Snelle veroudering van je huid

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Lonneke
Berichten van Lonneke
Onderwerpen van Lonneke
Menopauzejaar:

Snelle veroudering van je huid

Bericht door Lonneke » zo 29 mar 2009 23:34

Beste allemaal,

Op dit moment ben ik volgens een bloedonderzoek in de zgn. premenopauze.
Zo af en toe word ik nog weleens ongesteld (beetje buikpijn en beetje afscheiding, vooral donkerbruin van kleur), nachtelijk zweten, dat soort dingen. Maar, ijdeltuit als ik ben, mijn huid lijkt in 'een keer heel snel te verouderen. Ik wijt dit ook aan de overgang. Ik baal er verschrikkelijk van.

Groeten, Lonneke :(

Mael
Berichten van Mael
Onderwerpen van Mael
Menopauzejaar:

Re: Snelle veroudering van je huid

Bericht door Mael » ma 30 mar 2009 09:01

Ik heb hetzelfde Lonneke,

binnen een jaar tijd heb ik echt een oud gezicht gekregen :(
Ik heb inmiddels alle anti-rimpel crèmes geprobeerd, van goedkoop tot giga duur maar echt helpen doet het niet.
Ik ben bang dat we ook daar mee moeten leren leven maar ik hoop natuurlijk dat iemand hier nog een wondertip voor heeft ;)

Mael

Juul2
Berichten van Juul2
Onderwerpen van Juul2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Juul2 » ma 30 mar 2009 09:25

Hallo dames

Ik ook, zelfde "probleem". Het lijkt wel of de vouwen, rimpels, groeven, pigmentvlekken per dag toenemen. Het gaat in ene echt in een razend tempo. (ben 47) In antirimpelcrèmes geloof ik niet. Tenminste niet dat de rimpels minder zouden worden of niet ontstaan. Enig wat echt verbetering geeft is naar de plastisch chirurg :S Natuurlijk wel gewoon een lekkere voedende crème gebruiken tegen droogheid, dat helpt wel. Ik vind het moeilijk te aanvaarden allemaal. Fijne site dit, zoveel herkenning !

Groeten, Juul

Silvi
Berichten van Silvi
Onderwerpen van Silvi
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 68

Bericht door Silvi » ma 30 mar 2009 15:12

Hallo Lonneke

de enige tip die ik je kan geven is, accepteren meid, dat je ouder word, jammer dan, tenzij je aan de botox wil of iets dergelijks,
Nou dan heb ik liever een ouder gezicht, want die botox kopjes, ach wat een afknapper vind ik dat, die dames lijken allemaal op elkaar en een uitdrukking heb je niet meer,

maar ieder voor zich hoor, ik heb ook rimpels zowat, wie het niet mooi vind kijkt dan maar niet.

Groeten Silvia

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin
Onderwerpen van Zeemeermin
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 56

Bericht door Zeemeermin » ma 30 mar 2009 15:18

Hallo dames,

Ook ik merk dat mijn huid heel snel verouderd. Ik ben nu 46 en de laatste 2 jaar gaat het razendsnel.
Veel rimpels, vooral groeven bij neus/mond. Wallen onder de ogen. Ik heb ook pigmentvlekken en blijf dus uit de zon.
Tel daar ook het dik worden bij op en ik ben gelijk terneergeslagen. De bouwvakkers fluiten al jaren niet meer :lol:

Zeemeermin

Lonneke
Berichten van Lonneke
Onderwerpen van Lonneke
Menopauzejaar:

Bericht door Lonneke » ma 30 mar 2009 19:25

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties.
Het is in ieder geval een schrale troost dat ik niet de enige ben. Ik wijdde dit aan de overgang en dit wordt nu door jullie bevestigd.
Ik vind dit 'zomaar' accepteren makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik besteed veel geld aan crèmes en voedingssupplementen en vind dat het wel degelijk helpt, maar de laatste tjid gaat het zo snel achter uit dat er geen kruid meer tegen gewassen lijkt.

Groeten, Lonneke.

Koosjes
Berichten van Koosjes
Onderwerpen van Koosjes
Menopauzejaar:
Leeftijd: 67

Bericht door Koosjes » di 31 mar 2009 00:49

Hallo dames,

Ik baal er ook echt van want merk dat mijn lichaam/uiterlijk niet meer overeenkomen met mijn geest.
Ik voel mij een jaar of 35, maar uiterlijk kan ik er niet meer omheen dat ik bijna 57 ben.
Ook krijg ik nu last van mijn oogleden (gaan meer hangen) ben je net aan je rimpels onderkin en dikke lijf gewend krijg je dit nog als toetje er bij.
En ik ben bang dat er nog velen toetjes zullen volgen !

Koosje

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 57

Bericht door Gaia » di 31 mar 2009 11:10

Ha!

Ja...ook ik zucht wel eens diep naar mijn spiegelbeeld. Bijna 48 ondertussen... en al veel geleerd "gewoon te accepteren"...

Maar ook merk ik, dat als ik iets beter slaap, mijn gezicht er ook beter uitziet. Ook mijn "vreetbuien" zijn dan minder, omdat ik niet zo moe ben en mijn bloedsuikerspiegel stabieler is. Dus af en toe, als ik echt moe ben, gewoon op tijd mijn bed in en de dagroutine iets strenger aanpakken. Even geen afspraken, rustig bankuurtje na mijn werk voor de buis of met een boek en bak thee.

Troost je, ik heb dan weliswaar nog maatje 34, maar ook mijn lichaam verandert. Buikje wordt ook slapper en boller, huid van mijn benen..bovenarmen...
En inderdaad die groeven langs mijn mond, hollere kaaklijn, slappe gezichtscontouren...kraaienpoten..("van het lachen" zeg ik zelf altijd) ...:S (zal ik nog even doorgaan??? ;) )
En ook ik heb de laatste tijd heel veel moeite om goed passende kleren te vinden. In mijn maat heb je niet veel kleren voor volwassen vrouwen. Let er maar eens op. Ja, voor de jeugd volop! Maar ik heb geen zin meer in buiktruitjes en zo..maar een mooie jurk, rok of geklede broek..allemaal te groot!

Ook weet ik, dat ik niet in dat negatieve moet blijven hangen. Want dan verlies ik mijn uitstraling, en die vele, andere positieve punten. Want daar draait het om... mijn hele persoonlijkheid.
Het heeft allemaal even tijd nodig om aan je nieuwe zelf te wennen en de veranderingen te accepteren.
Jaren durfde ik niet zonder mascara bijvoorbeeld de deur uit..ik MOEST aantrekkelijk blijven van mezelf. Maar na -tig huildagen, 'burn-out en noem maar op.. ben ik zo trots op mezelf dat ik dat allemaal heb overwonnen, verwonder ik me nog vaak over de vrouw die ik aan het worden ben...
En DAT straal ik uit, ook zonder mascara!
En zie ik het even allemaal niet zitten, dan beloof ik mezelf dat, als het in mijn ogen er echt niet meer uitziet, ik een minifacelift mag nemen... Ik ga niks spuiten, maar misschien wel wat vel op laten rekken.... ;) ;)
Weet je...die gedachte is eigenlijk al genoeg...want ik schuif dat moment toch iedere keer weer vooruit merk ik. Blijkbaar vind ik het dan allemaal niet belangrijk genoeg meer....

Groetjes,
Gaia

Inepien
Berichten van Inepien
Onderwerpen van Inepien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Inepien » di 31 mar 2009 11:49

Hallo dames

O...heerlijk, wat een herkenning lees ik hier allemaal. Het is alsof het allemaal over mijzelf gaat.......de rimpels komen, haren op mijn kin komen er steeds meer, mijn haar wordt ineens een stuk grijzer, niet veel energie meer, in de middag doe ik vaak een dutje zodat ik er daarna weer voor het gezin kan zijn en boeken verslind ik tegenwoordig, zodat ik niets anders hoef te doen....
Kortom, het lijf is aan verandering onderhevig en ik zal eraan moeten wennen. maar het scheelt als ik weet waardoor het komt en wat er aan de hand is.
Jaren ben ik onzeker geweest omdat ik niet lekker in mijn vel zat en niet wist waardoor het kwam, Maar nu wordt het me steeds duidelijker! Gelukkig!!!!
Een goede reden om maar eens lekker aan mezelf te gaan denken.

Ine

Lonneke
Berichten van Lonneke
Onderwerpen van Lonneke
Menopauzejaar:

Bericht door Lonneke » di 31 mar 2009 21:17

Ha dames :D ,

Ik moet ook wel een beetje lachen om al die reacties hier, tis wa, vrouw zijn :( :)
Maar... ik heb een jaar geleden mijn oogleden laten corrigeren. Ze hebben hingen 'zo naar beneden, dat ze niet meer naar binnen vielen, zeg maar, echt zo lelijk en lastig omdat het zo vermoeiend was. En het resultaat is fantastisch, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!! Nu denk ik net als Gaia aan een mini-facelift. Ik ken mijn grenzen hierin echt wel en stel dit nog even uit, maar het gaat zeker gebeuren. Botox en zo, daar zou ik nooit aan beginnen.
Verder durf ik me nog steeds in bikini te vertonen, dat dan weer wel. Ik heb maatje 38 en alles is nog redelijk strak, maar ik weet dat er een tijd aankomt dat ik geen blote armen meer kan hebben en korte mouwtjes aan moet.
En nu weet ik wel dat er mensen zijn die zeggen: waar maak je je druk over, maar ik vind dat ik mij er zelf wel lekker bij moet voelen en ik heb gewoon moeite met een verouderend lichaam, dat mag toch, al zijn er veel en veel ergere dingen op de wereld.
Ik heb gewoon moeite als ik in de spiegel kijk, terwijl ik het op zich niet echt zo erg vind om ouder te worden, maar alleen aan dat wat het met mijn uiterlijk doet.

Groeten, Lonneke.

Aggie
Berichten van Aggie
Onderwerpen van Aggie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Aggie » di 07 apr 2009 12:35

Hallo meiden :lol:

Ook ik ben in 4 jaar ontzettend verouderd en dat vind ik vreselijk. Verzorg altijd goed, maar alleen een vette volle crème voelt lekker aan maar doet verder niets.
Heb wel mooie sprekende ogen en leuk bekkie, zeggen ze.

Aggie
;)

Ellen1958
Berichten van Ellen1958
Onderwerpen van Ellen1958
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Ellen1958 » vr 10 apr 2009 11:53

Hallo dames

Ik ben 50 jaar en ik heb al zeker 15 jaar fikse kraaiepoten. Storen ze? Ja soms, als ik er een opmerking over krijg. En voor de rest denk ik: ik smeer m'n crème en basta, verder geen gerommel aan mijn lijf. Ik probeer me er zo min mogelijk druk om te maken en me niet gek te laten maken door de commercie.
Het is net als mijn grijze haren, die nu de kop op steken :mrgreen: . Mijn zus zegt steeds dat ik m'n haar moet verven, maar ik roep dan steeds maar: 'Mooi grijs is niet lelijk' en ik bespaar me de rompslomp van verven, uitgroei en geld.

Groetjes,
Ellen

Antje
Berichten van Antje
Onderwerpen van Antje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Antje » vr 10 apr 2009 20:40

Beste dames,

ik ben een vrouw van net 40 en ook ik heb overgangsverschijnselen, al zeker een jaar of 4!
En inderdaad, naast het dikker worden en zwaardere onregelmatige menstruaties helaas ook een veroudering van de huid.
Mijn huid wordt aan de handen en voeten heel droog, krijgen ook zo'n glimmend laagje van droogheid.
Nu heb ik een fulltime baan en dat komt ook zeker niet je huid ten goede in deze periode, de wallen vieren hoogtij.
Ik heb voor mezelf een remedie gevonden tegen de huidveroudering. Ik gebruik baby-billenzalf op mijn gezicht, alleen 's avonds anders lijk je op een pierrot poppetje. Bij mij werkt het in ieder geval.
Ook nog gewone crèmes blijven smeren hoor, dan kan zeker geen kwaad. Pappen en nat houden :lol: die boel. Helaas moeten we er mee leven maar ik denk nog wel eens met weemoed terug aan mijn mooie huidje. Helaas was dat in mijn geval van korte duur.

Antje

Katrien
Berichten van Katrien
Onderwerpen van Katrien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Katrien » zo 12 apr 2009 15:43

Hallo,

Ik smeer ook dag- en nachtcrèmes, maar ook ik herken me in de huidveroudering.
In de spiegel merk ik er niet enorm veel van maar op foto is het confronterend. Alles begint te hangen en ik schrik van de foto's met een gevoel van vervreemding van mezelf.

Groeten, Nina

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Marie » ma 20 apr 2009 09:20

Hallo dames

Hoe herkenbaar.
Als ik sommige foto's zie van mezelf denk ik jemig wat een ouwe kop krijg ik. En die dunne huid bij mijn hals, begint op een landkaart te lijken.
Ik prijs me dan maar gelukkig met mijn pluspuntjes o.a. dat ik nog redelijk slank ben. We kunnen de leeftijd niet stoppen helaas.
Het gaat wel sneller die veroudering inderdaad. Maar het scheelt echt een paar kreukels als ik op tijd mijn rust neem.

Groeten Marie

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:

Bericht door Marjolijn2 » ma 25 mei 2009 06:50

Hallo dames,

Hoelang duurt het ongeveer voor de veroudering van je huid.
Ik hoop nog een paar jaar zonder te veel rimpels te kunnen doen want ik wordt nu 8 jaar jonger geschat.

Marjolijn

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:

Bericht door Marjolijn2 » do 28 mei 2009 08:43

Hallo dames,

Ik keek net in de spiegel ik schok heel erg ik kende mij helemaal niet meer. Teneerste heb ik nu een heel erge onderkin wat ik eerst niet had en mijn gezicht ziet er anders uit net het heel rimpelig is :S :S

Groet
Marjolijn

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 57

Bericht door Gaia » do 28 mei 2009 10:54

Ha!

Je huid wordt slapper, meid. De een krijgt plooien langs de mond, de ander wallen...
Ik weet het, je wordt er 's morgens niet vrolijk van...en dan gaat je gezicht helemaal "hangen" ...
Ik smeer iedere dag een verstevigende crème, probeer op tijd naar bed te gaan...Het helpt allemaal een beetje.

(En stiekem heb ik mezelf beloofd...als het ECHT niet meer om aan te zien is, dan trakteer ik mezelf op een minilift..) ... En gek genoeg... op een of andere manier verschuif ik voor mezelf iedere keer de grens.
Niet alleen lichamelijk wordt je ouder..geestelijk ook. Het hoort bij deze nieuwe levensfase. Je bent niet lelijk. Gewoon een wat rijpere vrouw...het is je persoonlijkheid die aantrekkelijk is. Probeer dat een beetje in je achterhoofd te houden. (EN niet teveel te blijven hangen voor de spiegel... :( )...

Groetjes,
Gaia

Emma16
Berichten van Emma16
Onderwerpen van Emma16
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Bericht door Emma16 » za 11 mar 2017 14:39

Hallo dames

Kan er nog een beetje nieuw leven geblazen worden in dit forum?
Hoe vergaat het de dames die (alweer bijna 10 jaar geleden)! in dit forum schreven?
Al veranderd in verdroogde pruimen ;) ;) of toch aan de facelift?
Ik heb zoveel moeite met het ouder worden. Ben er ook nog te jong voor al zeg ik het zelf (37)
En de media helpt er ook niet aan mee. Daar mag ook niemand rimpels hebben en wordt alles flink glad geplamuurd.
Wat een troost zou het toch zijn als Wendy van Dijk ook gewoon met een rimpelig gezicht de Voice mocht presenteren.
Herkenning zou helpen naar mijn idee.
Dan zouden toch minder vrouwen naar de klinieken rennen denk ik.
Je mag er gewoon niet oud uit zien in deze tijd.

Emma

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 55

Bericht door Lee64 » za 11 mar 2017 17:31

Dag Emma

Als vrouwen zelf al over vrouwen met een ouder wordende huid spreken in termen als 'gedroogde pruimen' zal er niet snel iets veranderen in de maatschappij he?

Groetjes Lee

Nymphela
Berichten van Nymphela
Onderwerpen van Nymphela
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Nymphela » do 15 jun 2017 14:27

Hallo allemaal,

Ik zal me allereerst even voorstellen, want ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben 48 jaar, moeder van 5 kinderen en heb erg veel last van allerlei overgangsklachten, waaronder ook de huidveroudering. Wat ik hier lees over snelle veroudering is zo herkenbaar helaas... Ik was vrij jong toen ik mijn eerste kraaienpootjes kreeg en voorhoofdslijnen had ik ook al rond mijn 25e en ik vond dat niet leuk maar ook niet zo erg, al kreeg ik daar soms van anderen wel opmerkingen over (wat ik overigens erg ongepast vind).

Ik heb een heel lichte huid ( en ook daar veel opmerkingen over) en heb als kind heel veel buiten gespeeld zonder zonne- crème en dan krijg je sowieso vaak al wat eerder rimpels, ook al i.c.m. met een stressvol leven. Ik let er de laatste 10 jaar wel goed op dat ik niet teveel in de zon zit. Ik rook niet en drink sporadisch. De laatste maanden vind ik het schrikbarend erger worden. Ik heb er best veel moeite mee... Ik wil er niet uitzien als een meisje van 20 en ik voel me ook een beetje 'verraden' door al die vrouwen ( en nee dat zijn echt niet alleen celebs!) die de indruk wekken dat de tijd zonder enig spoor na te laten aan hun voorbij gaat dankzij fillers en botox.

Meestal voel ik me vrolijk en energiek, maar als ik in de spiegel kijk zie ik steeds meer een afgetobde kop: mijn mondhoeken beginnen naar beneden te zakken, mijn oogleden hangen... Ik heb het gevoel dat ik mezelf opnieuw moet verkennen en dat ik het gezicht dat zo comfortabel en vertrouwd geworden was plotseling ben kwijtgeraakt zonder dat ik er ook maar erg in had.

Ik was gewend om mezelf mooi te vinden en ik voel dat nu niet meer. Ik ervaar de overgang op dit moment niet bepaald als sexy, al zegt mijn man dat hij me nog steeds prachtig vindt. Ik wil niet ook overstag gaan om er 'dan maar wat aan te doen' maar vind dat wel steeds lastiger en voel me een laatste der Mohikanen met mijn rimpeltjes soms..
Sorry dat het zo'n lange post geworden is!

Groetjes, Nymphela

Emma16
Berichten van Emma16
Onderwerpen van Emma16
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Bericht door Emma16 » do 27 jul 2017 22:09

Hoi Nympheala,

Ik snap wat je bedoeld. Ik herken mezelf ook niet in de spiegel. Sterker nog, ik schrik gewoon echt letterlijk af en toe. Heel raar.
Alsof het over 1 nacht is gebeurd.
Het is wennen aan geheel nieuwe fase in je leven. Ik hoop dat voor jou ( en mij) dat het snel went.
Gelukkig vind je man je nog prachtig!

Emma

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht