Haar problemen

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 64

Haar problemen

Bericht door Sunny » wo 23 apr 2014 15:11

Hallo Lotgenoten,

Nu ik naar de zestig ga, heb ik de laatste tijd problemen met mijn haren!
Het is heel stug geworden en wil maar niet meer goed zitten, terwijl ik vroeger heel soepel en zacht haar had.
Ook heb ik zo nu en dan haar uitval, en soms heftig.
Zelfs viel het de kapster op dat mijn haren stugger is geworden dan voorheen, volgens haar kan het niet aan de shampoo liggen en zij vermoed dat het misschien door de overgang kan komen.
Heb een speciale behandeling gehad, en de volgende dag voelde het gelijk weer stug aan! Ik gebruik na shamponeren nu ook een crèmespoeling, dat wil soms nog wel eens helpen, maar niet altijd :( :S
Zou dit ook door de overgang zijn???
Herkent iemand dit??

Groetjes Sonja

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Haar problemen

Bericht door Wilma56 » do 24 apr 2014 10:07

Goedemorgen Sonja,

Ik had altijd een volle bos krullend haar.Sprong alle kanten op, kon er niets mee. Nu is het dun, slap en niet stug maar heel erg zacht.
Heb verschillende shampoo,s geprobeerd om het voller te krijgen en steviger maar niets helpt. En heb ook haaruitval.
Elke keer als ik mijn haar kam komt er wel losse haren mee. Gewoon vreselijk.
Nu verlang ik toch wel weer naar die bos krullen die ik had.

Wilma

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Josephine » do 24 apr 2014 10:12

Hallo dames,

Ik had het laatst met mijn kapper erover als je steeds grijzer wordt.
Mijn haar wordt nu steeds bewerkt met highlights en mijn eigen haarkleur. Maar als het grijzer gaat worden moeten we over gaan op een andere methode.
Hij had het er toen over dat naarmate je grijzer wordt het haar moeilijker wordt in de zin dat het minder goed gaat vallen omdat grijs haar stugger is. Het heeft dus niets met de overgang te maken. Is het misschien dat je steeds meer grijze haren krijgt?

Groetjes Josephin

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Rian » do 24 apr 2014 11:51

Hoi dames,

In de loop van je leven verandert je haar vaker. Onder invloed van je hormonen wordt het bijv voller in de pubertijd als je hormonen gaan toenemen.
Voor en na de zwangerschap veranderen je hormonen enorm en kun je dat ook merken aan je haar. Perioden met haaruitval komt dan veel voor.

De overgang is bij uitstek een periode waarin je hormonen flink veranderen.
Niet alleen zichtbaar en merkbaar aan je huid maar net zo goed aan je haar. (Droger, dunner, bleker, veranderingen in structuur)

Bovendien zijn de hormoonveranderingen van de overgang een tijdelijke versnelling in het verouderingsproces. De oude toestand keert niet meer terug.
De overgang speelt dus echt wel een belangrijke rol

Rian

Fieneke
Berichten van Fieneke
Onderwerpen van Fieneke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Fieneke » vr 25 apr 2014 14:42

Hallo dames,

Bij mij is het haar van stug naar handelbaar gegaan. De structuur is ook veranderd van een dikke steel naar een dunne haar. Het grijze haar wat er tussen zit was bij mijn moeder enorm stug en dik, maar bij mij dun en niet stug.

Ik heb echter weer hoofdhuidproblemen. Het is daar gortdroog en ik heb een paar wondjes van het krabben.

Fieneke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht