Rand om de lippen/Opgezwollen onderlip

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Hannie64
Berichten van Hannie64
Onderwerpen van Hannie64
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Rand om de lippen/Opgezwollen onderlip

Bericht door Hannie64 » za 16 feb 2008 13:26

Hallo

Wie herkent dit, heb hier al veel gelezen maar ben dit nog niet tegen gekomen.
Heb bij m,n bovenlip een dikke opgezette rand die brand en erg droog is.
Daarbij hele droge lippen en schrijnende lippen.

Daarbij ook kloofjes.
Word hier ook s,nachts vaak van wakker, smeer ze dan in,
en dan gaat het wel weer een klein poosje.
Heb daarbij ook een heel droge mond.

Het verschilt per dag.
Is dus duidelijk een hormoon kwestie.
Hoor hier nooit wat over, ben benieuwd.

Hanny

Elisa62
Berichten van Elisa62
Onderwerpen van Elisa62
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Rand om de lippen/Opgezwollen onderlip

Bericht door Elisa62 » di 20 mar 2012 11:44

Beste Hanny

Ik kon ook niets vinden op dit forum hierover. Zelf heb ik er sinds 2 weken last van maar dan opgezwollen onderlip. Voelt raar aan, en soms voel ik niks meer hiervan. Zit al enige tijd in de overgang.
Heeft iemand dit ook?

Groeten, Elisa

Wilhelmina1961
Berichten van Wilhelmina1961
Onderwerpen van Wilhelmina1961
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Wilhelmina1961 » do 22 mar 2012 10:20

Hallo dames

Hier nog iemand die regelmatig een rand om haar lippen heeft, nadien wordt het ruw, dit heb ik nu een aantal jaren. Ik gebruik een oud huismiddel om de ergste klachten tegen te gaan, maar het is wel vervelend. Het lijkt ook zo raar, ik ben blij dat ik niet de enigste ben die dit heeft. Het zal allemaal wel weer overgaan, we moeten maar geduld hebben :evil: Het duurt mij allemaal veel te lang nu al bijna 6 jaar bezig met de overgang. Was het maar eens voorbij

Groeten, Willeke

Duurlied
Berichten van Duurlied
Onderwerpen van Duurlied
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Duurlied » di 16 jul 2013 19:36

Hallo mensen,

Heel frappant dat ik dit vandaag voor het eerst lees!
Ik heb sinds 2 weken hier last van en wist niet dat het met de overgang te maken kon hebben. Zit zo'n 10 jaar nu in de overgang en heb van de lippen nog geen last gehad. Wel gehad en nog steeds: veel opvliegers, maar drink nu sinds een week of wat geen koffie meer...lijkt iets te helpen...

groeten van Engelien

Maddy
Berichten van Maddy
Onderwerpen van Maddy
Menopauzejaar: 2007

Bericht door Maddy » zo 21 jul 2013 12:14

Hallo Hanny,

Heb hier al maanden last van, heb wel een wondje aan mijn onderlip aan de huisarts laten zien en moest het in de gaten houden.
Mijn onderlip is nu weer helemaal genezen maar wist niet dat dit ook met de overgang te maken had.

Groeten Maddy

Marion50
Berichten van Marion50
Onderwerpen van Marion50
Menopauzejaar:

Bericht door Marion50 » do 01 aug 2013 13:42

Hallo dames,

Ik zit sinds 2008 in "mijn overgang", ik schrijf extra "mijn", omdat het mijn problemen zijn waar ik mee kamp. Via een goede vriendin ben ik op deze site terecht gekomen. En ja, sinds maanden betrap ik me erop dat ik in mijn binnenste onderlip een ruwe rand heb. Voelt vaak branderig aan, dacht dat het eerst aan mijn tanden lag, omdat ik heel strak mijn kaken op elkaar houdt waardoor mijn tanden nog eens extra in mijn onderlip duwen.
Ook is het sinds aan aantal maanden een gewoonte van mij geworden om mijn tong lang mijn ondertanden te wrijven, waardoor mijn tongpuntje heel gevoelig is. Door het branderige gevoel in mijn onderlip kan ik niet slapen en vaker als ik in bed lig, weet ik niet hoe maanden geleden zo in slaap heb kunnen vallen.
Als ik nu ga slapen dan zet ik mijn beste pruillip op, waardoor ik de extra druk van mijn tanden op de rand tenminste niet meer voel. Het is voor mij als een wonder te lezen dat ook dit bij de overgang hoort. Ik prijs me gelukkig met deze site en vooral met jullie allen dames. :D

Marion

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht