Oorsuizen

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Pleun
Berichten van Pleun
Onderwerpen van Pleun
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Oorsuizen

Bericht door Pleun » zo 18 jan 2009 11:46

Hoi allemaal,

Ik heb al jaren last van oorsuizen en heb er nooit veel last van gehad, behalve dan in het begin toen ik het pas had. Nu ik in de overgang zit heb ik veel meer last van de geluiden in mijn oren, er zit nu ook een rinkelend geluid af en toe bij en krijg er soms ook weer paniekaanvallen door. Wie herkent dit? en hoe gaan jullie er mee om?

gr. Pol

Kathinka
Berichten van Kathinka
Onderwerpen van Kathinka
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Re: Oorsuizen

Bericht door Kathinka » zo 18 jan 2009 17:14

Hallo Pien,

Al sinds de geboorte van mijn zoon, 29 jaar geleden, heb ik last van oorsuizen. Het lijkt het meest op het geluid van een koelkast of andere apparatuur, die je in de verte hoort. Gelukkig ben ik me er nauwelijks van bewust. Behalve als het heel stil is, ik veel harde achtergrondgeluiden heb gehoord, of oordopjes in heb, kan ik het als hinderlijk ervaren.
De reden van het suizen is 29 jaar geleden onderzocht. Er was niets te vinden, dus kreeg ik het advies om er maar mee te leren leven. Dat gaat prima. Ook nu ik in de overgang ben.

Maar....een paar maanden geleden stond er in een krant een artikel over oorsuizen. Tegenwoordig zijn er allerlei nieuwe therapieën en hulpmiddelen uitgevonden om het oorsuizen dragelijker te maken. Misschien, dat je eens kan surfen op internet.
Ik weet natuurlijk niet of de reden van jouw oorsuizen goed is onderzocht en misschien is het verstandig om, nu het geluid soms anders is, dit weer eens te laten onderzoeken, maar ik zou zeker zelf ook eens op onderzoek uitgaan.

Groet
Kathinka

Andrina
Berichten van Andrina
Onderwerpen van Andrina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Andrina » do 18 nov 2010 13:21

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij dat ik deze site heb gevonden! :D
De laatste maanden heb ik veel meer last van duizelingen en vermoeidheid. Een leuk dagje uit kan zomaar verstoord worden door zo'n aanval van duizeligheid, het zweet breekt me uit en ik moet gaan zitten. Daarna voel ik me helemaal uitgeput.
Het is een hele opluchting hier te lezen dat dit heel goed te maken kan hebben met de overgang!!! Zaken zoals opvliegers, transpiratieaanvallen, vergeetachtigheid enz zijn wel algemeen bekend. Maar hier gaat een wereld voor me open!

Maar wat ik graag zou willen weten... kan oorsuizen ook met die overgang te maken hebben?
Mijn laatste menstruatie was alweer in februari dit jaar, daarvoor maandenlang niet gemenstrueerd, dus ik zit ongetwijfeld al een poos in de overgang zonder dat ik dat zelf in de gaten had.
Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik last van oorsuizen en als ik moe ben of niet lekker, is het het ergst. Overigens heb ik mezelf aangewend er zo min mogelijk op te letten, en zodoende kan ik er heel aardig mee omgaan. Maar al lezend op deze site ging ik me afvragen of meer van jullie hier misschien last van hebben...?

Groet
Andrina

Dinkeltje5
Berichten van Dinkeltje5
Onderwerpen van Dinkeltje5
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dinkeltje5 » do 18 nov 2010 14:31

Hallo Andrina,

als je hierboven bij "zoek in forum" oorsuizen intikt dan zie je dat er heel veel vrouwen last van hebben.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sterkte ermee.

Groetjes,
Myriam

Andrina
Berichten van Andrina
Onderwerpen van Andrina
Menopauzejaar:

Bericht door Andrina » do 18 nov 2010 15:05

Hoi Myriam,

Aha, dat wist ik niet, sorry. :oops: Maar dus ook al iets wat bij de overgang kan horen! Wel fijn om te weten.

En dank je wel voor de toelichting.

Groet
Andrina

Erika47
Berichten van Erika47
Onderwerpen van Erika47
Menopauzejaar:

Bericht door Erika47 » za 20 nov 2010 12:30

Hai Andrina,

Ook ik kreeg in de tijd dat mijn overgang waarschijnlijk begonnen is last van oorsuizen.
Maar een duidelijke link tussen die twee heb ik nergens kunnen vinden.
Toch komt deze combinatie veel vaker voor.
Myriam schreef dat al.
Maar ook vrouwen die in verwachting zijn hoor ik er soms over.

Tijdens de overgang schijnen de hormonen iets in je hersenen te doen.
En daar zit ook het oorsuizen.
Dus wie weet is de overgang wel de aanzet voor mijn oorsuizen geweest.
Nou ja, doe daar stress, spanning en slecht slapen bij en klaar ben je (als je pech hebt).

Maar of het oorsuizen stopt als de overgang voorbij is...?
Ik zit nog maar amper twee jaar in de overgang.
Het antwoord zal bij mij nog wel even duren.

Sterkte met de overgang en het oorsuizen.
Ik kan me betere tijden herinneren.
Erika

Andrina
Berichten van Andrina
Onderwerpen van Andrina
Menopauzejaar:

Bericht door Andrina » za 20 nov 2010 16:31

Hoi Erika,

Ik heb ook geen idee wanneer ik begonnen ben met die overgang, aangezien ik de pil slikte en sowieso altijd al last heb van allerlei kwalen en kwaaltjes. Maar toen ik met de pil stopte ben ik nog tweemaal met hele grote tussenpozen ongesteld geweest. De laatste keer alweer in februari. Als het zo doorzet ben ik dus alweer in de postmenopauze. :shock:
Het is, zoals ik hier geregeld lees, in elk geval op de een of andere manier een hele troost te weten dat al die symptomen heel goed door de menopauze kunnen komen.
Van opvliegers en transpiratie aanvallen heeft iedereen wel weet, denk ik. Maar heel veel andere zaken kwamen voor mij als een complete verrassing.
En ach, toch ook wel weer goed te weten dat ik blijkbaar hersenen heb. :lol:

Groet
Andrina

Jaque
Berichten van Jaque
Onderwerpen van Jaque
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Jaque » za 22 jan 2011 17:42

Hallo dames

Oh wat ben ik blij dat ik dit gevonden heb.
Dus ook oorsuizen kan een overgangsverschijnsel zijn!
Eigenlijk begon het een half jaar geleden, ik oren uit laten spuiten, maar dat hielp niet. Dit heb ik gewoon als toetje erbij gekregen, pfff
Het is niet echt suizen, maar meer een zachte fluittoon op 1 dreun.
Overdag merk ik het niet, maar 's nachts des te meer, ik hoop altijd dat het dan hard waait en/of regent dan hoor ik die oren niet hahaha :D
Ook merk ik als ik moe of gestrest ben het dan erger is.
Het is niet echt hard of zo en ook niet overduidelijk aanwezig, maar wel behoorlijk irritant ik vind dat je alles anders waarneemt/ervaart met een soort watterig hoofd erbij bah :evil:
Als ik mag kiezen heb ik liever gewrichtspijn (dat heb ik ook, de duim)
Maar die geluiden gaat dat over of blijft dat de rest van je leven, hoop dat iemand dat weet

Groetjes Jaque

Janska
Berichten van Janska
Onderwerpen van Janska
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Janska » di 25 jan 2011 17:48

Ha dames,

Na weer een dag in bed te hebben gelegen met een, dacht ik, buikgriepachtig virus besloot ik een site te zoeken waarop ik mijn vragen en onzekerheden kan lanceren.
Ik heb de onderwerpen die mij aangaan eruit gelicht en kom als eerste ellende bij het oorsuizen. Dit is bij mij ong. 2 jaar geleden begonnen VRESELIJK :mrgreen: , zat gevangen in mijn eigen hoofd. slik nu antidepressiva en heb er mee kunnen leren leven, had het geaccepteerd, hoort dan maar bij mij, er zijn erger dingen, zoals kanker bv. of wanneer er iets met je kinderen is.
Ik ben blij om te lezen dat het een hormonale overgangskwaal zou kunnen zijn.

Ik heb ik nog even een vraagje: heel gek iets is dat ik al een aantal keren iedere maand rond dezelfde tijd (zelfs nu al twee keer op de 23e) een soort griepvirusverschijnsel heb, maar dan zo hevig dat ik in bed moet blijven, koortsachtig, zere ledematen, alle kootjes in mijn vingers doen pijn bv, mijn knieschijven, schouders, mijn huid doet pijn, mijn darmen van slag, gek is dat dit 'een dag en een nacht duurt. De volgende dag sta ik gewoon weer op zonder verschijnselen, maf toch?
Nou drink ik graag een borrel (wijn) en ook per dag wel flesje :evil: en denk dan in grote paniek dat ik mijzelf om zeep aan het helpen ben, is dit herkenbaar :S ?

Janska

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Troelaatje » do 01 aug 2019 16:24

Beste meiden....

lezen jullie nog steeds op dit forum....
Graag zou ik willen weten of jullie nog last hebben van oorsuizen of überhaupt iets kunnen vertellen betreft de combi suis en overgang?
en of dit dan ook weer over kan gaan....
Het gaat bij mij echt op en neer met meer en minder ....
Wie helpt me uit de brand....moet ik me op levenslang voorbereiden???
groetjes ....mijn gehoor is niks mis mee.

Troelaatje

Worry18
Berichten van Worry18
Onderwerpen van Worry18
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Worry18 » za 03 aug 2019 06:16

Hallo

Ik heb ook al tijden last van oorsuizen. De ene keer meer als andere. Maar eigenlijk continu aanwezig.
Ik schenk er maar geen aandacht aan, dit is nl het minst vervelende van al mijn klachten

Worry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht