Migraine, spanningen in nek, hoge bloeddruk, duizelig

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Juud1963
Berichten van Juud1963
Onderwerpen van Juud1963
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Migraine, spanningen in nek, hoge bloeddruk, duizelig

Bericht door Juud1963 »

Beste dames,

Wat een verademing is dit forum. Ik heb zoveel topics gelezen waarin mijn eigen klachten door andere vrouwen beschreven worden. Ik ben niet de enige gelukkig was het eerste wat ik dacht bij het lezen van klachten.

Naast de "normale" overgangsklachten als zwaarder worden, stemmingswisselingen enz. heb ik er een probleem extra bij. Migraine heet dit monster.. ik heb ineens binnen een maand meer aanvallen gekregen dan afgelopen 5 jaar samen.
Is dit voor iemand herkenbaar en wat kan ik er aan doen om het te voorkomen?
Ik merk ook dat ik regelmatig 's nachts wakker word met een rare spanning in mijn nek waardoor ik duizelig word.
Hoort dit er ook bij?
Alleen de opvliegers zijn al heel vervelend met slapen maar wat te denken van de rare dromen/ nachtmerries die je overvallen.. zou het door de warmte erger worden?

Ik zou ook willen weten of er dames zijn die juist rond de slokdarm/ keel veel spanning voelen en het idee hebben dat de keel dicht geknepen wordt?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Juud

Juud1963
Berichten van Juud1963
Onderwerpen van Juud1963
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Migraine, spanningen in nek, hoge bloeddruk, duizelig

Bericht door Juud1963 »

Hi dames,

Herkennen jullie dit? Ik had tot november vorig jaar een "normale" bloeddruk, 120/80 en ben eergisteren door de huisarts getest en bleek mijn bloeddruk 160/95 te zijn.

Heeft dit ook te maken met de overgang? En wat gebruiken jullie voor medicijnen?

Groetjes Juud

Alma
Berichten van Alma
Onderwerpen van Alma
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Alma »

Hallo Juud,

Dit herken ik zeker. Kreeg vorig jaar plots last van hartoverslagen en ritmestoornissen. Daarnaast kreeg ik ook andere klachten zoals duizeligheid, wazig zien, niet helemaal helder zijn, tintelingen enz. Ben bij de cardioloog terecht gekomen en mijn hart is uitgebreid onderzocht en hier is niets mee aan de hand.

Mijn bloeddruk schiet echter af en toe enorm omhoog. Heb zelf een bloeddrukmeter te leen gehad omdat ik steeds zo rood in mijn gezicht werd. Bleek dat ik dan inderdaad een onderdruk had van >100. Na voor de 2e keer op de 1e hulp te zijn beland met een hoge bloeddruk en hartslag heb ik een bètablokker gekregen. Hiermee is het een stuk rustiger geworden in mijn lijf en heb ik een stuk minder last van overslagen. Mijn bloeddruk is weer normaal met af en toe nog een uitschieter. Ik krijg maar een minimale hoeveelheid maar dit helpt mij voldoende.

Ik heb inmiddels zelf een bloeddrukmeter zodat ik mijn bloeddruk af en toe even kan checken maar voel het meestal wel direct als mijn bloeddruk te hoog of te laag is. Naast alle andere klachten hoort dit volgens mij echt bij de overgang. Het is bij mij nog niet definitief vastgesteld. De huisarts vindt mij hiervoor te jong en denkt aan een stressreactie. Heb zelf net afgelopen maandag een test gedaan en deze was positief. Volgende week nog een keer maar ik ben er van overtuigd, gezien ook allerlei andere klachten, dat het de overgang is, nu de huisarts nog :)

Groeten A.

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Bericht door Judith41 »

Hallo dames

Ik heb sinds een paar.dagen ook momenten van een dicht geknepen keel.. Ik probeer me zoveel mogelijk te ontspannen, maar valt niet mee...
Bah wat voelt dat rot... ik twijfel dan veel ... wat als het niet de overgang is?

Toch stelt het me gerust dat ik hier kan lezen dat er meer vrouwen zijn met allerlei klachten...

Judith
inmiddels 43

Dit onderwerp is 6 jaar en 9 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht