Droge, geirriteerde, jeukende vagina

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Ongje
Berichten van Ongje
Onderwerpen van Ongje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Droge, geirriteerde, jeukende vagina

Bericht door Ongje »

Hallo Dames,

Misschien heeft 1 van jullie een tip voor mij...

Zoals het onderwerp al aan geeft heb ik last van een droger wordende vagina, dat irriteert en jeukt. Vooral de binnenkant van mijn schaamlippen, de huid voelt ook dunner...

Nu wil ik zeker geen hormoon creme of vagisan gebruiken.

Ik zoek een natuurlijk / biologisch produkt wat het kan verzachten en rustiger maakt?

Heeft iemand tips?

Dank jullie wel,

Fijnedag!
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 65

Re: Droge, geirriteerde, jeukende vagina

Bericht door Laila »

Hallo Ongje,

Heb niet echt een tip voor een middeltje, maar heb wel de tip om je schaamstreek nooit met zeep te wassen, alleen met water. Maar misschien deed je dat al.

Groetjes, Laila
Anonima
Berichten van Anonima
Onderwerpen van Anonima
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Anonima »

Hallo Ongje,

Geen zorgen; vagisan bevat geen hormonen. Je kunt dus rustig vagisan gebruiken. Of multigyn liquigel (ook in de schappen van de drogist).
Maar 'good old' lanettencreme (drogist huismerk) werkt ook goed. En sommige zweren bij kokos- of amandelolie.
Ikzelf smeer deumavan (google!). Het helpt allemaal, zolang de klachten niet te hevig zijn.
Mocht dat wel zo zijn, dan wordt het toch de huisarts en krijg je een (korte) kuur met vaginaal ovules. Met hormonen ja. Maar dat is het enige dat de slinkende slijmvliezen weer iets dikker en steviger kan maken.. De beruchte Synapause. Daar is trouwens nog een hormoonvrij alternatief voor: premeno duo. Google daar maar eens op.

Succes!
groetjes Anonima
Ongje
Berichten van Ongje
Onderwerpen van Ongje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Bericht door Ongje »

Dank je wel dames!

@Laila Vanaf het moment dat ik mijzelf mocht douchen heb ik geen zeep meer gebruikt. Ook extreem droge huid door zeep maakt niet uit welke, kan er gewoon niet tegen.
Heb ooit eens lactacyt gebruikt na de seks want dat zou goed zijn...2 x gedaan 2 x een schimmeltje op bezoek..dus neuh...alles neutraal.

@Anonima dank je wel...ik ga echt voor een natuurlijk product dus die kokosolie klinkt leuk!
Heb inmiddels ook gelezen aloë vera...
Echter kokosolie heb ik in huis.

Nogmaals dank! Fijne avond
Ongje
Plaats reactie