Uiterlijk veranderd

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Milly
Berichten van Milly
Onderwerpen van Milly
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Uiterlijk veranderd

Bericht door Milly » do 18 feb 2010 11:06

Hallo Dames,

Hebben jullie dat ook ? Dat je ineens zo oud bent geworden, ik zag foto's van mezelf van een jaar of 4 terug, daar was een goed uitziende jong ogende vrouw te zien. En nu heb ik zo'n uitgezakt gerimpeld gezicht, (over mijn lijf maar helemaal niet gesproken) Mijn haar is zo dun (heb kale plekken aan de zijkant en boven op kun je zo mijn schedel zien.)
Ik ben me rot geschrokken moet ik eerlijk zeggen, maar ben ik de enige? Of hebben jullie dat ook?
Ik begrijp ook best wel dat ik er niet eeuwig jong uit kan blijven zien, maar dat het zo snel gaat en met zo'n verwoestende kracht, nee dat had ik niet kunnen bedenken.
Ondanks al die jaren van goed voor mezelf zorgen, smeren, uit de zon blijven enz, Is dit wat ik geworden ben.
En het verval gaat natuurlijk nog verder. Ik word er niet vrolijk van hoor.n Ik heb er ook zoveel lichamelijke klachten bij, dat ik dit als een moeilijke tijd ervaar.
Hoe houd ik de moed (die inmiddels ver onder mijn schoenen is gezakt) erin?

Groetjes van Milly

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin
Onderwerpen van Zeemeermin
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 57

Re: Uiterlijk veranderd

Bericht door Zeemeermin » do 18 feb 2010 12:20

Nou Milly

Wat is dit toch een forum van herkenning, gaat het niet over de psychische kant dan wel over de lichamelijke. Hoe jij het beschrijft kan ik mezelf goed herkennen. Ik ben 47 en heb me net zoals jij beschrijft altijd goed verzorgd, gezond eten, niet roken, uit de zon blijven enz enz. Ik sportte 2x per week wat nu niet meer gaat.
Ik was pas weer begonnen vol goede moed maar ben weer gestopt omdat ik te moe ben.

Maar dan dat uiterlijk.... ineens die diepe rimpels, zakken onder mijn ogen gezicht vol met pigmentvlekken, ogen zonder uitdrukking en een dun bosje pluizig haar waar je zo doorheen kijkt.
Ik heb het zo halflang (zeg maar model zoals willeke alberti) en als ik het net gefohnd heb gaat het wel, maar na een uur hangt het slap en pluizig langs mijn hoofd bah.
Leuke kleding gaat niet meer door die dikke buik. Ik had altijd maat 38. Enige leuke is dat borsten meegroeien wat wel weer met pijn gepaard gaat.
Ik heb me nu ziek moeten melden op mijn werk, ik kon gewoon niet meer maar nu ik thuis ben voel ik me schuldig. Ziek zijn en niks mankeren zo voelt het gek he. Een griepje is aantoonbaar.

Groetjes,
Zeemeermin

Annemie123
Berichten van Annemie123
Onderwerpen van Annemie123
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Annemie123 » vr 19 feb 2010 08:01

Hallo

Ja Milly hier nog zo een ik ben 51 en zo n 4 jaar in de overgang.
Van de week was mijn pedicure hier. Ze zag een foto van mij zo drie jaar geleden, en vroeg ben jij dat .?

Ik zei ja dat ben ik. Ze keek me aan of ze wou zeggen toen was je nog veel jonger, maar ik wist nu zeker genoeg, dat ik in een paar jaar wel tien jaar ouder ben geworden. Ook ik heb diepe rimpels gekregen en uitgezakte wangen. En met de kleren het zelfde. Ik kijk al soms naar positiekleding in verband met de dikke buik.

Ik probeer zoveel mogelijk onder feestje van mijn man zijn werk of bezoek aan collega uit te komen. Omdat ik dan niet wil dat ze denken, wat heeft hij een oude vrouw.
En het word inderdaad nog erger naar mate we echt oud worden. En als je dan kijkt naar tv programma's als de kliniek of plastische chirurgie dan denk ik, zou ik het doen. Een beetje botox hier en daar, maar dat is niet bespreekbaar met mijn man en kinderen die zeggen.

Schei alsjeblieft uit mam. :oops: ik weet het ook niet meer we moeten toch verder met ons leven,

groetjes Annemie

Ann1954
Berichten van Ann1954
Onderwerpen van Ann1954
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ann1954 » vr 19 feb 2010 14:52

Hallo dames,

Ik kan me zo goed voorstellen hoe het met jullie is, ik dacht dat ik het erg had maar ik kan me hier bij aansluiten.
Ik ben 2 weken geleden gestopt met Femoston, heb hiervoor Premarin plus gebruikt maar die is helaas uit de handel.
Femoston helpt wel maar ik krijg hier hele erge menstruatie plus de daarbij behorende klachten van terwijl ik al jaren geen menstruatie meer had.
Met Premarin Plus had ik nergens last van, zal wel heel erg slecht geweest zijn anders hadden ze het er niet uitgehaald.
Nu dus gestopt en ik slaap niet meer, ik val heel even in slaap en dan word ik weer wakker van de opvliegers, om gek van te worden!

Wat de rimpels/wallen onder en boven/hangwangen en dan de rest van mijn lichaam betreft kan ik ook over mee praten, ook die dikke buik en maag, bah.
Nu ik jullie verhalen gelezen heb begrijp ik ook waarom mijn haar zo pluizig is, ik had geen idee dat dit ook met de overgang te maken had? Zo heb ik het gewassen en gekruld en kom ik buiten dan begint het gelijk te pluizen, ik woon ook nog eens vlakbij de zee dus s,avonds vaak vochtig, als het 30 graden is blijf ik liever binnen terwijl ik het altijd zo gezellig vind om s,avonds in de tuin te zitten!
Het is toch erg, eerst heb je jaren menstruatie en als dat eindelijk klaar is krijg je te maken met de overgang, ik ben nu 55 en kreeg het op mijn 43e.
Ik ben het allemaal een beetje zat, heb al 38 jaar last van chronische obstipatie, moet ieder avond mijn darmen spoelen met 2 liter water plus dat ik ook vanaf 2002 Spondylolisthesis heb (een slijtage in mijn rug) plus slijtage op 4 plekken in mijn nek. Gisteren had ik weer zo,n dag dat ik het allemaal niet meer zag zitten en kwam op deze site terecht, het zal al deze ellende niet minder maken maar ik kan wel even mijn verhaal kwijt. Ik wil ook nergens meer naar toe omdat ik er niet uitzie, hebben jullie dat ook??
Als ik boodschappen heb gedaan ben ik altijd blij als ik niemand tegen gekomen ben die dan zo heerlijk zegt, je ziet er niet goed uit, ik snap niet wat sommige mensen bezielen om zoiets te zeggen! Ik vraag me af of jullie dezelfde ervaringen hebben, soms ook dood willen maar toch ook als de dood zijn voor de dood, bizar!! Vorig jaar zat ik 10 maanden aan de Prednison, ik zag er gelijk veel beter uit, zou ze het liefst weer willen slikken maar helaas is dat weer slecht voor je botten!

Oke dames dat was het voorlopig!

Groetjes Ann

Alettie
Berichten van Alettie
Onderwerpen van Alettie
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 63

Bericht door Alettie » zo 04 apr 2010 13:13

Hallo dames,

je hebt van die "bad-hair-days" ........ nou bij mij zijn er "bad-hoofd-days" .......... en dat valt samen met heel veel korte opvliegers op een dag: ik loop met waterige kleine oogjes en 1 wang knalrood, gevlekte kop verder. Aan de zijkanten van mijn mond hamsterzakjes en alle wangspieren verkrampt en lelijk.
Baal ervan........ik ben al een aantal jaren in de overgang en het HOUDT NIET OP!!

Arlet

Grietje
Berichten van Grietje
Onderwerpen van Grietje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Grietje » di 06 apr 2010 13:42

Hallo dames,

ik vind zelf ook dat ik in een paar jaar erg oud ben geworden.
Rimpels en droge huis en hamsterwangetjes.
Ook een maag die zie je dan zo mooi boven je broek als je zit net een steuntje.
Hoe bestaat het toch dat je zo snel verouderd ongelooflijk toch.

Groeten, Grietje.

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Marjolijn2 » do 29 apr 2010 07:18

Hallo

Dat vindt ik nou ook, ineens lijk ik ouder eruit zien eerst haast geen rimpel tenminste niet opvallende nu begint het te komen. Vindt dat niet leuk. Sommige van mijn werk zeggen nog dat ik er jong uit zie. In het begin had ik dat gevoel ook maar dat gevoel is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Marjolijn

SonjaWendy
Berichten van SonjaWendy
Onderwerpen van SonjaWendy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door SonjaWendy » do 29 apr 2010 22:26

Hallo dames,

OH wat is dit herkenbaar... Ik ben 46 maar ik zie er uit... opeens begin vorig jaar kon ik mijn (harde) lenzen niet meer in... veel geprobeerd, daglenzen met cilinder, zonder, maandlenzen met en zonder... nu draag ik toch meestal een van de 4 brillen maar daardoor voel ik me NOG ouder...
Als ik een dagje echt LEUK wil zijn doe ik maandlenzen in waar ik wel voor de helft door zie en daardoor een hele dag een 'ziek gevoel' heb en hierdoor me continu afvraag: waar ben ik in godsnaam mee bezig....
Maar ik wil zo graag er uitzien als een jaar of 2, 3 terug, nog fris en fruitig. Ik heb nu rimpels in mijn bovenlip......Ik kan er bijna een servet in zetten, wow zulke diepe groeven :evil: .
Mensen vragen steeds vaker wat er met me aan de hand is ... ik blijk een boze uitstraling te hebben. Zelfs manlief (op die momenten echt niet lief) zegt soms, joh kijk eens wat vrolijker...

Nu heb ik de laatste tijd wel wat te verwerken gehad, veel in ziekenhuis gezeten voor (een jong familielid) die me erg lief is en ik teken normaliter al zo, dus ik weet het wel maar fijn voelen doet het niet.

Toch weet ik juist door de recente ervaringen dat uiterlijk echt totaal niet belangrijk moet zijn,, maar toch!?

Helaas ben ik bang dat het niet anders is, ik moet het maar accepteren maar leuk is anders. :mrgreen: Na ja, gedeelde smart is halve smart...toch!? Dus lang leve dit forum!

Sonja

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » do 29 apr 2010 23:52

Hallo

Bah ja.. die rimpels boven mijn bovenlip, leek me altijd iets voor bessen boven de 60 maar helaas, het begint hier ook te vervallen. Van die linke verticale lijnen..
Iemand op tv had het eens over een ""anusmondje"", hmm zijn we dan mooi mee maar niet heus....
Bah bah, geen weg meer terug en dus maar vrolijk verder gaan. Soms lukt het maar er zijn van die dagen........... :S

Marie

Elle
Berichten van Elle
Onderwerpen van Elle
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Elle » di 11 mei 2010 22:53

Hallo :) ,

ik ben nieuw hier, dus nog geen idee hoe alles hier in zn werk gaat.
Maar moet stiekem vreselijk lachen om jullie verhalen, tis allemaal zo herkenbaar! En gut ... je doet er geen ene moer aan he?!
Ik kamp met (op echt heel korte tijd) met hamsterwangetjes... Ik vind hamsters leuke diertjes, maar hoef dus ECHT hun wangen niet! :S
Het is toch van geen wonder dat je mondhoeken wat naar beneden gaan hangen?!!!
Maar goed ..... ik ben op mijn 39e begonnen met de rottigheid, wat schijnbaar het einde zou moeten worden van alle rottigheid ... en als ik op mijn moeder lijk (en dat doe ik) kan ik er nog zeker 15 jaar mee voort!
Dus doe ik hele dagen mijn best er zo verzorgd mogelijk uit te zien, smeer lip crème
op mn "anusmondje" (hahaha..nooit van gehoord!), maar met de dag lijkt het meer werk te worden.

Ik ben in elk geval toe aan de zon en wat kleur op mijn hamsterwangetjes en anusmondje.... dan ziet alles er immers een stuk fleuriger uit! :mrgreen:

Groetjes, Elle

MissT
Berichten van MissT
Onderwerpen van MissT
Menopauzejaar:

Bericht door MissT » za 02 feb 2013 18:41

Hallo dames,

Ik ben nu bijna 50 en ook al wordt me nog regelmatig gezegd dat ik er jonger uitzie dan mijn leeftijd, heb ik het al heel lang moeilijk met dat verouderende uiterlijk, waarbij ik vaak vind dat ik er als een VENT ga uitzien.
Vooral die hangkaken en die schuine keel vind ik werkelijk afgrijselijk. Ik kijk vaak in de spiegel (zou ik niet moeten doen) om mezelf proberen gerust te stellen. Ook maak ik af en toe fotootjes met mijn mobieltje van mezelf, om te kijken hoe ik er op een foto uitzie (soms lijkt de spiegel te liegen). Het klinkt ontzettend ijdel en ik hoop niet dat anderen me hierop betrappen, ha ha :oops: . Enfin, 9 van de 10 keer schrik ik me ROT van die ouwe kop.
Ook ben ik bijzonder vaardig in mijn toch al steeds lelijker wordende uiterlijk nog verder de afgrond in te helpen door naar de kapper te gaan en mijn haar te KORT te laten knippen omdat ik denk dat me dat dan weer leuker (en beter bij mijn leeftijd passend) zou maken. Zoals ook nu weer. Gevolg: die hangkaken, ingevallen wangen en kin waarop je zou kunnen schansspringen zijn nu duidelijker te zien, en ik kan het nu niet meer bedekken of compenseren met HAAR! :roll:
Een tijd lang heb ik rondgelopen met het idee van 'ik accepteer het gewoon dat ik ouder en lelijker word. Ik laat ook mijn haar grijs worden, waarom zou ik nog mooi willen zijn, voor wie? Van mannen moet ik niks meer hebben en mijn latrelatie is sinds gisteren echt helemaal uitgegaan nadat meneer zonder iets te zeggen de deur uit is gelopen omdat ik niet met hem wilde vrijen terwijl ik dat ergens toch beloofd had. Ik zit er niet mee, ben blij dat ik eindelijk van die gecompliceerde relatie af ben. (Het staat hier wel zo tussen de regels door maar ik heb er heel erg mee geworsteld en het heeft me heel lang geduurd om me los te maken van deze man en het hele relatie-idee, maar daarover schrijf ik misschien wel in een daarvoor passend forumonderwerp)

Maar goed, dat korte haar zat me toch niet helemaal lekker, en opeens overwoog ik om hairextensions te laten aanbrengen. Volgende maand word ik 50 en het leek me wel leuk bij wijze van cadeau aan mezelf en eens iets te DOEN aan de zoveelste haar mislukking. Bovendien had ik zoiets van "een facelift is uitgesloten- stiekem zou ik dat best wel willen laten doen als ik geld en moed had - maar iets aan mijn HAAR laten doen is haal- en betaalbaar, dus waarom NIET???"
Ik naar de kapper, waar ik hoorde dat mijn haar te kort was voor extensions. MAAR... er was een andere mogelijkheid: een flip-in, zeg maar een haarstuk dat je met een onzichtbaar touwtje onder je eigen haar aanbrengt, en dan heb je in een keer lang haar! Ik was razend enthousiast, maar moest dan natuurlijk mijn haar laten verven om het bij het haarstuk te laten passen.
Helaas is mijn haar nu veel te donker uitgevallen, waardoor ik dat (toch best dure) haarstukje nu toch maar niet aanschaf. Ik wil niet vastzitten aan die haarkleur die ik nu heb, en die ik er nu natuurlijk eerst weer uit moet laten groeien (lichter verven wil de kapster niet doen want ik heb ooit verf op Hennabasis gebruikt en dan kan ze het nu niet ontkleuren zonder mijn haar te verbranden, bovendien wil ik zover niet gaan). Nu ben ik dus nog verder van huis: ik heb EN kort haar EN een haarkleur die niet bij me past.
Ik draag nu maar de consequenties van mijn malle bokkensprongen, eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen, moet ik maar niet geforceerd jong en 'mooi' willen zijn terwijl ik dat natuurlijk helemaal niet meer ben.

Wat ik het liefst zou willen is: mijn verouderende uiterlijk volkomen accepteren. Dat MOET toch wel, want laten we eerlijk zijn dames, het wordt alleen maar erger. Keihard natuurlijk maar ik denk dat als ik me er niet zo druk om zou maken ik daar alleen maar gebaat bij zal zijn, zowel innerlijk als zelfs uiterlijk, want al die zorgen om die ouwe kop (en lichaam) gaan zich toch aftekenen.
Ik hoop dat ik jullie niet heb verveeld maar ik zou het zelf wel leuk vinden om het geworstel van andere vrouwen te lezen in hun pogingen om wat aan dat uiterlijk te doen :)

MissT

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Bericht door Christine » za 02 feb 2013 20:18

Hallo MissT,

Accepteren is het enige wat overblijft en dan komt er een tijd dat je met al die lijnen en rimpels in je gezicht een heel mooie ziel gaat zien.

Groet Christine

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » za 02 feb 2013 23:26

Hallo dames

Nou ik kan het moeilijk accepteren hoor! in 1 jaar een dikke buik...niet normaal .IK die altijd dun en mager was, ja nu ook maar dan met een dikke buik.
En ook van die hamsterwangen en wallen, zomaar ineens.
Zou dat nu allemaal aan de oestrogenen liggen?

Dat die er een keer niet meer zijn en hup ....huidveroudering?

Vreemd dit, heb mijn haar maar laten groeien, kan ik het gebruiken voor een natuurlijke facelift :D (strakke staart erin)

Zouden vrouwen die de pil slikken dit ook hebben?

Gr Gippy

Chanel76
Berichten van Chanel76
Onderwerpen van Chanel76
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Chanel76 » zo 03 feb 2013 08:24

Hoi Gippy,

Ruim anderhalf jaar geleden moest ik stoppen met de pil i.v.m. een longembolie.
Mijn buik is toen gaan groeien en dat doet ie nog steeds, terwijl ik eigenlijk bijna niks aan kom maar soms denk ik weleens het lijkt wel of ik zwanger ben.... :S
Ook mn huid is aanzienlijk achteruit gegaan dus ik denk zeker dat de pil dit proces uitstelt...
Je huid goed verwennen met een goeie hydraterende crème kan volgens mij alleen maar goed zijn dus dat doe ik dan maar!!!!

Sterkte, groet Lydia :roll:

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » ma 04 feb 2013 01:06

Thanks Lydia.

Ja of ik moet veel soja gaan eten :D Of ketjap op mijn huid smeren (is van soja bonen toch).

Vind het niet echt leuk hoor, maar ja.
Of moet mijn eigen kleding maar weer gaan naaien, vanwege die buik.
Maar hoop eigenlijk dat hij nog in proporties platter word als dit achter de rug is.
Zou het?

Gr Gippy

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Marjolijn2 » wo 15 jul 2015 14:55

Hallo

Dat heb ik dus ook eerst had ik geen rimpeltje in ieder geval niet noemenswaardig en na de laatste menstruatie ging het ineens hard .
Mijn haar begint nu ook grijs te worden maar dat ga ik toch verven op advies van een vriendin .maar ik twijfel of het goed is wat ik wil gaan doen :?:

Marjolijn

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » za 08 aug 2015 13:51

Hallo dames,

Jeetje wat herkenbaar allemaal zeg!
Helaas :roll:
Natuurlijk de rimpels, maar vooral dat de huid van mijn gezicht zo slap is geworden. Alles lijkt te hangen.
Ik ben niet veel zwaarder geworden, maar mijn figuur is veranderd. Inderdaad die dikke buik. Mijn borsten worden wel groter de laatste jaren, nou dat is dan weer een meevaller :lol:
Mijn kleding zit strakker terwijl mijn gewicht weinig is veranderd, heel raar is dat.
Grijs haar, dat gaat echt snel sinds een half jaar. Ik kleur het met een natuurlijke kleuring die langzaam vervaagt. Kon er eerst 15 weken mee toe en nu komt na 4 weken het grijs er al weer door. Maar ik wil niet overgaan op echte verf, ik vind de uitgroei nl niet mooi en ben ook geen type om zo vaak te kleuren. En ook niet om elke 5 weken bij de kapper te zitten, niets voor mij.
Dus acceptatie.
Als ik in de spiegel kijk, dan zie ik de grijze haren wel mooi glimmen, net zilver :D .
Misschien beter om het zilveren haren te noemen.

Babsi

Michelle
Berichten van Michelle
Onderwerpen van Michelle
Menopauzejaar:

Bericht door Michelle » do 20 aug 2015 13:22

Hallo dames,

Inderdaad een ''feest'' van herkenning!
Los van de lichamelijke en geestelijke ongemakken die de overgang met zich meebrengen, word ik nu pijnlijk geconfronteerd met een spiegelbeeld die bijna onherkenbaar is geworden.
Voor een vrouw die er altijd verzorgd en leuk uit zag is dit erg pijnlijk, het lijkt wel of ik met de minuut ouder wordt. Wallen, overal rimpels, verslappingen en (vind ik nog bijna het allerergst) een slap nekje, bah!
Ik heb het er zo ontzettend moeilijk mee, en ga liever bijna de deur helemaal niet meer uit, zo erg is het! Als ik bekende tegenkom loop ik liever een straatje om dan dat ik weer geconfronteerd wordt met zo'n blik van...jeutje...die is oud geworden. Het wordt niet gezegd maar die blikken zeggen mij al genoeg, dan kan ik wel door de grond zakken.
Een blik van verbazing en medelijden zo van, dat was altijd zo'n aantrekkelijke verschijning maar moet je nu eens zien!
En eerlijk waar ik hoef er heus niet piepjong uit te zien en een paar rimpels daar zit ik niet mee, maar dit is werkelijk afschuwelijk!
Ik besef heus wel dat ik dit moet gaan accepteren wil ik mijn leven weer leuk gaan vinden, maar hoe doe ik dit in godsnaam?
Gezondheid is ook het allerbelangrijkst en het leven draait niet om uiterlijkheden, ik weet het allemaal, en ook dat er veel ergere dingen bestaan, maar ik ben echt doodongelukkig over hoe ik eruit zie. Ik weet niet hoe ik mijn neerslachtige gedachten kan beïnvloeden.
Hoe gaan jullie hier nu mee om?

groet, Michelle

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:

Bericht door Loutje » do 20 aug 2015 14:37

Hoi Michelle,

Wat vervelend voor je dat je het gevoel hebt dat mensen om je heen denken: "jee die is oud geworden..."
Natuurlijk houden we onze jeugdige schoonheid niet, die is vergankelijk en het lijkt met de jaren steeds harder te gaan :shock:
Ook omdat de media ons doet denken dat we het tegen kunnen gaan met allerlei zalfjes, inspuitingen of operaties...
Ik herken wel wat je ziet in de spiegel. Dat heb ik ook weleens hoor. Tjonge die rimpel zat er nog niet vorige week, of tja ik zal wel in aanmerking komen voor een ooglidcorrectie. Ook ben ik dikker geworden op plaatsen waarvan hier veel vrouwen over schrijven. Het hele wereldbeeld is geworden tot de "eeuwige jeugd" en we trappen er allemaal in! Wat die reclames allemaal niet beloven en hele klinieken varen er wel bij.... Ook ik heb wel eens een boel geld uitgegeven aan een alles belovende crème, resultaat? Welnee!!
Ik veroordeel het daarmee niet, als ik die indruk wek, wat ik me kan voorstellen, dan spijt me dat. Maar doe het alleen als je er zelf echt heel blij van wordt! Want DAT zien mensen!

Ik herken best wat je schrijft hoor, houd me ten goede en ik kan er nu om lachen en heb mezelf voor gek verklaard dat ik ook in mijn jeugd soms niet tevreden was: figuur niet naar "behoren", haar te snel vet, tjonge dat moest ik eigenlijk toen weten, dan was ik ook niet zo onzeker geweest over die punten.

Ik heb besloten om er te mogen zijn, blij te zijn met wie ik ben, Ik mag van mezelf "natuurlijk" oud worden en als het me echt frustreert grijp ik in d.m.v. een haarkleurt of een leuk make-up, want wat je pas echt ziet is vind ik juist die frustratie of die onzekerheid over die vergankelijkheid. Als ik er dus blij van word, straal ik dat ook uit.
Die energie gaat dwars door mijn uiterlijke ongewenstheid heen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Michelle, want ik gun je dat. En volgens mij ben je nog steeds een hele mooie vrouw, maar wel eentje die bij haar leeftijd past, dat is toch mooi!!

Veel sterkte,
Loutje.

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:

Bericht door Martina63 » do 20 aug 2015 18:18

Hallo Dames,

Een bron van herkenning, maar helaas niets aan te doen, ben zelf schoonheidsspecialiste en kan je wel zeggen laat je niet gek maken door de commercie, ER BESTAAT GEEN ENKELE CRÈME DIE RIMPELS TEGEN GAAT.
In de overgang gaat de degeneratie van collageen en elastienen in je huid drastisch omhoog omdat het oestrogeen verminderd is.
Crèmes die je op de huid smeert beïnvloeden alleen de opperhuid en niet de lederhuid en daar zitten juist de collageen en elastienen,
Wel zoals gezegd komen de crèmes daar niet, daardoor zijn dus de injectibels uitgevonden, en ook die zijn alleen tijdelijk werkzaam, word dus een duur geintje als je eraan begint, en begin vooral niet aan duurzame fillers, deze kunnen op den duur knobbeltjes geven in de huid, dan zie je er echt niet meer uit, moet wel zeggen dat duurzame fillers in ons land nauwelijks gebruikt worden, doordat ze best vaak deze problemen geven.

En verder....... juist ja accepteren hoe moeilijk het ook is, en ik kan erover meepraten heb ook inmiddels een gezicht als een wasbord. Snik snik

Groetjes Tina

Michelle
Berichten van Michelle
Onderwerpen van Michelle
Menopauzejaar:

Bericht door Michelle » do 20 aug 2015 22:19

Dank voor je reactie Loutje.

Mja je hebt natuurlijk helemaal gelijk om te besluiten dat je er mag zijn, ik probeer dat ook iedere dag maar lukt niet altijd helaas.
Het is een proces waar ik doorheen moet en ik zal er mee blijven worstelen vrees ik, maar ik hoop er uiteindelijk een weg in te vinden. Het is me wel gelukt om een paar kilo af te vallen want ik kampte ook met een te dikke buik/maag door de overgang. Kleding zit nu weer lekker en dat geeft een goed gevoel, alleen jammer van mijn hoofd :roll:
Toch hoop ik dat er ooit een simpele oplossing gevonden zal gaan worden om rimpels en verslapping (al is het tijdelijk) weg te werken of te camoufleren...daar zou ik zeker gelukkig van worden, dus ik blijf speuren en houd mijn oren en ogen open :D

Groet Michelle

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Iris69 » zo 13 sep 2015 20:43

Hallo dames,

Begrijp ik goed dat de rimpels, wallen, dikker buikje en hamsterwangen gaan komen na je laatste menstruatie? Pfff...Dat is even vervelend aangezien ik namelijk het idee heb dat het nu al begint.Mijn menstruatie komt nog wel elke maand al is het niet regelmatig meer. De ene keer na 3 weken en de andere keer weer na 5 weken..Het laatste jaar zijn de wallen erger geworden, mijn buik is dikker en als ik een nacht weer eens slecht geslapen heb, zijn die hamsterwangen ook een stuk duidelijker! Ik voel me zo enorm onaantrekkelijk de laatste tijd!

Ben dan ook wel erg bang/onzeker dat het nu nog maar een kwestie van tijd is dat mijn man zo iets heeft van, we gaan op zoek naar een jonger model! Hij is er met de jaren juist aantrekkelijker uit gaan zien! Waarom hebben (veel) mannen dat? :shock: Als het hangen van het gezicht nog vele malen erger gaat worden dan wat het nu is...weet ik het niet meer! Ben wel erg blij met dit forum! Daar heb ik gelukkig veel steun aan! Ben niet de enigste!! :D

Iris

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » ma 14 sep 2015 10:14

Hoi Iris,

Wat ik heb gemerkt is dat je gewoon al meer gaat tekenen na je 45ste. De huid wordt slapper enz.
Dus of dit met de overgang te maken heeft weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er geen ontkomen aan is.
Je teveel focussen op een uiterlijk dat verandert helpt in elk geval niet.
Ik ben ook niet altijd even blij als ik in de spiegel kijk, vooral niet na een slechte nacht. Maar ik probeer het te accepteren.
We willen toch allemaal oud worden, neem ik aan. Tja, daar hoort een ander uiterlijk ook bij.
Ouder eruit zien betekent niet dat je er niet meer mooi kunt uitzien. Ik vind dat ook oude(re) mensen er mooi uit kunnen zien.
Schoonheid is niet alleen jong en strak zijn, in mijn ogen dan he.

Denk niet dat ik het allemaal heel makkelijk vind, maar eigenlijk vind ik gezond zijn en me goed voelen veel belangrijker.
Zo probeer ik het allemaal een beetje te relativeren. Het is een heel proces.
Ik begrijp jouw gevoelens hierover goed hoor, het is niet makkelijk.

Heb je je onzekerheden al eens met je man besproken?

sterkte en groeten,
Babsi

Fcachter
Berichten van Fcachter
Onderwerpen van Fcachter
Menopauzejaar:

Bericht door Fcachter » di 29 sep 2015 17:29

Inderdaad Iris

ik herken dat van die mannen. Ik voel me ook gewoon een walrus met die dikker wordende buik (ben zelfs nog steeds ongesteld dus dat beloofd nog wat )
Ik heb voor het eerst mijn snor laten harsen en heb ook het gevoel dat ik een hoofd heb als een droeftoeter, maar ja ik doe het ermee he, al zou ik het graag heel anders willen :S

Franc

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wiske » do 01 okt 2015 08:11

Hoy dames,

Hier net hetzelfde!!! Ben in een jaar 8 kg bijgekomen. Vooral op buik en heupen.
Het enige positieve is goedkoop voor de geldbeugel.
Vroeger was ik maatje 38 en shop-aholic.
Als ik nu mezelf in het pashokje zie denk ik "toch maar niet" en ga met lege handen
naar huis.
"Eerst maar eens afvallen" is de achterliggende gedachte. Maar wat ik
ook probeer er gaat geen gram af.
Komt daarbij in het gezicht pigmentvlekken en futloos haar.
Dus niemand die nog zegt je toont jou leeftijd niet hoor!

Maar mooi oud worden is ook niet lelijk. zucht!!

groetjes, Wiske

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:

Bericht door Luna66 » do 01 okt 2015 08:59

Goedemorgen dames

Graag een reactie op de uiterlijke verandering, helaas hoort het bij de overgang, dat weten we allemaal!
Maar ook volslanke dames kunnen zich heel leuk kleden hoor er is tegenwoordig veel te koop vind ik.
Maar ook de wereld om ons heen (tv) geeft vaak een verkeerd beeld hoe we eruit moeten zien, zelf denk ik dat het aan het doorslaan is! Hoe was het vroeger dan met onze moeders en oma's, puur natuur blijf toch het mooist eenvoud siert de mens!

groetjes Luna

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » do 01 okt 2015 11:04

Hoi dames,

Aan die kilo's ben ik aan het werken, er zijn er al 11 af, nog 20 te gaan.
Echt gedacht dat het me niet zou lukken, so far so good.
Dat uiterlijk bah, rimpelstreepjes op mijn bovenlip, wat haat ik die dingen. Maar er is niets aan te doen.
Ook die hangwangen worden steeds erger. Mijn hele familie heeft dat, al mijn tantes hebben/hadden van die zachte donzige hangwangen. :lol:
Ik hoop dat ik ze ga waarderen :mrgreen:

Groet petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht