Haaruitval

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Gece
Berichten van Gece
Onderwerpen van Gece
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Haaruitval

Bericht door Gece » za 19 nov 2011 11:34

Hallo allemaal.

Ik ben nog niet zo erg lang op dit forum maar heb net als jullie van alle vragen over de overgang. Heel veel kan ik al uit jullie vragen en antwoorden halen en dat is heel prettig. :) Zo kunnen wij elkaar gerust stellen denk ik. ;)
Nu heb ik zelf een vraag: heeft iemand van jullie, of misschien meerdere, ook een kale plek of plekken op het hoofd en in de wenkbrauwen?
Vanmorgen ontdekte ik een kale plek op mijn hoofd!! Voor enkele weken terug in mijn wenkbrauw. Nou ja, dan denk je raar, hoe kan dat nu? Niets concreets kunnen bedenken, potlood pakken en bij tekenen. Maar die kale plek op mijn hoofd, daar schrok ik toch wel van. :S
Er is een naam voor: alopecia areata en daar kun je veel informatie er over vinden. Nu ben ik gewoon benieuwd of jullie dit tijdens de overgang ook hebben, of dat dit er toch, net als in het artikel wat ik er over heb gelezen, er helemaal los van staat?
Hoop dat iemand van jullie hier een antwoord op heeft.

Groeten, Gece.

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Re: Haaruitval

Bericht door Jojo » za 19 nov 2011 13:52

Hallo Gece,

ik heb dat ook gehad een kale plek op mijn hoofd, heb van de arts wat gehad dat ik er op moest smeren en opeens na een paar weken was de kale plek weg. Denk zelf ook een overgangskwaal,

sterkte,
Jojo

Gece
Berichten van Gece
Onderwerpen van Gece
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Haaruitval

Bericht door Gece » zo 20 nov 2011 21:52

Hallo Jojo,

bedankt voor je reactie.
Ik heb het nog niet eerder gehoord, maar nu je het zelf hebt, ga je er meer bij anderen op letten.
Ben dus iig niet de enigste die dit heeft. ;) Het schijnt, naar wat ik heb gelezen, vanzelf weer over te gaan.
Zal het goed in de gaten houden of er niet meer bijkomt.

Groetjes, Gece.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht