Huidverslapping

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Dvdm08
Berichten van Dvdm08
Onderwerpen van Dvdm08
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 42

Huidverslapping

Bericht door Dvdm08 » zo 01 mei 2016 17:02

Hallo

Ik ben nu 38 en zit theoretisch gezien al een paar jaar in de overgang maar ik menstrueer nog wel. Ik heb al jaren last van heel veel klachten maar wat ik momenteel erg vind is dat mijn huid zo gaat zakken. Mijn huid wordt dunner en gaat hangen. Om klachten te onderdrukken gebruik ik wel hormoontherapie maar dit doet alleen maar iets tegen de opvliegers. Ik zit momenteel thuis met veel migraineklachten en draaiduizeligheidsaanvallen. Het lichaam lijkt wel versneld te verouderen! Alles in mijn lichaam heeft last van de vroege overgang en niet zo'n beetje ook. Elk jaar en elke maand is weer anders met andere klachten en ik functioneer helemaal niet meer door al deze klachten.

Kan het zijn dat ook als je vervroegd in de overgang komt dit ook zorgt voor een versnelde verslapping van mijn huid. Volgens de artsen kan dit niet maar ik zie echt mijn gezicht de laatste paar jaren veranderen en schrik hier erg van omdat ik nog geeneens de 40 ben gepasseerd?

Dvdm08

Merlina
Berichten van Merlina
Onderwerpen van Merlina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Huidverslapping

Bericht door Merlina » ma 02 mei 2016 01:36

Beste Dvdm08

Hormonen hebben invloed op de conditie van je huid. Rond de menopauze raakt je oestrogeen uiteindelijk blijvend verlaagd. Slijmvliezen en huiden worden daardoor droger en minder elastisch, slapper dus.

Merlina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht