Haar wordt dunner

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Vrouwke
Berichten van Vrouwke
Onderwerpen van Vrouwke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Haar wordt dunner

Bericht door Vrouwke » ma 10 dec 2007 10:28

Hallo dames,

Ik ben altijd in het bezit geweest van een volle haardos. Sinds 8 jaar ben ik in de overgang.
Natuurlijk de nodige klachten gehad maar dat gaat beter.
Nu valt het me wel op dat mijn haarinplant steeds dunner wordt.Vooral bovenop.
Heeft dat met het ouder worden te maken en kan ik daar iets tegen doen.
Vind het echt heel erg.

Ik slik geen hormonen of andere medicijnen

Vrouwke

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Re: Haar wordt dunner

Bericht door Anneke » ma 10 dec 2007 10:54

Hoi,

Ik heb ik een tijd last gehad van haaruitval, zo veel dat ik om de 2 dagen een kopje vol haar verloor bij het wassen en dan wat er overdag nog uitviel, het viel toen samen met het plotseling overlijden van mijn vader en het begin van de overgang.

De kapster adviseerde mij vitamine B complex te gebruiken, en als het beter werd er nog een tijdje mee door te gaan.

Dat heb ik ook gedaan en de haaruitval is nu gewoon in het voor- en najaar wat meer dan normaal, mijn haar is wel minder dik dan vroeger.

Je kan er ook de huisarts naar laten kijken, die kijkt dan of je kale plekken hebt.

Sterkte ermee, Anneke

Vrouwke
Berichten van Vrouwke
Onderwerpen van Vrouwke
Menopauzejaar:

Bericht door Vrouwke » ma 10 dec 2007 11:38

Hallo,

Ik merk dat ik meer last van stress heb sinds ik in de overgang zit dus dat kan er best mee te maken hebben.
De huisarts heb ik er al over gebeld een hele poos geleden. Die heeft mijn schildklierfuncties laten prikken en had het met geen woord over de overgang.
Had ik zelf destijds ook nog niet aan gedacht dus er ook niet naar gevraagd.

Hoe lang duurde het bij jou voordat je merkte dat het minder werd?

Vrouwke

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 58

Bericht door Gaia » ma 10 dec 2007 13:57

Hi!

Hee. dit is een onderwerp waar ik ook wel wat over kwijt wil...
Ook ik heb er namelijk flink last van (gehad?). Ik merkte het tijdens het wassen en borstelen..kwam er nu meer uit dan normaal...klopte het, dat mijn haar minder vol aanvoelde?

Als ik het vroeg aan mensen om me heen werd ik wat meewarig aangekeken...maar als ik mijn hand door mijn haar haalde, voelde ik duidelijk verschil.

Gelukkig heb ook ik altijd een flinke bos haar gehad, dus ik hoef het nog niet te knippen...Er is voldoende overgebleven...
Maar de structuur van het haar is toch wel veranderd. Gelukkig heb ik het idee, dat het uitvallen minder is geworden.

Volgens mij hoor je dit ook vaak, als vrouwen net bevallen zijn...dat ze dan last krijgen van haaruitval tijdelijk.
Hormonen dus duidelijk!! ??

Gaia

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Anneke » ma 10 dec 2007 14:22

Hoi,

Het heeft wel een maand of 2 geduurd voor het ging werken en als je ziet dat het uitvallen minder wordt niet meteen stoppen maar nog een paar maanden door blijven slikken.

Zwangere vrouwen krijgen volgens mij extra haar, en dat valt er na de bevalling weer uit.

Mijn haar was vroeger wel gemakkelijker dan nu, ik moet er meer moeite voor doen om het in model te krijgen en het voelt soms aan of je ongesteld bent, dan is er bij mij niets mee te beginnen en die periodes duren wel weken achter elkaar.

Het zal er ook wel weer bij horen!

Anneke

Vrouwke
Berichten van Vrouwke
Onderwerpen van Vrouwke
Menopauzejaar:

Bericht door Vrouwke » ma 10 dec 2007 15:49

Hallo Anneke

Klopt dat zwangere vrouwen soms meer haar hebben. Heb er zelf nooit iets van gemerkt.
Heb altijd een mooie bos krullen gehad maar bovenop kijk ik er nu zo doorheen!

Ik heb mijn eerste pilletje vitamine B al geslikt!
Hoop dat het helpt!
Ben een echte stresskip geworden sinds ik in de overgang zit.

Vrouwke

Maggie58
Berichten van Maggie58
Onderwerpen van Maggie58
Menopauzejaar:
Leeftijd: 72

Bericht door Maggie58 » ma 10 dec 2007 22:59

Hallo Dames

Ook mijn bos is veel dunner geworden en mijn kapster raadde ook vitamine B aan. Dus doe ik dat maar. En vandaag was ik bij de dokter voor uitslag van bloedprikken. Stiekem had hij ook mijn hormoonhuishouden mee laten testen, ( weet niet hoe ik het anders moet omschrijven ) en daar kwam uit dat ik door de overgang heen ben. :lol: :lol: :lol: Ik voelde me ook al wel wat beter de laatste tijd.
Heeft al met al toch wel 5 jaar geduurd.

Maggie

Mies
Berichten van Mies
Onderwerpen van Mies
Menopauzejaar:

Bericht door Mies » di 11 dec 2007 01:03

Maggie58 schreef:
ma 10 dec 2007 22:59
en daar kwam uit dat ik door de overgang heen ben.
Beste Maggie

Het is niet mogelijk om het einde van de overgang vast te stellen. Dus waar jouw huisarts dat vandaan haalt!

Mies

Maggie58
Berichten van Maggie58
Onderwerpen van Maggie58
Menopauzejaar:
Leeftijd: 72

Bericht door Maggie58 » di 11 dec 2007 08:15

Mies schreef:
di 11 dec 2007 01:03
Het is niet mogelijk om het einde van de overgang vast te stellen. Dus waar jouw huisarts dat vandaan haalt!
Mirna,

Hij had de papieren van het lab. en heeft het me laten zien. De waardes?? waren normaal. Als iemand via bloed prikken kan vaststellen dat je in de overgang zit, dan moet het toch ook vast te stellen zijn dat je er uit bent? Of is dit te simpel gedacht? Ik heb deze dokter al 25 jaar en vertrouw hem volledig, gezien mijn ervaringen door de jaren heen.

Maggie

Mies
Berichten van Mies
Onderwerpen van Mies
Menopauzejaar:

Bericht door Mies » di 11 dec 2007 14:58

Hallo Maggie

Dat is een denkfout.
Na de menopauze is bijv het FSH voor de rest van je leven verhoogd. Dat blijft dus altijd te zien in een bloedtest.

Mies

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht