Dromen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Muurbloempje
Berichten van Muurbloempje
Onderwerpen van Muurbloempje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Dromen

Bericht door Muurbloempje » zo 10 jun 2007 12:58

Hoi allemaal.

Ik ben 49 jaar....en sinds kort blijkt dat ik in overgang ben gekomen.
En ik had dit maand voor het eerst 2 keer achter elkaar menstruatie...eerder was dat gewoon elke maand menstruatie....met weinig problemen.
Maar opvliegers....of ik dat al heb...weet ik niet...maar ik heb wel vaak warm.
Dus dan zal wel een lichte vorm van opvliegers.
En ook zwaarder geworden.

Sinds gisteren...was ik opnieuw ongesteld....dit voelt heel anders dan normaal!
Ik voelde angst....paniek....onrustig....warrig...huilerig....zweten....veel bloedverlies....buikkrampen....kan niet meer goed door werken....weinig concentratie....het lijkt of ik trager werkte dan normaal.
Dus ben ik in de ziektewet gegaan.....en ik wou niet in de ziektewet...na een half uur aanmoediging van mijn chef....ging ik toch naar huis...en veel slapen....en vandaag nog erg moe....en veel slapen.
Gisteravond naar huisarts geweest...en die zei..dat is inderdaad overgang..en ik liet ook bloedprikken en volgende week uitslag.

Sinds ik in de premenopauze ben .... zijn mijn slaapritme en dromen ook erg veranderd.

En als ik een hevige droom heb .... dan ben ik overdag zo moe.. en moe en moe.

En van de andere kant .... slaap ik ook heel heel erg diep als ik heel heel erg moe ben.

Muurbloempje

Sneeuwwitje
Berichten van Sneeuwwitje
Onderwerpen van Sneeuwwitje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Dromen

Bericht door Sneeuwwitje » ma 11 jun 2007 08:49

Hoi Muurbloempje,

Die dromen hebben volgens mij ook te maken met je hormonen.
Ik droom vreselijk, hele verhalen, die ik nog na kan vertellen ook.
Dit had ik ook toen ik zwanger was of borstvoeding gaf. Ook een periode, die heel erg onder invloed van hormonen staat.
Ik hoop, dat dat ook straks weer minder wordt, want als ik zo vreselijk veel gedroomd heb wordt ik met een heel zwaar hoofd wakker. Later gaat dat dan over in hoofdpijn, die niet weg te krijgen is.

Groetjes, sneeuwwitje.

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar: 2008

Bericht door Anneke » ma 11 jun 2007 09:49

Hoi Dames,

Dromen daar heb ik ook last van, van alles over mijn baan van vroeger en ook van nu, ben ik op kraamvisite geweest droom ik dat ik zwanger ben en echt allerlei dingen door elkaar. Nu ik weer wat beter slaap heb ik weer minder last van. Momenteel ondanks de warmte toch helemaal geen warmteaanvallen 's nachts.
Ook tijdens de zwangerschap, borstvoeding had ik er veel last van.

Groeten Anneke

Hanneke58
Berichten van Hanneke58
Onderwerpen van Hanneke58
Menopauzejaar:

Bericht door Hanneke58 » wo 13 jun 2007 08:42

Hallo dames

Vannacht weer een nachtje gehad... vreselijke dromen....!
Ze zijn echt heel zwaar en als ik wakker wordt duurt het heel lang voordat ik eruit kom, uit die droom bedoel ik.

Ik kan ze ook helemaal navertellen en ze zijn levensecht. Het blijft ook nog uren hangen, vroeger nooit zo'n last van gehad.

Groetjes Hanneke

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » wo 13 jun 2007 11:09

Hoi!

Sinds een tijd slaap ik geen nacht meer door. Daardoor merk ik, dat mijn slaapritme echt verstoord raakt. Ik word 's nachts wakker vanuit een diepe slaap en vaak midden in een droom. Dan duurt het even voordat ik weer in slaap val en soms word ik weer een keer wakker, weer vanuit die diepe put...en een droom. Als het dan uiteindelijk opsta-tijd is, dan lijkt het of ik niet echt wakker kan worden het grootste gedeelte van de morgen....

Ik denk dus, dat ik niet meer droom dan normaal, maar omdat ik iedere keer wakker word, ik me die droom kan herinneren. Wel vermoeiend allemaal hoor.. daarom zorg ik er wel voor, op tijd mijn bed in te duiken. Op die manier red ik het allemaal een beetje..

Groetjes,
Gaia

Chaootje
Berichten van Chaootje
Onderwerpen van Chaootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Chaootje » do 14 jun 2007 21:04

Hallo dames,

Ja dit heb ik ook......van die hele zware dromen waar ik heel moeilijk van wakker wordt en soms ben ik er echt heel naar van, moe en wat misselijk......
Vannacht werd ik zelfs huilend wakker :cry:
En als ik dan 's morgens op sta dan heb ik echt effe nodig hoor spring er niet zomaar meer uit pfff

groetjes chaootje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht