Onrustige huid

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Fieneke
Berichten van Fieneke
Onderwerpen van Fieneke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Onrustige huid

Bericht door Fieneke » di 25 apr 2017 11:11

Beste overgangsters,

ik heb perioden dat mijn huid onrustig is met ontstekinkjes/rode vlekjes soms met een bultje/puistje eronder. Het kan zomaar twee maanden duren en dan trekt het weer weg en is de huid weer rustig en ziet er een stuk beter uit.

Ik heb niet bijgehouden wanneer, want het ligt niet aan het eten. Mijn eetpatroon is hetzelfde als altijd. Gewoon gezond.

Ik ben al 9 jaar in de overgang en de opvliegers zijn er nog steeds al is het wel een stuk minder dan in het begin. Ik ben 63 jaar.

Wie heeft dat ook (die onrustige huid) en wat kun je er aan doen? Vooral die ontstekingen in de huid is oervervelend.

vrgr Fieneke

Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Re: Onrustige huid

Bericht door Ingmart5860 » za 06 mei 2017 19:55

Hallo,

Omdat ik ook zulke last heb van onrustige huid en vooral in de lies en schaamzone heb ik hier even komen piepen of ik lotgenoten zou vinden.

Ik heb dit ook nu al eventjes, het gaat op en af en alleen maar daar. Rode bultjes, onderhuidse bultjes, rode vlekken. Ik durf me haast niet meer scheren en tja het is ook in het midden van de schaamheuvel of ergens anders in het schaamhaar.

Ik heb mijn suikerwaarden zelf al gecontroleerd of ik geen hoge suiker had maar dit was niet.

Ik smeer van alles, van cortisonezalf van de dokter tot sudocrème of zinkzalf, of babyolie...ik weet het niet goed meer.

Ik heb wel gemerkt dat het meer is tijdens periodes waarin ik enorme last heb van nachtelijke opvliegers. Maar raar, nergesnns anders heb ik het behalve daar.

Wel ouderdomswratjes, welke ik walgelijk vind...ik kan de deur blijven platlopen om alles weg te vriezen.

Wat doe,jij aan die ontstekingen?

Groetjes
Ingrid

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 09 mei 2017 12:09

Hoi,

Ik heb last van eczeem, op mijn ooglid en bij mijn oorlel.
Ook last van velletjes in mijn gezicht, met crème gaat dit niet weg. Heel droog dus.
Sinds 2 dagen heb ik s'morgens weer opvliegers en ook last van koude rillingen en nu is mijn eczeem dus weer verergert.
Ik smeer nu maar weer een cortisonencrème omdat mijn ooglid dik en pijnlijk is. Hiermee gaat het wel tijdelijk weg, maar komt weer terug.

groetjes Babsi

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » wo 10 mei 2017 12:53

Ingrid,

hoewel een niet zo fijn onderwerp wil ik graag reageren. Wat jij beschrijft heb ik ook, smeren is naar mijn idee de enige oplossing, maar volgens mij komt het inderdaad van het zweten. Bij mij helpt smeren wel maar ik moet het goed bijhouden. Soms denk ik dat mijn wasmiddel het ook verergert, dan zou ik op Neutral over moeten gaan en dat kost behoorlijk dus ik zie het nog even aan.
Wel douche ik met Sebamed.
Valt allemaal niet mee!

Willemien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht