Spanning in hoofd

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 54

Spanning in hoofd

Bericht door Mymi » do 21 feb 2019 18:56

Hallo dames,

Afgelopen 5 dagen heb ik op mijn kleinzoon van 6 maanden gepast, leuk maar slopend.
Vanaf het moment dat hij wakker is vroeg dus ben ik als druk bezig met hem tot hij naar bed gaat,overdag weinig slapen en hem veel bezig moeten houden.
Ik ben het niet meer gewend, vroeger met mijn eigen kinderen deed je dat gewoon en had je nergens last van.
Waar ik nu last van heb gekregen deze dagen is mijn hoofd, dat ik dit schrijf kost al veel moeite, ik kan me niet achter de computer concentreren, lezen lukt niet, niks dus.
Het enige wat ik nu doe is op de bank zitten en voor me uit staren, dan is er niks aan de hand.
Het is dus of het binnen in mijn hoofd beweegt, heel rot gevoel.
Ik denk dan ook van jeetje dat die paar dagen dit kunnen veroorzaken.
Hoop dat het met rust weer over gaat.
Herkenbaar?

Groet Mymi

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Spanning in hoofd

Bericht door Diaantje » do 21 feb 2019 19:51

Hoi Mymi,

Ik herken dit wel hoor. Alsof er een veel te strakke helm op mijn schedel staat. Ben dan duizelig, heb last van licht, geluid etc. Heel naar, eng gevoel..
Spanningshoofdpijn.
Sterkte ermee.

Groetjes,
Diana

Karin
Berichten van Karin
Onderwerpen van Karin
Menopauzejaar:

Bericht door Karin » do 21 feb 2019 21:06

Hallo Mymi,

M.a.w. de extra inspanningen van 6 dagen zorgen voor je kleinkind, hebben je flink uit balans gebracht.
Zeer herkenbaar moet ik zeggen.
Als ik mezelf over-vraag, en bij leuke dingen is de verleiding soms groot om het toch te willen doen, bekoop ik dat achteraf ook met 'uitgeschakeld' zijn.
En dat kost tijd om te herstellen.
De ene keer is de prijs hoger dan de andere keer, afhankelijk van de kracht die het me gekost heeft.
Ik ga geen dingen meer aan waarvoor de prijs te hoog is gebleken. Inmiddels weet ik wel wat voor soort dingen mij té veel uit mijn evenwicht brengen

Gelukkig weet je waardoor het komt, en kun je er als je wilt een volgend keer rekening mee houden en je eerst afvragen of je bereid bent de prijs te betalen of ervan af ziet dat extra hooi op je vork te nemen.

Karin

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 54

Bericht door Mymi » vr 22 feb 2019 12:08

Hoi Karin,

Ja dat is zo de prijs die je betaald is hoog, ik doe het ook nooit meer, althans nooit meer ...geen 5 dagen achter elkaar meer, volgende keer beter verdelen, dus 2 nachten of zo bij mij en dan naar iemand anders.
Ik pas sowieso al op maandag op mijn kleinzoon en voorlopig ook op dinsdag omdat mijn zus al een poos ziek is en eigenlijk op dinsdag op hem zou passen.
Maar dat hou ik wel vol omdat als hij gebracht wordt al aangekleed is en heeft gegeten en 's avonds weer met zijn ouders mee naar huis gaat.
Ik pak mijn rust waar het kan want inderdaad te veel doen brengt mij zeer zeker ook uit mijn evenwicht.
En Diana jij ook sterkte met je spanning in je hoofd.

Groet, Mimi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht