Netelroos

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Trees
Berichten van Trees
Onderwerpen van Trees
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Netelroos

Bericht door Trees » za 01 feb 2014 18:07

Hallo,

4 maanden geleden heb ik mijn laatste menstruatie gehad, en 3 maanden geleden, kreeg ik van de ene op de andere dag last van urticaria, ook wel bekend als netelroos en galbulten.

Anti-histaminica en stootkuur prednison heeft helaas niet mogen baten. Dermatoloog heeft oorzaak niet kunnen vinden. Mogelijk door stress... Ik denk zelf eerder door de hormonale veranderingen.
Herkent iemand zich hierin?
Benieuwd naar reacties,

Trees

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 68

Re: Netelroos

Bericht door Christine » za 01 feb 2014 19:53

Hoi Trees,

Ik heb ook jaren en jaren netelroos en galbulten en jeukende rode plekken ervaren.
Ik werd ook allergisch voor elk chemisch middel.
Kreeg meteen Netelroos.

Zeker weten dat de hormonale schommelingen de oorzaak zijn.

groet, Christine

Trees
Berichten van Trees
Onderwerpen van Trees
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Trees » zo 02 feb 2014 12:44

Hallo Christine,

Hoe is het verloop bij jou gegaan?
Ik krijg over 3 weken plakproeven, misschien dat er dan een oorzaak wordt gevonden? Bloedtesten hebben niets opgeleverd.

Groet Trees

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » wo 14 mei 2014 16:14

Hoi Trees,

Toen ik dit las kreeg ik overal weer jeuk! Ook ik heb 2 jaar geleden uit het niets een enorme aanval van netelroos gehad, ook ik heb maanden aan de prednison gezeten en ben wel meer dan een jaar bezig geweest voordat het echt helemaal weg was! Tjonge wat heb ik me radeloos gevoeld, ik zat dan ook helemaal onder, van top tot teen, zelfs mijn ogen waren helemaal gezwollen.
En nog steeds ben ik gevoelig op mijn huid gebleven.
Ik denk zeker dat het te maken kan hebben met de overgang.....
Sterkte ermee hoor en het gaat echt over!!

Loutje.

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » do 15 mei 2014 11:18

Hoi,

Jep das ook de overgang!!
Ik heb het al ruim 3 jaar, niet altijd even erg, maar soms krap ik mezelf helemaal open!
Ik ben er 's nachts wel eens uitgegaan om mijn bed af te halen, het leek wel of ik in de mieren lag!
Kijk goed uit met wasmiddelen, wasverzachter, shampoo enz. Ik smeer me graag en veelvuldig in en zijn ook derma-gels te koop die de jeuk verzachten.
Ook neem ik anti-histamine, ik weet zo niet welke, maar het helpt goed.
Als ik erg veel last heb neem ik 2 pilletjes, 1 in de morgen en 1 in de avond, maar meestal kan ik met 1 pilletje af!
Ik wijd dit echt aan overgevoeligheid door de overgang!

Groetjes Petry

Plaats reactie