Meestal wordt ik badend in het zweet wakker

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Dienyk
Berichten van Dienyk
Onderwerpen van Dienyk
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Meestal wordt ik badend in het zweet wakker

Bericht door Dienyk » wo 22 jul 2009 15:11

Hallo dames

Ik ben nu zo'n 9 jaar met de overgang bezig, ik ben 54 jaar inmiddels en nog iedere maand ongesteld!
De hoeveelheid bloedverlies is vaak heftig, soms 1 dag maar meestal 6 dagen.
Verder slaap ik de laatste tijd weer erg slecht, soms 3 nachten een paar uurtjes, het kan zijn dat ik na anderhalf uur alweer wakker wordt en niet meer slaap.
Meestal wordt ik badend in het zweet wakker. En dan slaap ik weer een paar nachten super.
Aangezien ik 60% werk, heb ik de slaap wel nodig, ook trek ik me de dingen veel meer aan dan vroeger.

Wie heeft er tips voor mij om hier zo goed mogelijk mee om te gaan?

Hartelijke groet Diny

Ria
Berichten van Ria
Onderwerpen van Ria
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Re: Meestal wordt ik badend in het zweet wakker

Bericht door Ria » wo 22 jul 2009 21:46

Hallo Diny

"Zo goed mogelijk omgaan met mezelf in de overgang" betekent voor mij dat ik uitga van wat mijn lichaam en geest in deze periode, die veel kracht vergt van mij gestel, nu nodig hebben.
Of dat economisch of maatschappelijk gewenst was, daar gaven mijn hormonen helemaal niks om.

Wat ik zelf nog niet meteen kon schrappen uit al het 'moeten', werd later wel door het toenemen van de klachten geschrapt.

Ria

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht