Enorme jeuk en huiduitslag

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Puck65
Berichten van Puck65
Onderwerpen van Puck65
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Enorme jeuk en huiduitslag

Bericht door Puck65 » zo 25 mei 2014 22:55

Hallo allemaal,

Een kleine 2 weken geleden heb ik een ECG en Hartecho gehad i.v.m met de vele hartoverslagen, aanstaande woensdag krijg ik hier de uitslag van.
Inmiddels heb ik nog maar mondjesmaat last van hartoverslagen maar nu... zucht... nu zitten mijn voeten, handen en onderarmen helemaal vol met rode huiduitslag, dik, vurig en gezwollen, met veel, heel veel rode kleine pukkeltjes eromheen. Het ziet er echt niet uit, met dit mooie weer, en dus blote armen en benen, mensen kijken mij aan alsof ik een enge besmettelijke ziekte heb :(

Maar het ergste vind ik nog wel de jeuk, ik doe niet anders, eindeloos krabben, tot bloedens toe, en dan nog blijft het jeuken.

Herkennen jullie dit??? Ik heb echt het gevoel alsof ik te lang in de zon gelegen heb maar heb dat expres niet gedaan, branderig, oververhit, ik heb de neiging om overal komkommers op te leggen...

Groetjes, Puck.

Grietje50
Berichten van Grietje50
Onderwerpen van Grietje50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Enorme jeuk en huiduitslag

Bericht door Grietje50 » ma 26 mei 2014 09:31

Hallo

Ik heb dit enkele maanden geleden ook gekregen, op gans mijn bovenlichaam, rug, vooraan, het gaat en het komt, rode uitslag, jeuken, ik heb er een zalf voor gekregen en dan gaat het weg. Ik heb ook heel erge jeuk onder mijn oksels, er is niks te zien, geen puistjes, geen schimmel, niks. Ook met periodes :(

Hartoverslagen heb ik ook, 2 jaar geleden begonnen, bij de cardioloog, niks te zien op de testen en op de echo.

Er zijn dagen dat ik er moedeloos van wordt, van die hele overgang, er komt steeds iets bij, soms verdwijnt er een kwaaltje en komt er onmiddellijk een ander voor in de plaats :(

Grietje

Puck65
Berichten van Puck65
Onderwerpen van Puck65
Menopauzejaar:

Bericht door Puck65 » ma 26 mei 2014 13:18

Hoi Grietje,

Pfff, het is ook echt hopeloos soms, ook zo raar, ik was altijd zo nuchter, maar die hartoverslagen zijn er echt, die hartkloppingen ook, en nu die huiduitslag, ik zie dan wel veel, heel veel rode uitslag, of het nu iets van netelroos is, ik weet het niet.
Inmiddels lijk ik wel een rood gespikkelde beer :shock: echt!

Inderdaad, het zijn periodes, is het een weg, krijg je er weer wat anders geks voor terug.....

Sterkte ermee, Puck.

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Pee » ma 26 mei 2014 15:12

Hoi,

Die huiduitslag heb ik ook, eerst dacht men aan de processie rups!
De rupsen verdwenen, de jeuk niet. k slik anti-histamine en dat wil wel helpen.
Het was even zoeken welke mij het beste paste, maar nu gaat het beter.
Ik kon niet meer stil zitten, jeuk en rusteloze benen om gek van te worden!

Groet Petry

Chrissie
Berichten van Chrissie
Onderwerpen van Chrissie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Chrissie » ma 26 mei 2014 18:48

Hallo dames,

Oh ik dacht dat ik al gek aan het worden was maar ik zie jullie ook jeuk hebben. Ik blijf maar krabben, niet normaal meer. :S

Dan weer niet dan weer wel, ruwe lippen, smeren helpt niet, nu weer jeuk, ook smeren maar ook dat helpt niet, dan weer dat alle gewrichten die pijn doen ..Het lijkt wel een horrorfilm. Een gaat weg en hups weer een ander euvel. Zou verboden moeten worden die overgang :evil:

Chrissie

Puck65
Berichten van Puck65
Onderwerpen van Puck65
Menopauzejaar:

Bericht door Puck65 » ma 26 mei 2014 20:28

Hallo allemaal,

Poeh zeg, ik ben dus echt weer zo niet de enigste....echt vreselijk die jeuk. Zou ik 's nachts kunnen slapen omdat de hartkloppingen minder erg zijn, lig ik mezelf helemaal open te krabben van de jeuk en lig ik daar weer wakker van :(

Jeetje, en ik ben nog wel elke maand gewoon ongesteld, wat komt er allemaal nog..

Groetjes, Puck.

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Pee » ma 26 mei 2014 20:49

Puck,

Ik heb al menig keer mijn hele bed afgehaald!
Schoon beddengoed erop en ik kon weer slapen, zat niets in hoor, maar sommige overtrekken zijn zachter dan de andere!
Het lijkt soms wel een mierenhoop dat bed van mij hahaha.
Anti-histamine helpt echt!
Op dit moment is het een stuk minder bij mij, gelukkig!!!
Nu zweet ik er weer om de haverklap uit pfff.
Wel kan ik zo ineens uitslag krijgen, meestal in mijn hals, ook kriebeljeuk jakkes.
Dan gebruik ik dermagel.
Vroeger voor mijn pubertijd had ik ook veel jeuk, om van alles en nog wat.
Het lijkt wel of die tijd terug is!

Groetjes Petry

Puck65
Berichten van Puck65
Onderwerpen van Puck65
Menopauzejaar:

Bericht door Puck65 » ma 26 mei 2014 22:29

Petry,

dat schone beddengoed...hahaha, ja, bah, zat ik ook nog een artikel te lezen over bedwantsen met bijbehorende plaatjes, :o
Ook erg prettig voor je relatie die nachtelijke verschoonpartijen :(

In de puberteit is zoveel begrip voor de onrust die de wisseling van hormonen teweegbrengt, maar voor vrouwen in de overgang, minstens zo erg, daar is zo weinig of nauwelijks begrip voor.
Waardeloos.

Sterkte, Puck.

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Diana119 » zo 29 jan 2017 19:14

Wat een herkenning!
Al 3 dagen zo'n vreselijke jeuk op mijn benen. Van onder tot boven! Krab gewoon tot het echt zeer begin te doen en dan nog komt de jeuk er bovenuit.
Dacht eerst dat het droogte was van de huid maar zelfs na het insmeren blijft het. ...
Niks aan al die kwalen. ...

Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht