Ik voel me jong, maar.....

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Franka
Berichten van Franka
Onderwerpen van Franka
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 65

Ik voel me jong, maar.....

Bericht door Franka » do 19 sep 2002 09:58

Hallo dames,

ik ben 49 pas geworden, en had totaal geen zin om het te vieren. Mijn man begrijpt het gelukkig maar mijn omgeving niet! Zit midden in de overgang en baal er van dat mijn lichaam verouderd. Ik voel me nog wel jong, maar die rimpels he? Heb daar veel moeite mee.

aknarf

Trina
Berichten van Trina
Onderwerpen van Trina
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 70

Re: Ik voel me jong, maar.....

Bericht door Trina » do 19 sep 2002 09:59

Ja Franca, ik begrijp je.

Vond het ook kl*te, dat ouder, dikker en lelijker. Ik lijk precies op m'n moeder, ik vind haar hartstikke lief hoor, maar dat mijn lijf net zo wordt als zij vind ik niet prettig.

Sta je gezellig met jonge meiden te praten, voel je je net zo als zij en dan zie je jezelf plotseling in een etalageruit of een spiegel en dan staat daar een oudere vrouw. Zo ken je jezelf niet, je hebt een ander beeld van jezelf.

Maar.... Franca er zijn zoveel vrouwen die hun 49e verjaardag niet eens halen! We kunnen ook proberen te denken:
"Wat fijn ik ben al 49"!

Ik ben nu al zover, soms overvalt me nog wel de heimwee hoor, maar ik ben nu blij en trots dat ik in april 54 wordt.
Het kost tijd maar ik hoop dat jij dat ook over een poosje kunt zeggen.
We leven maar een keer, laten we ervan genieten en het mooi zijn is voor de jonkies van nu, die komen later ook hetzelfde tegen.

Groetjes en sterkte, Trina.

Franca
Berichten van Franca
Onderwerpen van Franca
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 67

Bericht door Franca » do 19 sep 2002 09:59

Hi Franka, ik weer.

Ben gisteren 51 geworden en voel me inderdaad wel oud nu!!! De rimpels vallen wel mee, maar het dikker worden en het er niet meer af krijgen vind ik vreselijk. Ook merk je natuurlijk dat je huid verslapt, je niet meer alles kan en sneller moet afhaken. Maar ja we doen er niets aan, het is nu eenmaal zo.

Mijn vrienden, familie en mijn man worden gelukkig ook allemaal ouder en dus kunnen we er zo af en toe best om lachen met zijn allen, maar als ik af en toe van die oudjes zie schuiven dan vind ik dat wel beangstigend en eng.

Maar laten we maar positief blijven en alle opvliegers voor lief nemen.
Ik weet dat dit voorbij gaat en het idee straks niet meer te werken en lekker te kunnen genieten samen met je partner lijkt mij een heerlijk vooruitzicht.

Sterkte en groetjes Franca

Mar1
Berichten van Mar1
Onderwerpen van Mar1
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 69

Bericht door Mar1 » do 19 sep 2002 10:00

Hoi Franka

Ik heb ook veel moeite met er ouder uitzien dan je je eigenlijk voelt (nou ja, behalve 's-ochtends vroeg als je net uit je bed komt). Iedereen zegt dat ik er veel jonger uitzie dan mijn leeftijd (53) maar ik zie de toekomst soms heel somber in. Dan denk ik, over tien jaar ben ik 63 (shit) dan ben ik echt oud.

Misschien komen die negatieve gedachten bij mij (denk ik) ook wel van het feit dat ik dan bij een oude vrouw (onbewust) aan mijn moeder (en ook vader) denk. Ze zijn voor mij niet bepaald een voorbeeld van hoe je leuk en geestelijk/lichamelijk aktief oud kunt worden (zijn). Dus als ik zulke gedachten heb, moet ik mezelf even goed toespreken in de spiegel: je bent het waard om er te zijn.

Mar

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht