In de overgang en voel me lelijk

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Lucienne
Berichten van Lucienne
Onderwerpen van Lucienne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

In de overgang en voel me lelijk

Bericht door Lucienne » ma 09 jul 2012 15:43

Hallo allemaal

Ik ben 50 jaar. Na een spoed operatie verwijdering van baarmoeder, eileiders, eierstokken, cyste, vleesbomen en vele verklevingen, ben ik ineens in de overgang terecht gekomen.
Nu wil ik alleen met me man zijn, liever geen visite of uitgaan of op visite. Voel me ontzettend lelijk. Me haar (heb krullen) vind ik lelijk, is steil geworden.

Mijn vraag is....heb vrouwen dit ook?
Ik loop de hele dag te schelden dat ik me zelf zo lelijk vind.
HELP

Lucienne

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: In de overgang en voel me lelijk

Bericht door Stimpylok » ma 09 jul 2012 18:46

Hoi Lucienne

Ik had ook vele verklevingen en een cyste op linker eierstok,
in beide eileiders een abces en vleesboompjes aan de buitenkant baarmoeder. Ben ook gelijk geopereerd ...en na de operatie kreeg ik alle overgangsklachten in 1 x
vreselijke warmte aanvallen 's nachts en overdag afgewisseld met koud aanvallen, vreselijk angstig en paniekerig durfde niet meer weg of alleen thuis te blijven, een hele strakke band om maag en middenrif niet meer weten hoe ik moest ademen soms licht duizelig en dan weer 's morgens wakker worden met draaiduizelingen

Doof gevoel in handen armen hoofdpijnen niet meer tegen opwindingen meer kunnen.
Heb anderhalf jaar bijna niks kunnen doen in het huishouden.

Dat was in 2010...nu 2012 gaat het redelijk tot goed alleen soms buien, snel geïrriteerd... en was ook afgevallen en vond mezelf zielig en vooral lelijk ..

Maar heb wel de baarmoeder behouden ...

groetjes en sterkte Susan

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 67

Bericht door Lenie » ma 09 jul 2012 19:07

Hallo Lucienne

Ik zit al heel lang in de overgang en ik heb ook krullen, jaren geleden heb ik ook gehad dat opeens mijn haar bijna steil was, geen gezicht vond ik dat en moest daar ook erg aan wennen. Na een half jaar of zo kreeg ik mijn krullen weer terug en nu heb ik zelfs iets meer krullen dan vroeger. Dus hopelijk voor jou komen je krullen ook weer terug.

Groetjes
Lenie

Lucienne
Berichten van Lucienne
Onderwerpen van Lucienne
Menopauzejaar:

Bericht door Lucienne » wo 11 jul 2012 13:06

Halo Susan

Ik had vaak voor dat ik opgesteld was pijn in me bovenbeen, maar goed dat hoorde erbij dacht ik.
Ik ging op vakantie een weekje en toen ik terug kwam had ik ineens erge pijn in me buik en bovenbeen. Kon niet meer zitten of staan. Ik moest ook overgeven, voelde me niet lekker. Dokter gebeld en die zei dat er griep eerste n die pijn, ja moest ongesteld worden.
Maar een week thuis gebleven van me werk (mijn eerste keer in me leven ziek gemeld) een week later buik pijn, ongesteldheid was weg.
Toch maar langs de dokter. Mijn urine meegenomen want ik dacht aan een blaasontsteking (had ik veel last van)
Ik vertelde haar waar ik pijn had. Ze controleerde mijn urine en geen blaasontsteking. Dus maar voelen aan me buik
Toen zei ze dat ze me voor een echo door stuurde omdat zij dacht aan een vleesboom. De week erna echo en daar zagen ze een cyste van 13 cm. Dus maar even gelijk een MRI, en bloedprikken. een week later lag ik op de operatie tafel. Alles eruit gehaald. Dat was 6 april en nu tot heden werk ik nog steeds niet.
Veel last van me buik. Maar ik had zoveel verklevingen op spieren zitten, en die cyste is in me buik open gesprongen, dus ze moesten allen schoon maken.
Duurt wat langer zeggen ze, was een hele ingreep. Daar zal ik maar nar luisteren.

gr lucienne

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Stimpylok » wo 11 jul 2012 15:01

Hoi Lucienne

Ja herkenbaar ik kon ook niet meer zitten of liggen
kon zelfs mijn broek niet meer aandoen omdat ik mijn been niet kon optillen
en ja blaasontstekingen gehad en ja ze zeiden ook buikgriep waar ik vraagtekens bij zetten..

na echo,s van buiten en binnen zagen ze bij mij ook vleesboompjes en een cyste
maar bloedonderzoek was mijn bloedwaarde,s zo hoog ze wisten niet precies wat er aan de hand was zelf vermoeden zij een eierstokkanker..dus moest gelijk geopereerd worden ook omdat ik onrustige cellen had..

maar uit de operatie bleek ik in allebei mijn eileiders een flinke abces te hebben zitten
en ook verklevingen...ben toen schoongemaakt en antibiotica toegediend gekregen in infuus heb 5 dagen verbleven in het ziekenhuis

als de ab niet werkte volgde er voor mij ook een zware operatie alles eruit te halen
maar ab sloeg goed aan bloedwaarde gingen zakken onrustige cellen zakte

en heb van deze operatie dik 2 jaar moeten herstellen had overal last van en alles bleef gevoelig...ben nu ietsje meer als 2 jaar verder en nu gaat het redelijk tt goed

dus heb geduld komt goed...door de operatie zelf worden overgangsklachten op zich al versterkt en jij bent er dan dubbel in gegooid

houd moed !!!

sterkte susan

Lucienne
Berichten van Lucienne
Onderwerpen van Lucienne
Menopauzejaar:

Bericht door Lucienne » wo 11 jul 2012 15:13

Hoi Susan

Bij die echo zagen ze dat ik verdikte nieren had, dus er was iets aan de hand zeiden ze. vandaar dat ze het verder uit gingen zoeken via mri.
Die cyste sprong open toen ze hem eruit wilde halen, dus alles moest ook nog eens goed schoongemaakt worden. Ja ik heb antibiotica gehad. Gelukkig geen pijn.

Ik werk in de beveiliging, dus voorlopig kan ik even nog niet werken.

En ik ben gisteren naar een overgangsconsulente geweest. Geweldig. Moet op me voeding letten. Krijg een lijst mee wat je mag en niet mag.

Ben jij ook soms zo moe? Werk jij?

gr lucienn

Monica1964
Berichten van Monica1964
Onderwerpen van Monica1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Monica1964 » wo 12 jun 2013 22:49

Hoi Lucienne

Ik herken veel van mezelf in jou na het onderzoek van de gynaecoloog werd bij mij een cyste op mijn eierstok ontdekt van 6 cm die in anderhalf jaar explosief gegroeid was de reactie van de gynaecoloog was onverbiddelijk serieus opereren een week later lag ik op de operatie tafel en zijn bij mij eierstok ei leider en cyste verwijderd waarna ik nog drie weken moest wachten op de uitslag !!!

Je raad het al na drie weken een telefoontje van de gynaecoloog kwaadaardig eierstok kanker bij mij is dus op 11 september vorig jaar eileider eierstok baarmoeder lymfevaten en buikvet verwijderd om dat ze ook geen idee hadden of het uitgezaaid was zijn van al mijn organen plukjes weggenomen.

Ik heb dit eierstok kanker gen van mij moeder meegekregen mijn moeder is ook voor controle geweest en ook haar zussen als ik zelf dochters had gehad hadden die ook gecontroleerd moeten worden want dit gen veroorzaakt borst kanker en eierstok kanker
.
Ik ben dus door dit gebeuren ineens in de overgang terecht gekomen en geloof me jou klachten herken ik als geen ander en de overgang is al niet mis maar bij ons is het effect dan ook heftiger omdat ons lichaam zich niet heeft voor kunnen bereiden op wat ging komen.

Ik wens je heel veel sterkte en beterschap en zou graag met jouw in contact willen blijven omdat we lotgenoten zijn. Bij mij is de alles overheersende vermoeidheid het ergste en de opvliegers soms heb ik er tien tot vijftien op een dag soms ook wel zo,n dertig stuks je bent niet alleen vindt het wel fijn dat ik zoveel lot genoten heb .

groet, Monica

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht