Huidproblemen gezicht

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
CatherineF
Berichten van CatherineF
Onderwerpen van CatherineF
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Huidproblemen gezicht

Bericht door CatherineF » do 05 nov 2015 16:16

Hallo allemaal,

On top of alle andere vervelende zaken (irritatie, angst, huilbuien, woede, moeheid, misselijk, hoofdpijn, opgezette buik, vocht vasthouden enz enz jullie kennen ze wel) zie ik er ook nog eens niet uit. Nooit een heel gaaf huidje gehad, maar ik heb nu steeds hele rare onderhuidse bultjes (vooral op voorhoofd, maar ook op wangen en in nek eigenlijk) in mijn gezicht. Verder soms ook 'gewone' pukkels (puisten) en dan ook nog eens soort huidbultjes van vel zeg maar. Geen deskundige die weet wat het is. Alle crèmes, laser, peeling, pillen al geprobeerd. Dacht eerst dat die onderhuidse bultjes door de zon kwamen, maar het is er ook in de regen. Voeding aangepast, niets helpt. Hoort dit er ook bij? Het begon wel jaren geleden, met alle andere klachten. Kan iemand zeggen -die al aan de 'overkant' is, dat er weer een tijd komt met een betere huid?? Of überhaupt een betere tijd?? Vind verder het leven nog steeds heel leuk hoor, maar toch....

Catherine

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Huidproblemen gezicht

Bericht door Luna66 » do 05 nov 2015 19:55

Hoi Catherine

Wat vervelend en erg in je gezicht , ook ik weet wat het is om pukkels te hebben de ene keer erger dan de andere keer heb ik vanaf mij pubertijd al elke maand weer nu nog steeds ! Ik probeer er vanaf te blijven maar dat lukt niet altijd omdat het zeer doet als de druk eraf is word het een rode plek en dan korstje erop !

In jou geval zou ik eerder denken aan een allergie ! Heb je wel eens een test gehad ?
Zo zeggen ze ook altijd dat karnemelk drinken goed is ! Misschien een tip !! ( bloedzuiverend )
Ik hoop voor je dat er toch iets voor gevonden wordt ! En dat het dan beter gaat !

groetjes, Luna

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Flippertje » vr 06 nov 2015 00:03

Hallo

Heb elke keer rond ik ongesteld moet worden van die onderhuidse puistjes, doen ook zeer, bedoel je dat?

Flippertje

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Helena » ma 09 nov 2015 13:03

Hoi Catherine,

Die rode onderhuidse bultjes heb ik ook lange tijd gehad, met name in nek en ook in gebied zo aan de onderkant van mijn gezicht
had vroeger als puber heel veel last van acne (ook op rug) en dat duurde lang voordat het eindelijk over was....
en tijdens de overgang veel last van onderhuidse bultjes op gezicht dus vond ik ook niet echt leuk. Ook op mijn hoofdhuid (waar de haren zitten) zelfs

en tig andere klachten door die overgang ik weet echt niet soms waar ik het zoeken moet....

Helena

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Jikkemien » di 17 nov 2015 19:57

Hallo

Heel herkenbaar. Bij mij jeuken die bulten ook. Heel vervelend. Bij mijn nekharen, aan de zijkant van mijn nek en onder mijn kin. Heel vervelend. Ik had vroeger ook last van acne en heb af en toe het gevoel dat ik weer in de pubertijd zit ; )
Heel veel sterkte !

Monique

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Bericht door Dorothea » wo 18 nov 2015 09:21

Goedemorgen,

Ja, die bulten vooral op de kin heb ik ook gehad, wat erg vond ik dat en dan ook nog eens beroerd voelen, het is zeker weten hormoon gerelateerd.

Nu ik 3 jaar in de post ben, is dit een van de problemen die zijn opgelost, af en toe steekt er nog een de kop op, dan weet ik, o er is weer een verandering of schommeling aan de gang.

Sterkte,
Dorothea.

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Jikkemien » wo 18 nov 2015 18:56

Gelukkig, er komt een einde aan ; )

Monique

Plaats reactie