstruatie helaas. Ik was erg van slag want ik had zo'n goede hoop dat ik erdoor heen aan het komen was na, 9 maanden niet ongesteld te zijn en steeds minder klachten te hebben, en dat ik door alles te accepteren, veel rust te nemen, proberen te relativeren etc aan het winnen was!
Nu is mijn menstruatie over en beginnen de klachten voor mijn gevoel weer opnieuw. Ook de duizeligheid is weer terug, soms krijg ik schokjes in mijn hoofd alsof ik ineens even wegval. Van het weekend terug komen rijden uit Italië en die lange rit eist echt zijn tol. Ik heb dan het gevoel alsof ik heel lang op een boot heb gezeten met heftige golfslag en mijn evenwicht helemaal uit balans is. Als ik dan lig en mijn ogen dicht doe dan krijg ik elke keer zo'n schok alsof ik mijn balans moet corrigeren. Suizend hoofd en oren. Mijn nek- en schouderspieren zijn pijnlijk en keihard. Gisteren migraine en totaal geen energie, ik was niet in staat om op te staan of wat te doen.Vandaag voel ik me leeg en futloos.
En hoewel ik weet dat dit erbij hoort, was ik zo uit het veld geslagen en begint de strijd om te accepteren, rustig te blijven, een stap terug te doen, minder sociale activiteiten, angst dat het toch iets anders is weer opnieuw. Alsof ik terug naar start wordt gestuurd in een fout bordspel.
Ook dit keer gaat het me weer lukken om er doorheen te komen, maar het kost wel heel veel energie en als je geroken hebt hoe het voelt om je weer lekker en krachtig te voelen is dit zo'n mega domper.

Fijn om hier dan ook weer even troost te vinden en met elkaar te delen, want het lijkt wel alsof ik in mijn omgeving de enige ben die zo veel klachten heeft van de overgang.

Heel veel sterkte iedereen!!

Liefs
Adriana
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht