's Nachts wakker worden met verkramping

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Elena42
Berichten van Elena42
Onderwerpen van Elena42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

's Nachts wakker worden met verkramping

Bericht door Elena42 » za 19 apr 2008 19:44

Hallo dames,

Ben nieuw op dit forum en me aan het inlezen voor wat betreft de overgang en de mogelijke klachten die daarbij horen.

Ben er nog niet uit of ik daadwerkelijk in de overgangsfase zit (wordt in juni 42 jaar), maar mijn laatste 3 cycli waren 33 dgn / 20 dgn en nu 18 dagen(!). Ontzettend balen temeer omdat wij nog een kinderwens hebben en al een jaar bezig zijn.

Enfin, nu heb ik 2 nachten geleden een hele enge beleving meegemaakt en hoop dat een van jullie dit misschien herkent en of dit te maken heeft met de overgang.

Ik werd 's nachts wakker met een verkramping in mijn rug die vervolgens richting mijn borstkas ging (ribben) waardoor ik niet goed meer kon inademen. Pijn had ik niet echt, het leek of ik een korset aanhad die heel strak werd aangetrokken (misschien een rare omschrijving, maar zo ervoer ik het). Vervolgens had ik het idee dat ik flauw ging vallen en had ik enorme tintelingen in mijn beide handpalmen. Dit alles heeft zo'n 10-15 minuten geduurd en toen ik eindelijk weer gewoon kon ademhalen was ik drijfnat van het (angst)zweet. Kan dit een opvlieger zijn geweest?!?

Hoop dat jullie me een beetje uit de zenuwen kunnen halen. Ik hoop natuurlijk nog niet in de overgang te zijn, maar als bovenstaand toch een teken is, ben ik wel 'iets' gerustgesteld.

Groet, Elena

Daan
Berichten van Daan
Onderwerpen van Daan
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 62

Re: 's Nachts wakker worden met verkramping

Bericht door Daan » za 19 apr 2008 21:59

Hoi Elena,

Zoals je het beschrijft lijkt het niet echt op een opvlieger, wat wel ev. kan is dat er een plotselinge hormoonschommeling plaatsvond. Dat heeft mij althans ook een merkwaardige situatie s'nachts gegeven.

Bovendien geeft paniek een verkeerde ademhaling en kan ook transpireren en tintelingen veroorzaken.

Sterkte en rustig aan.
Groet Daan.

Elena42
Berichten van Elena42
Onderwerpen van Elena42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: 's Nachts wakker worden met verkramping

Bericht door Elena42 » ma 21 apr 2008 21:11

Hoi Daan,

Bedankt voor je reactie!! heb gelukkig niet meer zo'n gekke nacht gehad en slaap weer rustig..... en ondanks een mogelijke hormoonschommeling wel gerustgesteld door jouw verhaal.

Maar blijf me wel een beetje zorgen maken, temeer omdat mijn laatste 2 cycli maar 20 en 19 dagen waren. Geen echt goed teken dus en ben bang dat ik mijn kinderwens voor een 2e alsnog op mijn buik kan schrijven.

Of zou er toch nog hoop kunnen zijn.....

Groet, Elena

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht