Vaak duizelig

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Margrietje
Berichten van Margrietje
Onderwerpen van Margrietje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Vaak duizelig

Bericht door Margrietje »

Hoi..

ik ben nieuw hier..heb me vandaag aangemeld in de hoop wat herkenning te vinden.
Ik ben 48 jaar en heb geen idee of ik aan het begin van de overgang ben, maar het zou natuurlijk kunnen.
Ik heb een mirena spiraal en heb daardoor geen menstruatie..

Sinds een paar maanden heb ik veel last van duizeligheid. Soms het gevoel dat ik me ergens aan vast moet houden. Ook op mijn werk heb ik daar veel last van. Heb nu ook wel wat last van spierspanning in mijn nek, weet ook niet of het daarvan komt. Verder heb ik wel wat ervaring met hyperventilatie helaas...heb ook vaak dat ik mijn hart voel kloppen en zo.

Deze klachten zijn erg vervelend..en ik merk dat als ik bang ben om duizelig te worden dat ik het dan juist wordt.
Ook autorijden ga ik steeds enger vinden..maar ik moet wel vanwege mijn werk..

Iemand die dit herkent?

Margriet

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Vaak duizelig

Bericht door Diana49 »

Hallo Margriet,

Ik herken je klachten wel heb er al een paar jaar last van. Ik ben 50 ben al een paar jaar met de overgang bezig. Ik heb verhoogde spierspanning in mijn nek en rug en ook spanningsklachten. Maar of de duizelingen door de overgang komt of dat andere, of een combinatie, weet ik niet. Ik denk dat het één met het ander wel zal samenhangen. Maar het is wel naar, het komt en het gaat en het overvalt je gewoon.

Diana
Margrietje
Berichten van Margrietje
Onderwerpen van Margrietje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Margrietje »

Diana

wat doe jij als je er last van hebt? Heb je misschien tips?

Margriet
Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Diana49 »

Hallo

Ik probeer zoveel mogelijk stress te vermijden, en voldoende rust te nemen, dan is het te hanteren anders worden de klachten erger. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Diana
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht