Ik schrik als ik in de spiegel kijk

Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de vochtregulatie van het lichaam en bij de doorbloeding van de huid.
Haarverlies ten gevolge van de hormoonveranderingen.
Ankie01
Berichten van Ankie01
Onderwerpen van Ankie01
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Ik schrik als ik in de spiegel kijk

Bericht door Ankie01 » do 31 jan 2019 14:32

Hallo dames,

Ik durf dit bijna aan niemand zeggen, gelukkig is dit forum anoniem en kan ik hier mijn ei kwijt...

Ik ben het laatste jaar fysiek zo "oud" geworden, deels door een aantal tegenslagen die ik te verwerken kreeg (mijn echtgenoot kreeg onverwachts zijn ontslag, ik was ondertussen ook "out" door ziekte en bovenop kregen we een aantal onverwachte financiële tegenslagen te verwerken)

Als ik mijn spiegelbeeld zie, zie ik een vrouw die oud is, vooral door stress.

Mijn haar hangt slap en is zo dun geworden, wat ik ook slik aan vitamines, het hangt futloos en vroeger had ik een wilde, dikke bos krullen... nu noem ik het "heksenhaar" (dat zit altijd raar ;)
Bovendien is het nu zo gefriseerd en ik kan er niets meer mee doen.

Het gebeurt vaak dat ik mensen tegenkom en dat ze me niet herkennen, dit doet raar... dit maakt me nog meer onzeker over mijn uiterlijk.

Een laag make up help ook niks, temeer dat mijn huid zo droog is en dan denk ik maar 'ach, het is hopeloos...

Dit is een klaagzang geworden, maar ik durf dit zelfs niet met een vriendin bespreken want ik ken het antwoord al "ach, het valt wel mee hoor, kijk naar wat je nog wel hebt..."

Lachwekkend wordt er over gedaan, maar heel diep vanbinnen vreet dit zo aan me...

Herkent dit iemand?

dank dat ik het even kwijt kon...

Ankie

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Re: Ik schrik als ik in de spiegel kijk

Bericht door Nina » vr 01 feb 2019 15:07

Hoi Ankie,

Ik begrijp je helemaal!!
Ikzelf heb er ook last van. Voor mij is het zeker vanaf de 50 dat het heel hard gaat. Iedere dag zie ik meer rimpels en mijn vel gaat steeds meer hangen.
Ik weet ook wel net als jij dat het uiterlijk niet zo belangrijk moet zijn, er zijn veel ergere dingen.
Maar er zijn momenten dat ik er ook best mee zit.

Het ergste is alleen dat het niet tegen te houden is. Ook ik slik vitamines, probeer zo gezond mogelijk te eten, bewegen, noem maar op.
Het is ook deels erfelijk bepaald, nou daar ben ik al helemaal niet blij mee.
Wat jij schrijft dat er mensen zijn die je niet herkennen, ja , da's zeker niet leuk.
Ik heb het zelfs meegemaakt dat iemand gewoon recht in mijn gezicht vertelde dat ik oud was geworden, nou bedankt!!!

Het enige wat we kunnen doen is het te accepteren, maar dat is mij ook nog steeds niet helemaal gelukt.

Ik leef met je mee....groetjes Nina. :)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht